Insp. Skilsmissefamilier

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Insp. Skilsmissefamilier

Indlægaf Dikus » 8. sep 2015, 09:51

Garfield skrev:
Dikus skrev::lol: Det er jo bare et stykke papir, der angiver, at jeg er bopælsforælder og min mand betaler børnepenge til mig og er samværsforælder. Ingen af os bliver mere eller mindre forælder af det. Og ingen af os har mere eller mindre forældremyndighed.

Og ja... Han betaler faktisk børnepenge til mig, fordi vi reel ER flyttet fra hinanden, da jeg er fraflyttet Danmark, men han i praksis opholder sig for meget i Danmark til at fraflytte... Det kan så ændre sig de kommende måneder. Forvirringen er komplet :afro:

Vi vil jo så også have separate husholdninger, hvis vi flytter rigtigt sammen... Og bo i lejligheder med hvert sit ejendomsnummer. Vi laver bare et hul i loft/gulv. Vupti.

Men hvis I ikke bor I Danmark, skal I så ikke følge reglerne for dér, hvor I bor? Eller er I udstationeret? Eller... Aj, jeg er lidt forvirret :stoned:

Bor i Grønland. Så det er same same. Bare uden nogen form for børneydelser eller andet fra det offentlige.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 15:03

Dikus skrev:
Garfield skrev:
Dikus skrev::lol: Det er jo bare et stykke papir, der angiver, at jeg er bopælsforælder og min mand betaler børnepenge til mig og er samværsforælder. Ingen af os bliver mere eller mindre forælder af det. Og ingen af os har mere eller mindre forældremyndighed.

Og ja... Han betaler faktisk børnepenge til mig, fordi vi reel ER flyttet fra hinanden, da jeg er fraflyttet Danmark, men han i praksis opholder sig for meget i Danmark til at fraflytte... Det kan så ændre sig de kommende måneder. Forvirringen er komplet :afro:

Vi vil jo så også have separate husholdninger, hvis vi flytter rigtigt sammen... Og bo i lejligheder med hvert sit ejendomsnummer. Vi laver bare et hul i loft/gulv. Vupti.

Men hvis I ikke bor I Danmark, skal I så ikke følge reglerne for dér, hvor I bor? Eller er I udstationeret? Eller... Aj, jeg er lidt forvirret :stoned:

Bor i Grønland. Så det er same same. Bare uden nogen form for børneydelser eller andet fra det offentlige.

Jamen, så gælder Forældreansvarsloven jo ikke for jer. Jeg ved meget lidt om, hvordan Grønlands selvstyre vælger at indrette systemet omkring skilsmisseforældre... Jeg ved, at Færøerne er et yndet land for mødre, der vil undgå at fædrene ser børnene, men Grønland ved jeg nada om...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. sep 2015, 19:56

Garfield skrev:
Dikus skrev:
Garfield skrev:

Jamen, så gælder Forældreansvarsloven jo ikke for jer. Jeg ved meget lidt om, hvordan Grønlands selvstyre vælger at indrette systemet omkring skilsmisseforældre... Jeg ved, at Færøerne er et yndet land for mødre, der vil undgå at fædrene ser børnene, men Grønland ved jeg nada om...

Mon ikke det er som med så meget andet... At det går fint, når bare vi ikke laver ballade. Og altså. Der kommer ikke engang en almindelig børnecheck i min retning, jeg betaler 3100 kr. om måneden for almindelig skolegang... Så tænker, at de er relativt ligeglade med, hvordan jeg indretter mig :afro: Ellers må jeg jo bede dem tage sig sammen og lave en ordentlig lov :lov:

Uanset hvad, så er det her meget langt fra en øvelse i at undgå at faren får lov til at se sin datter. Faktisk slår vi begge knuder for os selv, så ingen mister barnekontakt... Vi har taget Forældreansvarsloven... og givet den et løft :D
4
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 8. sep 2015, 20:08

Jep, I er nemlig seje @Dikus :gogo:

Jeg nørder også bare lidt i detaljerne for som du siger, så længe I kan tale ordentligt sammen, har I ikke brug for en lov til at definere jeres forhold til jeres datter.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. sep 2015, 21:46

Garfield skrev:Jep, I er nemlig seje @Dikus :gogo:

Jeg nørder også bare lidt i detaljerne for som du siger, så længe I kan tale ordentligt sammen, har I ikke brug for en lov til at definere jeres forhold til jeres datter.

Lad os nu ikke sælge skindet :cool: jeg havde også forsvoret, jeg nogensinde skulle skilles...
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. sep 2015, 21:48

Det er så irriterende, man er mindst to til den der dans... Hvilket også er grunden til, jeg så gerne vil høre, hvad I andre har gjort og gør jer af tanker.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 1. okt 2015, 11:42

Da jeg blev skilt fra drengenes far for efterhånden rigtig mange år siden, gjorde vi noget ikke mange gjorde dengang i 1979.

Jeg havde det simpelthen så psykisk dårligt over, at skulle være alene med to små børn på knap 3 år og 5 år.
Min opvækst med en alkoholisk, psykopatisk far, der de første år af mit liv misbrugte mig sexuelt og senere bankede mig mere eller mindre hver dag, gjorde, at jeg var så bange for, at gøre mine børn fortræd, at vi enedes om, at min eks fik forældremyndigheden.
Vi lavede ingen sanværsresolution og jeg betalte børnepenge til ham hver måned uden, at blande nogen ind i det.
Vi var ikke uvenner. Vi havde bare indset, at vi var for unge da vi blev gift og det skulle på ingen måde gå ud over børnene.

Begge drenge har altid givet udtryk for, at de var glade for den ordning. De så tit deres jævnaldrene kammerater have store problemer i skilsmissesituationer. Hos os var der aldrig nogen problemer. Vi skændes jo aldrig og var på kram med hinanden.

I starten havde vi forholdvis faste rammer om, hvornår børnene var hos hvem.
Da de blev ældre, kunne de nærmest komme og gå hos os, som det passede ind med skole, kammerater, sport og andre fritidsinteresser.
Vi har også af og til holdt jul sammen allesammen og det eneste der ind imellem kunne give lidt gnidninger, var faktisk min eksmand nr. 2, men han var sgu også i en klasse for sig.

Jeg hørte af og til, personer i min omgangskreds, give udtryk for, at de faktisk ikke troede, jeg frivilligt havde overdraget forældremyndigheden til drengenes far og onde tunger mente jeg var blevet dømt til, at give afkald på den.
Det gjorde lidt ondt.

På et tidspunkt, læste jeg en bog "Ravnemødre". Skrevet sf Susi Frastein og Anni Pape. I den forbindelse blev jeg faktisk frivillig og ulønnet kontaktperson til andre kvinder i samme situation som jeg selv. Det var virkelig en givende og spændende periode. Jeg lærte en masse ting og jeg lærte først og fremmest, at det jeg havde gjort, var det bedste for børnene og mig selv.
8
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Forhold og sex"