Kvinde - vis din krop

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3411

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf dgd2007 » 22. jul 2016, 00:43

DenSyngendeLussing skrev:[...] :)
Billede
Måske fordi jeg er en gammel hippie, eller hvad ved jeg ... men det var da kandidat til det skønneste indlæg på debatten.net siden tidernes morgen!
Nøgen-yoga i grupper lyder måske nok lidt lovlig skørt (så meget hippie er jeg trods alt ikke :D). Men jeg synes dine konklusioner er meget kloge og rigtige - fx det med, at det ikke gælder om at diskutere med sig selv, om man er "perfekt", men at komme lidt ned på jorden og være lidt ydmyg og ukompliceret, eller hvordan man nu skal sige det.

Men først og fremmest gav dit indlæg så meget indre lys og varme, at det var en nærliggende tanke: "Hej, hvorfor ikke være lykkelig resten af livet!" Jeg prøvede at finde en video eller et billede, der kunne illustrere dette. Der var desværre ikke noget helt perfekt - men der er da både noget lys og varme og så den forfriskende støvregn fra vandfaldet, så det er da lidt derhenad. Så tak for dit indlæg! Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at det er derfor ... men jeg har da i hvert fald været lykkelig resten af dagen :cool:

Billede
6
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2238

Indlægaf Zombie » 23. jul 2016, 21:36

For 10 år siden eller sådan noget, deltog jeg med nogle andre kvinder fra den gamle debat i en artikel i Woman, der handlede om vores numser. Hvorfor vi kunne lide vores egen numse, hvad vores tanker om den var osv. Der blev både taget et gruppebillede hvor vi havde røven bar og så blev der taget et billede af hvert enkelt kvindes røv, hvor vi stod i vores bedste jeans.

Det var en sjov og pudsig oplevelse.

Når jeg nævner den her, så er det fordi jeg sidenhen har tænkt over, hvor fragmenteret det hele er. Som om vi kvinder er samlesæt, hvor hver enkel del skal leve op til et ideal. Men hvordan sørger man for, både at have en struttende og stram røv, når mængden af squats påkrævet giver én kæmpe lår, som IKKE er en del af idealet? Hvordan holder man taljen åleslank, uden samtidig at miste fedt fra brysterne? Og hvad så med de fyre fra Tinder, som skriver "Har du plastikpatter så swipe til venstre, tak!" (I shit you not - de findes. Jeg aner ikke om de scorer).

Kvindens idealer har alle dage været fragmenteret. Hun skal være en god mor for børnene, men hun skal også være en fræk elskerinde for sin mand. Hun skal se godt ud og gå op i sit udseende, men ikke bruge for meget tid på det og hun skal lave god mad, og helst kunne kværne en bøf (jeg hører fra mange fyrer, de ikke tænder på en pige, der sidder og prikker til en salat. Nå).

For mænd er det lidt anderledes. De har deres at kæmpe med, men ingen gik særligt op i, om Mærsk McKinney Møller var en god far, eller om han var hot af en 90 årig at være. Han valgte sin rolle og tog den, og folk gav ham den: Businessmanden. Og til helvede med resten, åbenbart.
Til gengæld kan vi godt gå op i, at Helle Thorning-Schmidt ikke boede sammen med sin mand pga. hans arbejde, og vi kunne godt diskutere om hun var en god mor for sine børn (nej mente nogle, selvom børn ikke nogensinde har været et kritikpunkt for hendes mandlige forgængere eller efterfølger) og håne hende, hvis hun var lidt FOR pæn til at blive taget seriøst (Gucci-Helle). Et øgenavn, der stadig hænger ved, selvom det trods alt er Lars Løkke Rasmussen, der har formøblet flere hundredetusindkroner på fucking sokker og boxershorts; men det er hendes egne betalte tasker, folk husker.
Det giver jo mening - i Narnia.

Jeg mener, at så længe vi kvinder lever og bliver fragmenteret, så kan ikke aldrig rigtig anses eller anse os selv som "rigtige" mennesker. I ved - dem der, som kan søge en karriere uden at blive kaldt ravnemor eller deslige.
6
IrmaPigen
Kort karma: 74
Likede indlæg: 927

Indlægaf IrmaPigen » 24. jul 2016, 08:10

Jeg bruger no fucking way 80 % af min tid på at sammenligne mig med andre kvinder. Jeg bruger ikke engang 1 pct. af min tid. I det hele taget gider jeg ikke sammenligne mig med andre. Det giver ingen mening for mig, for jeg er mig og ikke alle andre.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3538

Indlægaf Lemonella » 24. jul 2016, 12:57

IrmaPigen skrev:Jeg bruger no fucking way 80 % af min tid på at sammenligne mig med andre kvinder. Jeg bruger ikke engang 1 pct. af min tid. I det hele taget gider jeg ikke sammenligne mig med andre. Det giver ingen mening for mig, for jeg er mig og ikke alle andre.

Det gjorde jeg i mine meget unge dage, men nu gider jeg ikke. Jeg er, som du skriver, mig selv og jeg er unik på min egen måde og det har jeg det fint med. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jul 2016, 13:23

Okay, jeg tænker, det her må være tråden at sige det i.

Jeg har aldrig rigtig gidet snapchat, for jeg har ikke det store behov for at dokumentere min hverdag, og jeg har ikke kendt til filtrene, for jeg har endnu mindre behov for at sende folk portrætfotos af mig selv (hvorfor gør man det?)

Jeg er nu blevet gjort opmærksom på de nævnte filtre og bladrede for sjov igennem dem. Det her kommer til at lyde meget: "Mormor møder internettet"-agtigt, men jeg sad og betragtede mig selv gennem nogle af filtrene og tænkte, at jeg da egentligt var et ret godt skår, da det gik op for mig, at der ikke kun blev tilføjet "make up," men at min ansigtsform også blev ændret. Altså.. Wtf?!

Jeg var fint tilfreds med min ansigtsform, som den var, men nu ved jeg så, at jeg ville være pænere med en anden. Tak. For. Lort. Hvad kan jeg bruge det til? Jeg bruger selvfølgelig aldrig det program igen, for sådan vil jeg ikke have det med mig selv, men hvad med dem, der ikke er opmærksom på, hvad den slags kan gøre ved dem?

De der påvirkelige teenagepiger, der netop er målgruppen for det program. Hvad kan det ikke gøre ved dem? Altså det er fair nok, at et filter tilføjer make up, synes jeg, for det kan man selv eftergøre, men ansigtsformen.. Jeg synes, det er så langt ude.
8
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2373

Indlægaf Juki » 28. jul 2016, 14:50

Jeg har det som andre her i tråden også ret ambivalent med det fokus der er på kvindekroppen, hvad end det er normale, naturlige, men dog opstillede, billeder/personer/situationer eller de typiske se-mig-selfie-med-filter-billeder. Det er stadig et fokus.

På den ene side så havde jeg squ nok gjort det samme, hvis jeg stadig havde min teenage/ungepigekrop, dog uden jeg er helt klar over hvorfor jeg ville have brug for den bekræftelse. Jeg ville formegentlig heller ikke skænke andres dårlige selvværd en tanke, samt de negative betydninger det evt. kunne have for andre der så på mig og mine billeder. Okay, det lyder som om jeg var en gudinde, det var jeg altså ikke :D Men jeg har aldrig følt mig utilpas i min krop.

Det kan dog undre mig meget hvorfor jeg ikke vil gøre det samme nu, hvor jeg er blevet ældre og vejer 50-60 kg. mere end dengang. Måske det er fordi jeg ikke har brug for den bekræftelse nu? Jeg mener heller ikke det er løsningen for alle at blive tyk og ældre, hvis ikke man bliver mere moden og får et bedre selvværd. For det er da bestemt heller ikke lykken at være tyk og udenfor skønhedsideal-"racet".

Meget apropos, så så jeg en reklame for et program på Kanal 4 der hedder "Besat af skønhed". Her er der en kvinde der nævner at hun har opdaget hun har asymmetriske næsebor og det er hun ked af :stoned: Jeg bliver mundlam hver gang jeg ser den reklame..
0
I like big beards and I cannot lie
Billede

Tilbage til "Forhold og sex"