Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Re: Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Indlægaf Mocca » 12. jul 2016, 08:56

gnostic skrev:
Mocca skrev:Gnostic, nu har jeg været arbejdsgiver i mere end 15 år, og så er jeg kva dine teorier automatisk ond/ondskabsfuld, og piner/mobber og udnytter de svage og de arbejdsløse.

Det har jeg faktisk ret svært ved at genkende og vedkende.
Tværtimod har jeg gennem 15 år været med til at skabe en god arbejdsplads og betale løn til mennesker, så de var glade for at gå på arbejde og kunne leve af deres løn.

Gennem årene har jeg haft folk i arbejdsprøvning, i flexjob og i løntilskudsordninger fordi de har været syge eller handikappede eller arbejdskadede eller har været ude for ulykker, der har ændret deres livsvilkår. Ikke for at pine disse mennesker eller fordi jeg har haft nogle fordele ved det. Tværtimod! Ofte har det nemlig givet ekstra arbejde til mig. Men udelukkende for at hjælpe, fordi jeg mener, at man som arbejdsgiver har en forpligtelse til at hjælpe disse mennesker med at blive afklarede og komme videre i deres liv.

Så selvom jeg godt ved, at du har nogle specielle udfordringer, der gør at du ser tingene meget sort/Hvidt, og at jeg bare burde være overbærende, så ærger disse tråde mig faktisk...

Kan du forstå det?

Der findes gode arbejdsgivere. Men der er også mange onde.

Hvad gør de onde arbejdsgivere, der viser at de er onde?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5865

Indlægaf Dikus » 12. jul 2016, 09:26

LadyFox skrev:At du ikke har fået problemer med moderationen over den besked jeg citerede må jeg stille mig helt uforstående overfor, især i forhold til hvad der ellers bliver slået ned på her på stedet.
Og det er da også ganske glimrende hvis dig og Gnostic har haft en fin snak om det.
Det ændre dog stadig ikke det mindste om at jeg synes det var en utrolig ubehagelig tone det indlæg var skrevet i, og det vil jeg da mene at jeg er lige så kompetent til at have en holdning omkring som så mange andre. Måske du ordner tingene internt, men det var altså offentligt du valgte at smide svineren.

Der er ingen grund til at stille sig uforstående over for moderationen. Den er udført fuldstændig som den plejer. Som moderatorer kunne vi derfor sige, vi ingen problemer har med Bimmerdyret. Netop, fordi hun selv agerer på sine indlæg.

Vi henstiller til, dette er sidste indlæg om de indlæg, Bimmerdyret har redigeret og redt ud med TS. Og at diskussioner om moderationen som altid tages i tråden, der er til det.

Tilbage til emnet...
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 12. jul 2016, 11:20

Bimmerdyret skrev:Desuden, så var den tidligere regering dem, der startede og nok dem de "svage" må føle sig mest pisset på af.

Det er da utroligt, så dårlig hukommelse folk har...

Nej, det var faktisk regeringen FØR den forrige regering, der startede cirkusset (i al fald for mit vedkommende). Og den regering, den var kongeblå.

At den næste regering fortsatte, hvor de blå slap, til trods for valgløfter om at lave om i nedadsparkeriet, det ændrer ikke på, at de faktisk har været lige gode om det...

Og jo, der bliver sparket til alle, der på en eller anden måde ikke formår at bidrage til samfundet her og nu! Også selvom de har bidraget, gerne vil bidrage, men ikke kan, gerne vil, men ikke må, eller de vil komme til at bidrage på sigt.

Jeg ved faktisk ikke, hvad der er værst: At sparkeriet kommer fra og er mere eller mindre godkendt af vores egen regering, vores folkevalgte, sat til at lede landet, eller at deres sparkeri bare opfordrer befolkningen til at sparke endnu mere nedad....
7
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 773

Indlægaf Bimmerdyret » 12. jul 2016, 19:03

LadyFox skrev:At du ikke har fået problemer med moderationen over den besked jeg citerede må jeg stille mig helt uforstående overfor, især i forhold til hvad der ellers bliver slået ned på her på stedet.
Og det er da også ganske glimrende hvis dig og Gnostic har haft en fin snak om det.
Det ændre dog stadig ikke det mindste om at jeg synes det var en utrolig ubehagelig tone det indlæg var skrevet i, og det vil jeg da mene at jeg er lige så kompetent til at have en holdning omkring som så mange andre. Måske du ordner tingene internt, men det var altså offentligt du valgte at smide svineren.

Som jeg skrev...
Så har jeg ikke været informeret om de indlæg, der har været moderation på.
Men jeg har ikke haft problemer med moderationen.

Må jeg foreslå at du læser flere gange inden du konkluderer noget.. for du har ikke læst hvad der blev skrevet.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 13. jul 2016, 09:35

Derudover... "Ondskabsfuld jagt".... jagt er måske et meget hårdt udtryk at bruge, men jeg føler virkelig, at samfundets svageste bliver svigtet i disse år.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er så svært at forstå for regeringen, at man ikke gør langtidssygemeldte raske og får dem i arbejde ved at tage deres levebrød fra dem.

Jeg forstår ikke, at man tror, at langtidsledige på magisk vis får arbejde, fordi man tager deres levebrød fra dem.

Jeg forstår ikke, at man synes, det er i orden, at børn skal leve under fattigdomsgrænsen, fordi staten er af den mening, at deres langtidssygemeldte eller langtidsledige forældre faker sygdom eller engagement og bare skulle tage at få fingeren ud.

Jeg forstår det ikke, fordi der er intet belæg for, at det skulle virke, og ALLIGEVEL bliver der skåret steder, hvor der bare ikke burde skæres, og der bliver skældt ud på folk, der ikke kan gøre for deres situation og vitterligt ikke "bare kan lette røven og få job i Netto/blive raske".

Generelt synes jeg, der mangler forståelse for "Danmark" på de grønne taburetter, og i særdeleshed bunden af Danmark, for at sige det rigtig grimt. Hvis det er så svært at forstå, at man ikke gør folk raske, ved at de skal til at bekymre sig over, hvor pengene til huslejen skal komme fra, så skal man ikke være politiker... Hvis ikke man kan forstå, at der er sammenhæng mellem udbud og efterspørgsel, OGSÅ på jobmarkedet, og at man altså ikke på magisk vis får folk i arbejde, når der intet arbejde er at få, så skal man ikke være politker... Hvis ikke man kan forstå, at langtidsledighed tærer vanvittigt meget på psyken, og at uroen, usikkerheden over egen fremtid og egne evner og skylden over at være ledig og dermed IKKE bidrage til samfundet gør det skidesvært at holde gejsten oppe og sælge sig selv positivt, når man så endelig kommer til en samtale, så skal man ikke være politiker... Hvis ikke man kan forstå, hvor stor en forskel Løkkes sko til 2.000 kroner gør i et i forvejen stramt og nøje afvejet budget, så skal man ikke være politker.

Nej, det er ikke statens job at brødføde hele nationen, men det er dælerme deres job at sørge for, at befolkningen bliver behandlet anstændigt. Det de har i gang med pt. er et forsøg på at straffe de få, der nasser, og har en masse collateral damage, og det giver mig kvalme...
7
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1114

Indlægaf Torn » 13. jul 2016, 10:32

Thitida-No-Chey skrev:Derudover... "Ondskabsfuld jagt".... jagt er måske et meget hårdt udtryk at bruge, men jeg føler virkelig, at samfundets svageste bliver svigtet i disse år.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er så svært at forstå for regeringen, at man ikke gør langtidssygemeldte raske og får dem i arbejde ved at tage deres levebrød fra dem.

Jeg forstår ikke, at man tror, at langtidsledige på magisk vis får arbejde, fordi man tager deres levebrød fra dem.

Jeg forstår ikke, at man synes, det er i orden, at børn skal leve under fattigdomsgrænsen, fordi staten er af den mening, at deres langtidssygemeldte eller langtidsledige forældre faker sygdom eller engagement og bare skulle tage at få fingeren ud.

Jeg forstår det ikke, fordi der er intet belæg for, at det skulle virke, og ALLIGEVEL bliver der skåret steder, hvor der bare ikke burde skæres, og der bliver skældt ud på folk, der ikke kan gøre for deres situation og vitterligt ikke "bare kan lette røven og få job i Netto/blive raske".

Generelt synes jeg, der mangler forståelse for "Danmark" på de grønne taburetter, og i særdeleshed bunden af Danmark, for at sige det rigtig grimt. Hvis det er så svært at forstå, at man ikke gør folk raske, ved at de skal til at bekymre sig over, hvor pengene til huslejen skal komme fra, så skal man ikke være politiker... Hvis ikke man kan forstå, at der er sammenhæng mellem udbud og efterspørgsel, OGSÅ på jobmarkedet, og at man altså ikke på magisk vis får folk i arbejde, når der intet arbejde er at få, så skal man ikke være politker... Hvis ikke man kan forstå, at langtidsledighed tærer vanvittigt meget på psyken, og at uroen, usikkerheden over egen fremtid og egne evner og skylden over at være ledig og dermed IKKE bidrage til samfundet gør det skidesvært at holde gejsten oppe og sælge sig selv positivt, når man så endelig kommer til en samtale, så skal man ikke være politiker... Hvis ikke man kan forstå, hvor stor en forskel Løkkes sko til 2.000 kroner gør i et i forvejen stramt og nøje afvejet budget, så skal man ikke være politker.

Nej, det er ikke statens job at brødføde hele nationen, men det er dælerme deres job at sørge for, at befolkningen bliver behandlet anstændigt. Det de har i gang med pt. er et forsøg på at straffe de få, der nasser, og har en masse collateral damage, og det giver mig kvalme...

Hørt! Jeg synes udviklingen siden 2001 har været uhyggelig. Åh, hvor jeg håber retorikken og den politiske observans snart vender.
4
Mocca

Indlægaf Mocca » 13. jul 2016, 19:19

gnostic skrev:
Thitida-No-Chey skrev:Derudover... "Ondskabsfuld jagt".... jagt er måske et meget hårdt udtryk at bruge, men jeg føler virkelig, at samfundets svageste bliver svigtet i disse år.

Citat fjernet af moderator

At du kan fryde dig over, at andre mennesker bliver alvorligt syge, siger da så meget mere om din afstumpethed, end om alle de andre mennesker, du uberettiget beskylder for det samme. :ad!:
8
Mocca

Indlægaf Mocca » 13. jul 2016, 21:15

gnostic skrev:
Mocca skrev:At du kan fryde dig over, at andre mennesker bliver alvorligt syge, siger da så meget mere om din afstumpethed, end om alle de andre mennesker, du uberettiget beskylder for det samme. :ad!:

Alt det, du skriver her, hænger da slet ikke sammen med, at du ellers er imod straf. Og at du ikke mener, at folk har fri vilje.

Tvært imod får jeg mere og mere den tanke, at du er styret af lige netop det, du beskylder alle andre for. Nemlig kun at stemme og styre efter hvad der lige nøjagtig kommer dig selv til fordel. Helt egoistisk.
3
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 13. jul 2016, 21:40

gnostic skrev:
Mocca skrev:At du kan fryde dig over, at andre mennesker bliver alvorligt syge, siger da så meget mere om din afstumpethed, end om alle de andre mennesker, du uberettiget beskylder for det samme. :ad!:

Så fjenden er alle raske mennesker, der ikke er enig med dig? Som du så fryder dig over, hvis livet går dem imod. Du begår simpelthen mere eller mindre 'selvmord' gang på gang i din debattering. Du burde ligge af for good.
4
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1517

Indlægaf Bad Samaritan » 14. jul 2016, 03:46

Hvis man lige ser bort fra trådstarters retoriske seppuku hen over de sidste par sider og hvor meget en udmelding som ovenstående tilsyneladende alligevel kan støde folk, som nok burde have en rimelig god idé om, hvad vej de her tråde altid tager, så illustrerer Gnostics seneste indlæg sådan set udmærket, hvor fallit de borgerliges strategi med konsekvent at forringe vilkårerne for psykisk syge helt præcist har spillet. Den fastholder allerede pressede mennesker i sygdomsbilledet - forværrer i nogle særlige tilfælde følelsen af forfølgelse og marginalisering - og hvordan man seriøst ikke kan se, at der ikke er noget gemt overskud at hente i mennesker, som allerede kæmper for at holde sig oven vande, er mig simpelthen en fucking gåde.
7
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 06:43

gnostic skrev:Hvis man håner en handicappet for sit handicap og sin manglende evne til at forsørge sig selv, fortjener man selv at blive hånet den dag man selv står med et problem.

Men ud fra den tankegang, så fortjener du jo netop dét, du kalder "hån", fordi du er hånlig overfor andre handicappede.
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 07:03

gnostic skrev:
JoyNips skrev:
gnostic skrev:Hvis man håner en handicappet for sit handicap og sin manglende evne til at forsørge sig selv, fortjener man selv at blive hånet den dag man selv står med et problem.

Men ud fra den tankegang, så fortjener du jo netop dét, du kalder "hån", fordi du er hånlig overfor andre handicappede.

Du skriver jo direkte, at de fortjener at blive hånet. Men hvis du håner handicappede er du jo lige så slem som dem, du mener håner handicappede og som fortjener hån. Ergo fortjener du selv hån.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 07:14

gnostic skrev:
JoyNips skrev:
gnostic skrev:
JoyNips skrev:

Du skriver jo direkte, at de fortjener at blive hånet. Men hvis du håner handicappede er du jo lige så slem som dem, du mener håner handicappede og som fortjener hån. Ergo fortjener du selv hån.

Bortset fra de handicappede, som fortjener hån... Du er enormt hyklerisk.
6
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 14. jul 2016, 07:36

gnostic skrev:
JoyNips skrev:
gnostic skrev:
JoyNips skrev:

Hvis en person håner en handicappet, ønsker du at den person udvikler samme handicap - det skriver du ordret. Og du skriver også, at den person så skal hånes for at mærke det på egen krop.

Vil det siger, at du ønsker et samfund som bliver delt op i to slags handicappet - dem der er født sådan som skal hjælpes og dem som skal have påført et handicap, som skal hånes. Hvordan skal man kende forskel ude i samfundet - hvordan skal det rent praktisk lade sig gøre?
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 698

Indlægaf Tux » 14. jul 2016, 07:54

Der er da seriøst ikke nogen der håner handikappede for at være det, nu må du stoppe..
4

Tilbage til "Livets forhold"