Insp. Skilsmissefamilier

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1985

Re: Insp. Skilsmissefamilier

Indlægaf Lurende Peber » 4. sep 2015, 22:47

Willow skrev:
Lurende Peber skrev:Men kan I blive skilt og beholde samme adresse? Det var da et krav dengang man skulle sepereres først.

Den regel mht. at man skal være separeret først er blevet afskaffet for ca. 3 år siden. Nu skal man ikke længere igennem det samme mht. separation. Men kan blive skilt med det samme hvis man vil.
Fokus i mit indlæg er, at man ikke kunne have samme adresse under en separation, som var forstadiet for skilsmisse. Måske man kan i dag. Aner ikke om der er særlige krav om, hvorvidt 2 mennesker, som engang var gift, ikke må dele adresse.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 00:33

Jeg får ingen tilskud fra det offentlige. Så hvem skulle dog blande sig i det?

På borger.dk står der bare, vi skal være enige.

Men altså... Selv i gamle dage kunne man da blive skilt, hvis den ene var utro... Og det er jeg i allerhøjeste grad :cool:

Men ja... Mindes også, at seperationen automatisk ophørte, hvis man fik fællesadresse.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3934

Indlægaf Angelina » 5. sep 2015, 07:13

Min x-mand og jeg kunne ikke engang blive boende under samme tag i mens han ledte efter noget andet at bo i ... vi kunne ikke leve sammen. Vi startede med 7/7 og boede tæt på hinanden, men min x-mand kunne ikke kapere at være enlig far... så han blev til hygge-onkel i stedet og leger far hveranden weekend, og er ellers ikke indvolveret i børnenes liv.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3254

Indlægaf DD_81 » 5. sep 2015, 08:13

Delfin skrev:.

Jeg så i en anden tråd, at nogle udtrykte at være misundelige på fri-weekenderne. Helt ærligt? Det var det, jeg overlevede på. Det var der, jeg kunne gøre storindkøb uden barn. Det var der, jeg kunne smutte i svømmehallen og reelt svømme, fremfor at passe på barnet i vandet. Det var der, jeg kunne lave alle de ting, andre forældre bare lige smutter af sted og gør, mens den anden forældre er hjemme med barnet. Det var der, jeg kunne tage den store vask i fællesvaskeriet, uden at barnet skulle med op og ned flere gange, ok hun var kun 4, da jeg tillod mig at løbe ned og flytte det over i tørretumbler, men det havde været lettere at have en anden forældre i spil i mange af de hverdagssituationer.

Det var mig der skrev det, og jeg mener det!
Selvfølgelig er det nemmere at være 2, om både det sure og det søde, men selvom vi er 2 kan vi altså ikke bare lige smutte afsted som det passer os, der er rigtig mange hensyn at tage, antallet af børn påvirker naturligvis dette, der er forskellige arbejdstider, møder her og der, børns fritidsaktiviteter m.m.
Så mit liv er vist lige så styret af børnenes dagsorden og behov samt praktiske opgaver, som en enlig mors er det :)
Og jeg kan godt blive misundelig på den frihed f.x. min søster har i form af at hendes datter er hos far hver onsdag og hver anden weekend - samtidig misunder jeg hende ikke når far får hjerneblødninger og laver fuckups ;) Men det er så der jeg, vores anden søster, mormor og morfar træder til og hjælper praktisk, så det hele løser sig :)
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3934

Indlægaf Angelina » 5. sep 2015, 08:31

Børnefri weekender er i øvrigt guld - det er det bedste ved at være skilt ...
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1293

Indlægaf hotlips » 5. sep 2015, 08:44

jeg går aldrig ud når jeg har børnefri,jeg har vist været i centret 2 gange,det ligger på den anden side af gaden..og så går jeg tit i netto om lørdagen når jeg er alene,ellers får jeg ikke noget mad for jeg glemmer altid at købe noget til mig selv.

tiden bliver brugt på at hvile og alle ved efterhånden det er aldeles forbudt at komme forbi.

det er fint nok,jeg føler mig ikke snydt,jeg vidste hvad jeg gik ind.
0
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 5. sep 2015, 11:36

Jeg elsker at være børnefri. Og har ikke et gran af dårlig samvittighed.
Men jeg er også privilegeret i og med at mine børn har den bedste far, der heldigvis har det ligesom Skum fortæller, der helst ikke går glip af et halvt minut med sine unger.
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 11:43

Jeg kunne godt tænke mig at være børnefri ind imellem. Der ville gøre projekt ny kæreste noget lettere at koordinere.
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3875

Indlægaf Delfin » 5. sep 2015, 18:59

DD_81 skrev:
Delfin skrev:.

Jeg så i en anden tråd, at nogle udtrykte at være misundelige på fri-weekenderne. Helt ærligt? Det var det, jeg overlevede på. Det var der, jeg kunne gøre storindkøb uden barn. Det var der, jeg kunne smutte i svømmehallen og reelt svømme, fremfor at passe på barnet i vandet. Det var der, jeg kunne lave alle de ting, andre forældre bare lige smutter af sted og gør, mens den anden forældre er hjemme med barnet. Det var der, jeg kunne tage den store vask i fællesvaskeriet, uden at barnet skulle med op og ned flere gange, ok hun var kun 4, da jeg tillod mig at løbe ned og flytte det over i tørretumbler, men det havde været lettere at have en anden forældre i spil i mange af de hverdagssituationer.

Det var mig der skrev det, og jeg mener det!
Selvfølgelig er det nemmere at være 2, om både det sure og det søde, men selvom vi er 2 kan vi altså ikke bare lige smutte afsted som det passer os, der er rigtig mange hensyn at tage, antallet af børn påvirker naturligvis dette, der er forskellige arbejdstider, møder her og der, børns fritidsaktiviteter m.m.
Så mit liv er vist lige så styret af børnenes dagsorden og behov samt praktiske opgaver, som en enlig mors er det :)
Og jeg kan godt blive misundelig på den frihed f.x. min søster har i form af at hendes datter er hos far hver onsdag og hver anden weekend - samtidig misunder jeg hende ikke når far får hjerneblødninger og laver fuckups ;) Men det er så der jeg, vores anden søster, mormor og morfar træder til og hjælper praktisk, så det hele løser sig :)

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i, og især når der er flere børn i ligningen. I har vist 4 er det ikke rigtigt husket? Jeg tror heller ikke, at man bare kan smutte afsted hele tiden, men det er alle de der små hurtige smut, hvor man skal have ungen i tøjet og med. Men det er jo heller ingen konkurrence om, hvem der har det værst. Selvfølgelig kan familier med to forældre også bruge en fri-weekend.

Med i min ligning er nok også, at jeg ikke havde noget netværk i nærheden. Dertil kommer, at jeg ikke var/er rask, så det er ikke løgn, når jeg siger, at det ganske enkelt var overlevelse. De weekender blev ikke brugt til sjov ret tit. De blev brugt til at komme ovenpå, så jeg kunne klare de næste 12 dage.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 5. sep 2015, 23:12

Lurende Peber skrev:
Willow skrev:
Lurende Peber skrev:Men kan I blive skilt og beholde samme adresse? Det var da et krav dengang man skulle sepereres først.

Den regel mht. at man skal være separeret først er blevet afskaffet for ca. 3 år siden. Nu skal man ikke længere igennem det samme mht. separation. Men kan blive skilt med det samme hvis man vil.
Fokus i mit indlæg er, at man ikke kunne have samme adresse under en separation, som var forstadiet for skilsmisse. Måske man kan i dag. Aner ikke om der er særlige krav om, hvorvidt 2 mennesker, som engang var gift, ikke må dele adresse.

Ja men det var jo netop betinget af separationen som dengang var tvunget men ikke er det længere. Så det gav jeg egentlig også bare svar på i samme omgang. Der er jo ikke nogen der forbyder dig at bo sammen med et andet menneske medmindre (som det også er nævnt) at du får kr. fra det offentlige.

Dikus skrev:Jeg får ingen tilskud fra det offentlige. Så hvem skulle dog blande sig i det?

På borger.dk står der bare, vi skal være enige.

Men altså... Selv i gamle dage kunne man da blive skilt, hvis den ene var utro... Og det er jeg i allerhøjeste grad :cool:

Men ja... Mindes også, at seperationen automatisk ophørte, hvis man fik fællesadresse.

Ja sandt, kan jeg godt huske men synes ikke det var særlig fedt at skulle stå som den utro part, selvom jeg selvfølgelig godt kan se det kunne være en god mulighed for at komme ud af noget der ikke var til at holde ud.
1
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 7. sep 2015, 11:34

Dikus skrev:I en af de andre tråde kom de der weekender uden børn op. Weekender, dage eller uger, der opstår, fordi man er gået fra barnets anden forælder...

Det fik mig til at tænke på, hvordan I andre har fordelt jer og får det til at virke?

Jeg er gået fra min mand for knap et halvt år siden. Ind til videre har vi boet sammen, men været adskilt pga. sommerferie i længere tid.

Nu bor vi fuld tid sammen i en lejlighed, men forsøger at finde et hus, hvor vi kan være mere adskilt, men stadig tilstrækkeligt meget sammen til, at vores datter oplever at have os begge.

Vi er ret spændte på, hvordan det vil kunne fungere med nye kærester m.m. Men tænker lidt, at hvor der er vilje, er der vej. Og ingen af os har lyst til en hverdag uden vores datter.

Shit, hvor er I seje :gogo: Jeg håber, det lykkes for jer at bevare et godt forhold til hinanden som forældre.

Du skriver i et indlæg senere, at jeres datter er 13 og at det for jer handler om at få den sidste del af hendes barndom med. Det gør det jo også noget mere overskueligt at hun er så stor.

Du spørger, hvordan andre har fordelt sig og får det til at virke og du får nok ikke særligt mange svar fra andre, der har indrettet jer som jer for nærmest alle skilsmisseforældre får jo som minimum separat adresse. At se på et hus, der kan indrettes til flere lejligheder lyder som en god idé.

Din frygt omkring at den ene af jer, køres ud på et sidespor som samværsforælder, hvis I ikke deler adresse, er i øvrigt fuldt ud berettiget. Da jeg var kæreste med en far, blev jeg ofte overrasket over, hvor mange ting, der kører udenom samværsforælderen. Tandplejen og al information fra stat og kommune om barnet fx.

Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har hørt om et forælderpar, der blev skilt, men fortsatte med at dele adresse og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt systemet kommer til at håndtere det på den måde, I ønsker det. Altså at I reelt begge er bopælsforældre. Det burde jo fungere og jeg kan ikke lige komme på en situation udover uenighed mellem jer, der kan ødelægge det....
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 7. sep 2015, 12:12

:gruble: Altså... Jeg er på papiret bopælsforælder. Det er fint. Det er bare et stykke papir.

Vi har lige lagt budget og fordelt udgifterne. Det gik ret smertefrit. Men det er jo også relativt let, idet jeg tjener mest og har alle barnets udgifter. Han betaler blot normalt børnebidrag til mig og en standard-husleje på 6.000 kr. inklusiv alt. Det er ikke rigtigt til at blive uenige om.

Derudover har vi så nogle udgifter, der "står navn på" - og dem står vi så selv for.

...

For mig har tråden ikke så meget været for at høre fra nogle, der forsøgte sig med lige så sære tiltag som os. Men mere at høre, hvordan I har gjort - hvad I har været glade for, hvad I ikke har været glade for. Og hvad I gerne ville have gjort om.

F.eks. læser jeg de Skums indlæg om ønsket om en base for sine piger som noget af det, der får mig til at holde fast i, jeg vil det her. For min datter vil ikke trives med at mangle en base. Hun er ret meget hjemme-menneske.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 7. sep 2015, 23:30

Dikus skrev::gruble: Altså... Jeg er på papiret bopælsforælder. Det er fint. Det er bare et stykke papir.

Hvilket papir er det?

Spændt på at læse dit svar for jeg troede et øjeblik at det kunne lade sig gøre at undgå bopæls-/samværsforælder opdelingen...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 7. sep 2015, 23:45

Garfield skrev:
Dikus skrev::gruble: Altså... Jeg er på papiret bopælsforælder. Det er fint. Det er bare et stykke papir.

Hvilket papir er det?

Spændt på at læse dit svar for jeg troede et øjeblik at det kunne lade sig gøre at undgå bopæls-/samværsforælder opdelingen...

:lol: Det er jo bare et stykke papir, der angiver, at jeg er bopælsforælder og min mand betaler børnepenge til mig og er samværsforælder. Ingen af os bliver mere eller mindre forælder af det. Og ingen af os har mere eller mindre forældremyndighed.

Og ja... Han betaler faktisk børnepenge til mig, fordi vi reel ER flyttet fra hinanden, da jeg er fraflyttet Danmark, men han i praksis opholder sig for meget i Danmark til at fraflytte... Det kan så ændre sig de kommende måneder. Forvirringen er komplet :afro:

Vi vil jo så også have separate husholdninger, hvis vi flytter rigtigt sammen... Og bo i lejligheder med hvert sit ejendomsnummer. Vi laver bare et hul i loft/gulv. Vupti.
0
Brugeravatar
Garfield

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 07:58

Dikus skrev::lol: Det er jo bare et stykke papir, der angiver, at jeg er bopælsforælder og min mand betaler børnepenge til mig og er samværsforælder. Ingen af os bliver mere eller mindre forælder af det. Og ingen af os har mere eller mindre forældremyndighed.

Og ja... Han betaler faktisk børnepenge til mig, fordi vi reel ER flyttet fra hinanden, da jeg er fraflyttet Danmark, men han i praksis opholder sig for meget i Danmark til at fraflytte... Det kan så ændre sig de kommende måneder. Forvirringen er komplet :afro:

Vi vil jo så også have separate husholdninger, hvis vi flytter rigtigt sammen... Og bo i lejligheder med hvert sit ejendomsnummer. Vi laver bare et hul i loft/gulv. Vupti.

Men hvis I ikke bor I Danmark, skal I så ikke følge reglerne for dér, hvor I bor? Eller er I udstationeret? Eller... Aj, jeg er lidt forvirret :stoned:
0

Tilbage til "Forhold og sex"