Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 913
Likede indlæg: 14801

Re: Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jul 2016, 08:15

Gnostic, du har før fortalt, at der er mennesker i dit liv, som hjælper dig med at tackle din tilstand. Jeg kan godt forstå, at du ikke har overskud til den store refleksion lige nu, men jeg synes, at du skal tage nogle screendumps af tråden, inden den bliver slettet, så du kan bruge dem til at tale med menneskene omkring dig om, hvad du kan gøre for ikke igen-igen at ende her.
3
Tingene er uden tvivl mere komplekse end jeg har nogen idé om.
Ukendt konspirationsteoretiker
JoyNips
Kort karma: 395
Likede indlæg: 5741

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 10:38

gnostic skrev:Jeg gør opmærksom på at mine indlæg er bedt slettet (af mig). Jeg har det ikke særlig godt. Jeg fortryder mine handlinger (indlæg).

Helt ærligt, det der er sgu for letkøbt. Stå da i det mindste til ansvar for det gylle, du lukker ud i stedet for "nøøøhmen, det havde jeg ikke lige tænkt igennem, jeg kalder på en voksen der kan fiske mine kastanjer ud af ilden."

Du har selv bedt om, at folk ser bort fra din sygdom i stedet for bare at forkaste dine tåbeligheder. Så må du også gro et par og lade være med at bruge din sygdom som undskyldning.
2
gnostic
Kort karma: 116
Likede indlæg: 342

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 16:16

JoyNips skrev:
gnostic skrev:Jeg gør opmærksom på at mine indlæg er bedt slettet (af mig). Jeg har det ikke særlig godt. Jeg fortryder mine handlinger (indlæg).

Helt ærligt, det der er sgu for letkøbt. Stå da i det mindste til ansvar for det gylle, du lukker ud i stedet for "nøøøhmen, det havde jeg ikke lige tænkt igennem, jeg kalder på en voksen der kan fiske mine kastanjer ud af ilden."

Du har selv bedt om, at folk ser bort fra din sygdom i stedet for bare at forkaste dine tåbeligheder. Så må du også gro et par og lade være med at bruge din sygdom som undskyldning.

Hvad er det, du vil have jeg skal gøre? Jeg mener, hvis jeg ikke kan forsvare mine egne udtalelser og undskylder dem, hvad vil du så have jeg skal gøre i stedet? Forsvare dem? Er det dét du mener med at "stå til ansvar"?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1181

Indlægaf Bimmerdyret » 14. jul 2016, 17:27

gnostic skrev:
JoyNips skrev:

Hvad er det, du vil have jeg skal gøre? Jeg mener, hvis jeg ikke kan forsvare mine egne udtalelser og undskylder dem, hvad vil du så have jeg skal gøre i stedet? Forsvare dem? Er det dét du mener med at "stå til ansvar"?

Stå ved dem , hvis du overhovedet ønsker at blive taget seriøst!
Mig bekendt lider ingen herinde af 5-minutters demens - vi kan skam godt huske hvad du skrev, og det ændrer dit sletteri jo ikke på :)
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 20:11

Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
JoyNips skrev:

Stå ved dem , hvis du overhovedet ønsker at blive taget seriøst!
Mig bekendt lider ingen herinde af 5-minutters demens - vi kan skam godt huske hvad du skrev, og det ændrer dit sletteri jo ikke på :)

Ingen taler om forglemmelser. Det handler om nytilkomne i tråden. Der er ingen grund til, at der skal debatteres noget, som ikke er relevant. Det ville svare til at køre tråden off-topic.

Det kan da godt være jeg trækker mine udtalelser fra side 5 tilbage på side 7, i en 15 sider lang tråd. Men dem som læser side 5 læser ikke nødvendigvis side 7 inden de svarer. Det ved jeg, for det har jeg gang på gang oplevet. Folk svarer på det umiddelbare, ikke engang nødvendigvis indholdet. Oftes er det endda kun overskrifter folk er interesserede i at svare på, total ignorante over for trådstarters indhold og oplæg (desværre et tilbagevendende problem med alle slags debatter, ikke kun her).
0
JoyNips
Kort karma: 395
Likede indlæg: 5741

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2016, 20:21

gnostic skrev:
JoyNips skrev:

Jeg mener, at jeg synes det er noget fis at bede en moderator om at slette dine indlæg fordi det ikke lige går efter dit hoved. Nøjagtig som når du sletter tråde fordi de ikke går efter dit hoved.

Hvis du vil have, at folk tager dine indlæg seriøst og ikke bare som noget sludder der udspringer af din sindstilstand, så log af og lad være med at skrive sludder. Nøjes med at skrive når du er klar i hovedet.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 20:21

Af og til så tror jeg faktisk at folk bare venter på at jeg laver en fejltagelse og udnytter mine fejl til at køre mine tråde i sænk fordi jeg taler imod deres økonomiske interesser (skattelettelser). Tag nu det indlæg, som er censureret (ikke slettet, men én sætning er censureret fra!) ud af flere hundrede ord.

Det drejede sig om én sætning. Det var dén folk svarede på. Ikke de to punkter jeg havde listet op, som ialt udgjorde jeg ved ikke hvor mange ord, og som i og for sig var fuldstændig forskellig fra den ene sætning, som folk blev ved med at "koge suppe på".

Det er fandeme under lavmålet for en diskussion, og så taler _I_ om at jeg skal "tage ansvar"? Hvad med jer selv?
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 874
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8510

Indlægaf Dikus » 14. jul 2016, 20:26

Onde tunge ville mene, det ligner, du hr ret i, nogle mennesker jager de svage. Hvilket er trådens emne, hvis jeg ikke tager helt fejl? Den handler vel ikke om, hvorvidt du må gøre brug af de rettigheder, alle debattører har her på siden?
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 20:31

Dikus skrev:Onde tunge ville mene, det ligner, du hr ret i, nogle mennesker jager de svage. Hvilket er trådens emne, hvis jeg ikke tager helt fejl? Den handler vel ikke om, hvorvidt du må gøre brug af de rettigheder, alle debattører har her på siden?

Korrekt.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 20:44

Rakel skrev:
gnostic skrev:Af og til så tror jeg faktisk at folk bare venter på at jeg laver en fejltagelse og udnytter mine fejl til at køre mine tråde i sænk fordi jeg taler imod deres økonomiske interesser (skattelettelser). Tag nu det indlæg, som er censureret (ikke slettet, men én sætning er censureret fra!) ud af flere hundrede ord.

Det drejede sig om én sætning. Det var dén folk svarede på. Ikke de to punkter jeg havde listet op, som ialt udgjorde jeg ved ikke hvor mange ord, og som i og for sig var fuldstændig forskellig fra den ene sætning, som folk blev ved med at "koge suppe på".

Det er fandeme under lavmålet for en diskussion, og så taler _I_ om at jeg skal "tage ansvar"? Hvad med jer selv?

Så nu er det dem, der ønsker skattelettelser, der er problemet? Jeg aner ikke, hvem der gør det herinde. Det er ikke at stille op på en formel.

Du skal altså ikke bebrejde andre, at de reagerer på dét, du skriver - der er en debat, du et på.

Måske en blog ville være et bedre sted for dig? Det er lidt det, der falder mig ind, mår jeg læser dit indlæg.

1. Jeg laver en/flere fodfejl ud af alen-lange indlæg. Fejl, som i og for sig intet har at gøre med det oprindelige indhold.

2. Debattører som helst ikke så mine emner debatteret, fordi det går imod deres økonomiske interesser, griber chancen og kører mine fejl "på forsiden" så at sige, og vil hellere debattere mine fejl, end mit oplæg.

3. Jeg anklager nu sådanne debattører for bevidst at spolere mine debatter.

Det er ok at påpege mine fejl, skal nok rette dem. Men når de ER rettet, så lad være med at jokke mere i det!
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 14. jul 2016, 20:52

Rakel skrev:
gnostic skrev:
Rakel skrev:
gnostic skrev:Af og til så tror jeg faktisk at folk bare venter på at jeg laver en fejltagelse og udnytter mine fejl til at køre mine tråde i sænk fordi jeg taler imod deres økonomiske interesser (skattelettelser). Tag nu det indlæg, som er censureret (ikke slettet, men én sætning er censureret fra!) ud af flere hundrede ord.

Så nu er det dem, der ønsker skattelettelser, der er problemet? Jeg aner ikke, hvem der gør det herinde. Det er ikke at stille op på en formel.

Du skal altså ikke bebrejde andre, at de reagerer på dét, du skriver - der er en debat, du et på.

Måske en blog ville være et bedre sted for dig? Det er lidt det, der falder mig ind, mår jeg læser dit indlæg.

1. Jeg laver en/flere fodfejl ud af alen-lange indlæg. Fejl, som i og for sig intet har at gøre med det oprindelige indhold.

2. Debattører som helst ikke så mine emner debatteret, fordi det går imod deres økonomiske interesser, griber chancen og kører mine fejl "på forsiden" så at sige, og vil hellere debattere mine fejl, end mit oplæg.

Det er ok at påpege mine fejl, skal nok rette dem. Men når de ER rettet, så lad være med at jokke mere i det!

Jeg undrer mig oprigtigt over, at du skriver, at det er debattører med ønske om skattelettelser, der generer dig. Dét er sg* en underlig påstand uden hold i virkeligheden. Sorry to say, men en debat virker bare ikke til at være et godt sted for dig. Derfor det velmente råd om en blog.

Jamen jeg vil da håbe endnu engang at du har ret. Ligesom jeg håber, at det kun er mine tanker der forstyrrer mig.

Dermed ikke sagt at jeg tror det er sandt, det du siger (jeg tror dog på, at du tror på det, så fred være med det).
0
Mocca
Kort karma: 23
Likede indlæg: 462

Indlægaf Mocca » 14. jul 2016, 20:55

gnostic skrev:
Rakel skrev:

Du vil nok altid synes, at andre spolerer dine debatter, fordi vi ikke giver dig ret.

Og lige du, om nogen, forholder dig ikke til andres indlæg, og de ting, de spørger dig om.

Kan man lave 'fejl' i en debat?
1
Mocca
Kort karma: 23
Likede indlæg: 462

Indlægaf Mocca » 14. jul 2016, 21:13

Jeg springer bare ud her. Egentlig ved jeg jo godt, at det er tosset overhovedet at skrive i disse tråde, og forsøge at tage dig alvorligt.
Når jeg læser med i dine tråde, veksler jeg mellem at have ondt af dig, og så at blive vred over din måde at svare eller negligere de debattører, der prøver på at gå i seriøs dialog med dig.

Så helt bestemt bedst, bare at springe dem over, tænker jeg.
4
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2162

Indlægaf hotlips » 14. jul 2016, 22:07

Dikus skrev:Onde tunge ville mene, det ligner, du hr ret i, nogle mennesker jager de svage. Hvilket er trådens emne, hvis jeg ikke tager helt fejl? Den handler vel ikke om, hvorvidt du må gøre brug af de rettigheder, alle debattører har her på siden?

Jeg har svært ved at se nogen form for rimelighed i i bare lader det fortsætte at folk sidder og skriver log af til nogen og første gang var allerede i andet indlæg.

Det er vel ikke ok at skrive til nogen de godt kan skride og jeg giver ikke fem flade fører for at nogen angiveligt skulle gøre det i en god mening. Hvad er det dog for en opførsel at sidde og glo passivt på?

Så må i beslutte om gnostic må være her og hvis han må så skal han vel ikke udsættes for noget folk ville falde over hinanden for at anmelde hvis det blev skrevet til nogen anden.
3
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 517
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6449

Indlægaf Delfin » 14. jul 2016, 22:15

Jeg ville altså også være træt af hele tiden at blive bedt om at logge af.

Ingen af os kan vist følge din påstand om ondskab, men jeg har lagt mærke til, at du skøjter hen over indlæg, som faktisk giver dig ret på nogle pumkter i forhold til den skærpede debat om overførselsindkomster. Hvordan kan det være?
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Livets forhold"