Hvilke hobbyprojekter er du igang med?

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Hvilke hobbyprojekter er du igang med?

Indlægaf Jailbird » 6. jul 2016, 17:30

Der mangler da lidt en flashtråd til projekter der er undervejs (kunne kun finde en flash-dit-færdige-arbejde, såeh) :P

Jeg vil gerne lave noget korssting. Har fundet en tekst, har fået noget mønster jeg kan lide. Jeg fik kæresten til at kode et program, så jeg kan skrive sætninger (med en font jeg selv har valgt) og få den til at spytte det ud i korssting. Lige nu tegner jeg så et mønster på computeren, så jeg har en færdig skitse inden jeg går i gang. Føler næsten jeg gør korssting hightech nu :stoned:

Men jeg har aldrig syet korssting, hvad skal jeg købe for at komme i gang? Gode råd? Findes der mere end 1 slags korssting og hvilken slags tråd skal man bruge? Det er til en ramme btw :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Re: Hvilke hobbyprojekter er du igang med?

Indlægaf Suzan » 7. jul 2016, 05:55

Du kan i princippet bruge hvadsomhelst, bare det har den rette tykkelse.
Der findes i handlen små bundter - jeg tror de hedder :en dukke - med broderigarn.

Et korssting kan have de to sting i krydset til at ligge på to forskellige måder.

Men prøv dog at google det!
Der sidder nogle spøjse håndarbejdspiger rundt omkring og laver de sjoveste ting med broderi-teknikker.
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 7. jul 2016, 09:08

Det almindelige for en begynder er at brodere på aidastof. Det fås i flere farver og størrelser. Og så med fx DMC garn. Det kan du i fx Panduro/stofbutikker/garnbutikker. I alskens farver.

Jeg brodere ikke med ramme, men det er individuel. Panduro med flere burde også kunne vise dig nogle muligheder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 7. jul 2016, 17:59

Rakel skrev:Jeg brodere ikke med ramme, men det er individuel. Panduro med flere burde også kunne vise dig nogle muligheder.

Jeg tror måske du misforstår, kan man brodere MED en ramme? Se det vidste jeg ikke, jeg ville bare brodere en tekst som skulle i ramme efterfølgende :)
Det ligner at dmc garn koster 25kr per farve? ( :8: ) er der noget i vejen for at købe det for 13kr på ebay, eller er det ikke samme kvalitet/tykkelse/whatever?
Og når man køber f.eks. sådan noget her https://www.margaretha.dk/product/360427#/artikelinfo Hvad følger der så med? Er det kun mønsteret man køber?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 7. jul 2016, 18:26

Jailbird skrev:
Rakel skrev:Jeg brodere ikke med ramme, men det er individuel. Panduro med flere burde også kunne vise dig nogle muligheder.

Jeg tror måske du misforstår, kan man brodere MED en ramme? Se det vidste jeg ikke, jeg ville bare brodere en tekst som skulle i ramme efterfølgende :)
Det ligner at dmc garn koster 25kr per farve? ( :8: ) er der noget i vejen for at købe det for 13kr på ebay, eller er det ikke samme kvalitet/tykkelse/whatever?
Og når man køber f.eks. sådan noget her https://www.margaretha.dk/product/360427#/artikelinfo Hvad følger der så med? Er det kun mønsteret man køber?

Ikke en ramme til ophæng. Men en brodere ramme. Nogle foretrækker med.andre uden.
Selv broderer jeg uden.
Kittet fra Margareta er stof, mønster og garn.
Mht broderegarn. Ja, det er ikke billigt men jeg ville stadig købe det herhjemme. Jeg kan se farven, før jeg køber. Osv.
Og normalt broderer man med fx 2 tråde. Hver "snor" i dukken (garnbundtet) har som regel 6 tråde. Så man trækker 2 tråde ud og syr med dem.
Andre gange syr man med 3.
Det afhænger bl.a af stoffet.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 7. jul 2016, 18:26

Jailbird skrev:

Ikke en ramme til ophæng. Men en brodere ramme. Nogle foretrækker med.andre uden.
Selv broderer jeg uden.
Kittet fra Margareta er stof, mønster og garn.
Mht broderegarn. Ja, det er ikke billigt men jeg ville stadig købe det herhjemme. Jeg kan se farven, før jeg køber. Osv.
Og normalt broderer man med fx 2 tråde. Hver "snor" i dukken (garnbundtet) har som regel 6 tråde. Så man trækker 2 tråde ud og syr med dem.
Andre gange syr man med 3.
Det afhænger bl.a af stoffet.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 7. jul 2016, 18:39

JEg er igang med Helga Isagers "lemon"
Billede
5
Brugeravatar
SourPuss
Kort karma: 8
Likede indlæg: 49

Indlægaf SourPuss » 13. jul 2016, 06:38

Spot the difference.

Er gået igang med at slibe mine spisebordsstole, som skal males hvide og have nyt stof på sædet.
Hold da op hvor er det et stort arbejde! Tror det bliver en stol af gangen.

image.jpeg
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8454

Indlægaf 2SHY » 24. jul 2016, 18:47

Jeg er i gang med den her :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 30. jul 2016, 07:28

Jeg arbejder pt på at få Kalle Kanin færdig. Lige i øjeblikket er han dog mest reservedele :D
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Tutter27
Kort karma: 7
Likede indlæg: 85

Indlægaf Tutter27 » 2. aug 2016, 06:56

Jeg er igang med at strikke en Bluse med store krave I Mohair.

Mangler resten af kraven og ærmer :D
1
Brugeravatar
Katarinka
Kort karma: 13
Likede indlæg: 126

Indlægaf Katarinka » 17. aug 2016, 16:59

En sjal... kan ikke helt finde ud af om man overhovedet kan se mønsteret for farverne- og om det egentlig er nødvendigt..
8
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Katarinka
Kort karma: 13
Likede indlæg: 126

Indlægaf Katarinka » 24. aug 2016, 13:53

Lære at stikke to strømper på en pind - jeg har aldrig strikket før :genert:
1
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 3. nov 2016, 17:52

Jeg er gået i gang med at lave et pompomtæppe som jeg vil bruge under mit sofabord, hvis det nogensinde bliver færdigt :)

Inspiration:

B2756F86-8C1D-4AEF-8E06-3D0A63D9C001L0001.jpg

A7576981-D0CA-4E0A-AB6F-3A5DD3D811A7L0001.jpg

BF558759-342B-4DDD-A512-3B32C94BF764L0001.jpg

Projektets spæde start:

IMG_0274.JPG

IMG_0275.JPG

Jeg har købt 60 garnnøgler i 5 forskellige farver, så det håber jeg er nok til at få tæppet i den størrelse jeg ønsker :)
2
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 3. nov 2016, 19:36

Jeg er i gang med at hækle en dannebrogsflagranke til juletræet :lun:
0

Tilbage til "Hobby"