Insp. Skilsmissefamilier

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5892

Insp. Skilsmissefamilier

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 14:13

I en af de andre tråde kom de der weekender uden børn op. Weekender, dage eller uger, der opstår, fordi man er gået fra barnets anden forælder...

Det fik mig til at tænke på, hvordan I andre har fordelt jer og får det til at virke?

Jeg er gået fra min mand for knap et halvt år siden. Ind til videre har vi boet sammen, men været adskilt pga. sommerferie i længere tid.

Nu bor vi fuld tid sammen i en lejlighed, men forsøger at finde et hus, hvor vi kan være mere adskilt, men stadig tilstrækkeligt meget sammen til, at vores datter oplever at have os begge.

Vi er ret spændte på, hvordan det vil kunne fungere med nye kærester m.m. Men tænker lidt, at hvor der er vilje, er der vej. Og ingen af os har lyst til en hverdag uden vores datter.
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9219

Re: Insp. Skilsmissefamilier

Indlægaf Fru Sunshine » 3. sep 2015, 14:24

Jeg skulle under ingen omstændigheder leve under samme tag som min eksmand, da vi blev skilt.

Jeg vidste, at han ville bruge al sin fritid på at overvåge mig, eftersom det mest var mit ønske at blive skilt, så det ville aldrig være gået.

Men stor respekt til jer for at prøve.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Thestral » 3. sep 2015, 14:58

Vi flyttede fra hinanden, gik i statsforvaltningen, barnet fik samvær med sin far hver anden weekend samt en dag i ugen efter, Sommerferien blev delt med 16 dage til far og resten til mor, hver anden efterårsferie, hver anden vinterferie, påsken hvor en samværsweekend faldt påsken tilfaldt far. Samværet kører stadig.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 15:08

Jabi skrev:Vi flyttede fra hinanden, gik i statsforvaltningen, barnet fik samvær med sin far hver anden weekend samt en dag i ugen efter, Sommerferien blev delt med 16 dage til far og resten til mor, hver anden efterårsferie, hver anden vinterferie, påsken hvor en samværsweekend faldt påsken tilfaldt far. Samværet kører stadig.

Men det er netop det? "Samvær".

Det er virkeligt min største frygt, at en af os skal reduceres til samværsforælder.

Er faren ok med det? Eller foretrækker han det sådan?
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 3. sep 2015, 15:16

Vi kører 9-5 lige nu, børnene er i ét hjem indtil videre, vi voksne har låneværelser forskelluge steder.
Jeg håber at det kan lykkes at vi begge bliver i samme nærområde så børnene har større frihed når de bliver ældre. Gerne indenfor 500 meter :love:
Jeg regner da også stærkt med at vi ved blive ved med at være gode venner med en fornuftig kommunikation.
Det er i hvert fald begges intention og ønske.

Jeg glæder mig bare til at jeg kan være hjemme når det ikke er mine dage, det bliver dejligt (og praktisk!!) ikke at skulle være på farten konstant.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 15:18

Lækre Arne skrev:Vi kører 9-5 lige nu, børnene er i ét hjem indtil videre, vi voksne har låneværelser forskelluge steder.
Jeg håber at det kan lykkes at vi begge bliver i samme nærområde så børnene har større frihed når de bliver ældre. Gerne indenfor 500 meter :love:
Jeg regner da også stærkt med at vi ved blive ved med at være gode venner med en fornuftig kommunikation.
Det er i hvert fald begges intention og ønske.

Jeg glæder mig bare til at jeg kan være hjemme når det ikke er mine dage, det bliver dejligt (og praktisk!!) ikke at skulle være på farten konstant.

Er det så meningen, at børnene skal "være på farten" hele tiden? Eller vil I ændre fordelingen?

Jeg tænker lidt, at det i hvert fald er vigtigt for mig, at vores datter kan have en base. Et værelse. Og det kræver jo lidt af os. Lige nu kigger vi på et hus, der er delt op i flere lejligheder. Min kæreste mener, det godt kunne fungere som fælles/adskilt hjem på sigt, også hvis han skulle flytte ind... Men det virker godt nok sært at gå og finde ud af...
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1981

Indlægaf Lurende Peber » 3. sep 2015, 15:26

Men kan I blive skilt og beholde samme adresse? Det var da et krav dengang man skulle sepereres først.
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 15:39

Lurende Peber skrev:Men kan I blive skilt og beholde samme adresse? Det var da et krav dengang man skulle sepereres først.

Det må vi da håbe... Pt er det ikke et problem, da jeg er fraflyttet Danmark og min mand ikke er, da han opholder sig for meget i Danmark (her kommer adskillelsen i sommerferien lidt i spil), men ellers må vi satse på, vi ender med det hus, der er registreret med flere forskellige lejligheder :-D

Det bliver i hvert fald lidt sært at forblive gift, mens vi bor sammen med andre kærester :gruble: Ohhh well... Den tid den sorg. Ret beset er det jo bare et stykke papir.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 15:43

Fru Sunshine skrev:Jeg skulle under ingen omstændigheder leve under samme tag som min eksmand, da vi blev skilt.

Jeg vidste, at han ville bruge al sin fritid på at overvåge mig, eftersom det mest var mit ønske at blive skilt, så det ville aldrig være gået.

Men stor respekt til jer for at prøve.

Helt ærligt, så er det også virkeligt, virkeligt sært. Pt fungerer det sådan, så min datters far går i seng/trækker sig tilbage samtidig med min datter, hvorefter jeg så kan gå ned til min kæreste og sove eller lade være.

Det er så ikke svært for ham at overvåge mig, hvis det er det, han vil :lol: For han får jeg alt at vide og kan se alt. Senere i dag skal vi ud og købe sko sammen til vores datter... og generelt fungerer vores venskab fint. Men sært. Det er det altså.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9219

Indlægaf Fru Sunshine » 3. sep 2015, 15:44

Det kunne jeg forestille mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 3. sep 2015, 15:45

Dikus skrev:
Jabi skrev:Vi flyttede fra hinanden, gik i statsforvaltningen, barnet fik samvær med sin far hver anden weekend samt en dag i ugen efter, Sommerferien blev delt med 16 dage til far og resten til mor, hver anden efterårsferie, hver anden vinterferie, påsken hvor en samværsweekend faldt påsken tilfaldt far. Samværet kører stadig.

Det er virkeligt min største frygt, at en af os skal reduceres til samværsforælder.

Det blev planlagt minutiøst i statsforvaltningen for 17 år siden og den gang var der ikke så mange muligheder. Han er som regel ikke hjemme når hun er der alligevel så det ville undre mig meget hvis han var eller havde været utilfreds.
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. sep 2015, 15:56

Jabi skrev:
Dikus skrev:

Det blev planlagt minutiøst i statsforvaltningen for 17 år siden og den gang var der ikke så mange muligheder. Han er som regel ikke hjemme når hun er der alligevel så det ville undre mig meget hvis han var eller havde været utilfreds.

Nej. Der er virkeligt sket meget på den front. Min frygt i alt det her er jo lidt, at en af forældrene netop bliver kørt ud på en sidelinje qua det samvær, der er under opvæksten.

Nu er vores datter 13, så skødet er nok skrevet i forhold til tilknytning... og det er nok mest os forældre, der ikke vil gå glip af den sidste "barne"-tid, vi kan have med hende :blush:
2
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 3. sep 2015, 17:28

Dikus skrev:
Jabi skrev:
Dikus skrev:

Nej. Der er virkeligt sket meget på den front. Min frygt i alt det her er jo lidt, at en af forældrene netop bliver kørt ud på en sidelinje qua det samvær, der er under opvæksten.

Nu er vores datter 13, så skødet er nok skrevet i forhold til tilknytning... og det er nok mest os forældre, der ikke vil gå glip af den sidste "barne"-tid, vi kan have med hende :blush:
Han har så haft gode muligheder for et forhold hvis han ellers havde villet det, men han har aldrig ringet til hende, eller som et minimum opført sig pænt når han kom i vores hjem (jeg måtte udelukke ham helt efter at han i de første tre år stod og svinede mig til til trods for at jeg f.eks havde hende på armen ol.)så hun var tryg ved ham. Men det er så en anden historie. Hun er kommet hos ham i 17 år og de har intet forhold og han er stadig ikke hjemme når hun kommer.
2
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 4. sep 2015, 16:22

Lurende Peber skrev:Men kan I blive skilt og beholde samme adresse? Det var da et krav dengang man skulle sepereres først.

Den regel mht. at man skal være separeret først er blevet afskaffet for ca. 3 år siden. Nu skal man ikke længere igennem det samme mht. separation. Men kan blive skilt med det samme hvis man vil.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3857

Indlægaf Delfin » 4. sep 2015, 17:22

Jeg ville ikke kunne bo i samme hus som mit barns far. Det var slemt nok at leve under samme tag de mdr, der gik, før han fik en anden bolig. Ikke fordi der var krig på kniven, men det føltes akavet.
Det er omkring 23-24 år? siden, jeg blev skilt. Dengang var det mest almindeligt, at far fik weekendsamvær og forældremyndighed gik til én af forældrene. Man kunne godt få fælles forældremyndighed, men det var noget, man aktivt skulle tilvælge. Jeg ønskede, og fik, forældremyndigheden alene. Min hensigt med det var fortrinsvis at have bare lidt hånd i hanke med, om han tog min datter med ud af landet. Han er fra Afrika, og bortførelser af børn til hjemlandet var et hot emne, ikke mindst pga "ikke uden min datter", som var forholdsvis ny på det tidspunkt.

Jeg så i en anden tråd, at nogle udtrykte at være misundelige på fri-weekenderne. Helt ærligt? Det var det, jeg overlevede på. Det var der, jeg kunne gøre storindkøb uden barn. Det var der, jeg kunne smutte i svømmehallen og reelt svømme, fremfor at passe på barnet i vandet. Det var der, jeg kunne lave alle de ting, andre forældre bare lige smutter af sted og gør, mens den anden forældre er hjemme med barnet. Det var der, jeg kunne tage den store vask i fællesvaskeriet, uden at barnet skulle med op og ned flere gange, ok hun var kun 4, da jeg tillod mig at løbe ned og flytte det over i tørretumbler, men det havde været lettere at have en anden forældre i spil i mange af de hverdagssituationer.
3
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Forhold og sex"