Hvornår flyttede du hjemmefra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1824

Re: Hvornår flyttede du hjemmefra?

Indlægaf Anilara » 9. jul 2016, 07:01

Jeg var 18, næsten 19.
Jeg havde bare lyst til at flytte hjemmefra, havde haft trang til det siden jeg gik på efterskole. Syntes det var svært at skulle bo hjemme igen. Så væk fra skoven og ind til byen, hvor jeg flyttede hen, forholdsvis langt væk, omkring 100 km.
Flyttede på kollegium, men havde eget badeværelse og køkken, så det var egentlig en lejlighed. Jeg elskede det, og har aldrig fortrudt at jeg flyttede dengang.

Efterfølgende boede jeg i en kælderlejlighed, derefter på højskole, så i en fremmeds lejlighed via boligportalen (han blev en ven), så en lejelejlighed og til sidst min egen ejerlejlighed, som jeg købte da jeg var 25.

Sammenlagt har jeg boet 3,5 år alene, 2,5 år med roommate og 2 år med min kæreste.
Jeg har kunnet lide alle boformer.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 9. jul 2016, 08:02

Jeg var 20. jeg skulle flytte til en anden landsdel for at studere, og jeg havde alligevel haft lyst i lidt tid. Jeg havde det dejligt hjemme, det var bare på tide.
De fleste jeg kender har været 19-21, da de flyttede hjemmefra, det er vist det "man" gør i min verden.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 9. jul 2016, 08:22

Jeg tog til Florida som au pair da jeg var 19, og flyttede så først rigtigt hjemmefra da jeg var tilbage i DK igen da jeg var 20 :)
0
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 335

Indlægaf Fræksak » 9. jul 2016, 08:23

Jeg var 20. Havde været et halvt år på højskole forinden, men det gik egentlig fint nok at flytte hjem igen, som jeg husker det. Så mest var det vist fordi, det bare var sådan man gjorde.

Jeg boede alene i tre år før min ekskæreste flyttede ind, og det var nogle skønne år! Efter ham boede jeg alene igen i et par år, selv om ham der nu er min mand også boede der lidt engang imellem.

Nogle gange tænker jeg på, at det kunne være top fedt at have sin egen lejlighed stadigvæk. Bare så man kunne være i fred fra børn, mand og krav en 2-3 dage om måneden :genert:.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 29
Likede indlæg: 242

Indlægaf Prosperity74 » 14. jul 2016, 21:13

Jeg var mellem 22 og 23. Jeg havde en kæreste, som jeg sov og var hos næsten hele tiden og da han så flyttede til udlandet blev jeg i hans lejlighed, indtil jeg kunne flytte over til ham et halvt år senere.
0
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 15. jul 2016, 07:40

Jeg flyttede ind i min egen lejlighed/studiebolig 14 dage før jeg blev 18.
Flyttede fordi vi boede så langt ude på landet at jeg skulle med den første landbus kl. 6.15 om morgen for at møde på studie 8.15, og når jeg fik sent fri, var jeg nød til at smutte før timen var slut, for at jeg i sidste ende kunne nå den sidste landbus hjem, og var hjemme 17.30. Det var nogle rockerlange dage.
Og så dels fordi jeg var træt af, at alt skulle ske efter min fasters pibe.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 403

Indlægaf TheAuthor » 15. jul 2016, 08:42

16. Jeg blev 17 nogle måneder senere.
0
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. jul 2016, 08:51

Jeg var 20. Min bror flyttede samtidig, han var 19. Vi var nok blevet boende længere, hvis ikke det havde været fordi min far fandt en sindssyg kælling, der konstant prøvede at slå os, truede os eller bare generelt gjorde livet surt for os... det værste var at han tog hendes parti.... det gør han så gudskelov ikke længere, og måske det var meget godt vi kom ud at stå på egne ben...
0
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Contrast » 15. jul 2016, 11:31

Jeg var 22 og havde nok søgt i over et halvt år - var svært at finde noget til kun 1 person, der ikke skulle være et kollegie, men det lykkedes. Og jeg har været rigtig glad for at bo her i de ca 2,5 år.
Til september flytter jeg sammen med kæresten i en rigtig dejlig lejlighed :D
1
FindNemon
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Indlægaf FindNemon » 15. jul 2016, 20:30

Begyndte processen, da jeg var 19 :)

Kommer fra Sjælland og skulle studere i Århus. Men beholdt mit værelse hos mine forældre og var hjemme mange weekender. Da jeg skulle i praktik var det på Sjælland, og det var meget det samme - egen lejlighed, men værelse hos mine forældre. I de sidste tre måneder af min praktik boede jeg hos mine forældre. Det gik fint :)

Så flyttede jeg tilbage til Århus pga. uddannelsen. Stadig med værelse hos mine forældre. Derefter flyttede jeg til Sjælland igen. Boede tre måneder ca. hos mine forældre. Derefter flyttede min bedste venindes roomie sammen med sin kæreste, og der blev et værelse til mig :D

Da vi så begge fik kærester, blev pladsen lidt trang. Jeg flyttede for mig selv. Og nu er min kæreste flyttet ind. Vi håber snart at skulle flytte til noget større! :D

Så det blev en lang proces med maaaange flytninger, men det var den perfekte løsning for både mine forældre og mig :gogo:
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1214

Indlægaf godtnavn » 16. jul 2016, 17:55

Jeg var 20½ jeg havde haft lyst til at flytte i et par år, ikke sådan hungrende, jeg havde det fint derhjemme, men jeg havde følt mig klar længe. Dog er der det der med at få en lejlighed i København, så det trak lidt ud. Set i bakspejlet tror jeg det for mig var den rigtige alder :)
0

Tilbage til "Livets forhold"