DR laver religiøs propaganda!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

DR laver religiøs propaganda!

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:16

Her på de seneste er jeg blevet vidne til, at DR i dén grad udsender religiøs (dvs. kristen) propaganda. Er det virkelig formålet med DR som public-service og tvangs-licensbetalt stats-TV?

Jeg kan nævne Biblens Gåder samt det nyeste lavmål: Exodus - Mere end en Myte.

Biblens Gåder handler om at forklare Biblens beskrivelser som værende videnskabelige facts, f.eks. da vandene skiltes, brændende buske osv. men alle med en tvist af, at det primært at kristne eller jødiske "forskere" som får ret.

Men denne gang er DR simpelthen gået for langt:

Med "Exodus - Mere end en Myte" er det direkte kristen propaganda. Bevares, bibelkritikere interviewes, men det er alt sammen for at konkludere at det er Biblen der har ret, og videnskaben som er forkert.

"Exodus - Mere end en Myte" er allerede blevet afvist som direkte kristen propaganda her:
http://debunkingchristianity.blogspot.d ... ue-of.html

Er det virkelig iorden at DR udsender religiøs propaganda for tvangsindkrævede licenskroner?
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3720

Re: DR laver religiøs propaganda!

Indlægaf Novella » 7. jul 2016, 14:20

Ja, det er helt i orden. Det er interessant at undersøge myter og gamle skrøner og finde ud af, hvad der kan være vandrehistorier, folks personlige psykoser osv. Religionshistorie er spændende.
12
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 7. jul 2016, 14:22

Eftersom jeg personligt betragter det som oplysnings.programmer fremfor religiøs propaganda, synes jeg det er helt fint de sender dem.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
gnostic

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:26

Novella skrev:Ja, det er helt i orden. Det er interessant at undersøge myter og gamle skrøner og finde ud af, hvad der kan være vandrehistorier, folks personlige psykoser osv. Religionshistorie er spændende.

Selvfølgelig, hvis det var netop det. Men det her, det svarer til at bekræfte folks psykoser, og ikke afvise det. Den nævnte dokumentar (Exodus - mere end en myte) er netop ikke at finde ud af hvad der er vandrerhistorier eller folks personlige psykoser, men at fortælle at vandrerhistorierne er sande, og det var Moses personlige psykoser også.

Det mener jeg er forkert af DR. De skulle istedet vise dokumentarer som The Bible Unearthed og Bibles Buried Secrets (fra PBS).
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. jul 2016, 14:26

Ja, det synes jeg det er.

Jeg anser de programtyper du nævner som værende mere historieorienterede dokumentarprogrammer snarere end religiøs propaganda. Jeg vil endda synes, selv hvis de sendte decideret religiøs propaganda at det ville være ok, hvis der var et publikum til det, jamen så fred med det, så kan dem der ikke gider se med, bruge den fine indretning på fjernbetjeningen der skifter kanal :).
Senest rettet af ShuruQ 7. jul 2016, 14:28, rettet i alt 1 gang.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
gnostic

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:27

icelady skrev:Eftersom jeg personligt betragter det som oplysnings.programmer fremfor religiøs propaganda, synes jeg det er helt fint de sender dem.

Det er ikke oplysningsprogrammer. Det er ikke oplysning i dem, det er rendyrket "kristne har ret, og al videnskaben er forkert"-agtige programmer DR sender for tiden!
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:28

ShuruQ skrev:Ja, det synes jeg det er.

Jeg anser de programtyper du nævner som værende mere historieorienteret dokumentarprogrammer snarere end religiøs propaganda. Jeg vil endda synes, selv hvis de sendte decideret religiøs propaganda at det ville være ok, hvis der var et publikum til det, jamen så fred med det, så kan dem der ikke gider se med, bruge den fine indretning på fjernbetjeningen der skifter kanal :).

Problemet er, at der bliver flere kristne på den måde, og jo flere kristne, jo større er risikoen for religiøs indoktrinering i folkeskolerne.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 7. jul 2016, 14:28

Ja, det synes jeg er helt fint. Man er jo ikke tvunget til at se programmet :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jul 2016, 14:28

gnostic skrev:
ShuruQ skrev:Ja, det synes jeg det er.

Jeg anser de programtyper du nævner som værende mere historieorienteret dokumentarprogrammer snarere end religiøs propaganda. Jeg vil endda synes, selv hvis de sendte decideret religiøs propaganda at det ville være ok, hvis der var et publikum til det, jamen så fred med det, så kan dem der ikke gider se med, bruge den fine indretning på fjernbetjeningen der skifter kanal :).

Problemet er, at der bliver flere kristne på den måde, og jo flere kristne, jo større er risikoen for religiøs indoktrinering i folkeskolerne.

Helt uden filter så synes jeg virkelig du ser spøgelser.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
gnostic

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:29

Animi skrev:Ja, det synes jeg er helt fint. Man er jo ikke tvunget til at se programmet :)

Nej, men man er tvunget til at betale for det.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jul 2016, 14:31

gnostic skrev:
Animi skrev:Ja, det synes jeg er helt fint. Man er jo ikke tvunget til at se programmet :)

Ja, på samme måde som man er tvunget til at betale for fx Brødrene Price selvom man ikke gider se de programmer.
5
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 7. jul 2016, 14:31

gnostic skrev:

Tvunget og tvunget - det er alligevel ret nemt at slippe for :fløjt:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
gnostic

Indlægaf gnostic » 7. jul 2016, 14:33

ShuruQ skrev:
gnostic skrev:

Ja, på samme måde som man er tvunget til at betale for fx Brødrene Price selvom man ikke gider se de programmer.

Forskellen er dog, at Brødrende Price ikke laver religiøs indoktrinering. Jeg ser ikke Brødende price, men jeg vil langt hellere betale penge for at de kan få lov til at blive vist, end jeg vil betale penge for at DR skal indoktrinere et helt land til at tro på kristent vås.
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 7. jul 2016, 14:35

Men nu skal der jo være noget for enhver smag :) Jeg synes sådanne programmer er spændende og vil gerne se dem :) Andre programmer gider jeg heller ikke se, men så lader jeg bare være :)
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jul 2016, 14:38

gnostic skrev:
ShuruQ skrev:
gnostic skrev:

Forskellen er dog, at Brødrende Price ikke laver religiøs indoktrinering. Jeg ser ikke Brødende price, men jeg vil langt hellere betale penge for at de kan få lov til at blive vist, end jeg vil betale penge for at DR skal indoktrinere et helt land til at tro på kristent vås.

Nej, forskellen er at du ser ting jeg ikke ser. Du voldanalyserer oplysningsorienterede programmer til at have et eller andet skjult budskab. De fleste mennesker er intelligente nok til at skelne og tænke selv, så med mindre man vil have det til at passe ind i et eller andet forskruet verdensbillede så vil 99% være i stand til ikke at blive indoktrineret, som du mener formålet med diverse programmer er.

Det står for din regning, hvis det er sådan du opfatter de programmer, men andre behøver ikke opfatte det som du gør. For alles skyld, så respekter andre synspunkter og lad være med igen at lave din tråd til; "Jeg alene vide. I andre fatter intet".
Senest rettet af ShuruQ 8. jul 2016, 16:07, rettet i alt 1 gang.
10

Tilbage til "Livets forhold"