New York City alene?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1970

Re: New York City alene?

Indlægaf Lurende Peber » 7. jul 2016, 16:31

Rikke skrev:Jeg boede i Brooklyn sidst - tæt på M-toget. Det var et dejligt sted og nemt at komme til Manhattan :)
Havde sidste år til Halloween en alene eftermiddag/nat/formiddag i Brooklyn, som jeg fik udforsket godt til fods. Og gik til Manhattan over Brooklyn Bridge. Flot udsigt, og kunne skimte Frihedsgudinden.
Boede knap så dyrt i det sydlige (kedelige) havneområde Red Hook. Comfort Inn. Det var OK, men morgenmaden var MEGET kedelig. Skidt med det for 1 nat. God betjening og jeg kunne lade bagagen stå efter check ud, indtil jeg skulle mod station og lufthavn.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 8. jul 2016, 01:08

Jeg tror bare jeg dropper det :(
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 8. jul 2016, 05:41

Muddi skrev:Jeg tror bare jeg dropper det :(

Hvorfor? Hvad i tråden fik dig til at tænke du ikke kunne tage afsted alene?
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Ballademager » 8. jul 2016, 06:21

Hvorfor det? :ae:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 707

Indlægaf Charly » 8. jul 2016, 06:24

Nej, du skal da ikke droppe det.

Jeg har godt nok ikke overnattet alene i så stor en by, men jeg har gået rundt alene i både Washington og Boston, og jeg nød det. Og jeg har været i Tyskland alene en del gange nu med overnatninger i Køln og Bonn, og det er gået rigtig godt.
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3682

Indlægaf Novella » 8. jul 2016, 11:12

Jeg synes, at du skal gøre det og vise mor, at du selv bestemmer og er langt sejere end hun tror :kys:

Min mor var heller ikke særlig begejstret, da jeg rejste alene til Honduras og Guatemala og blandt andet overnattede i San Pedro Sula - byen med flest narkomord i verden, vist nok - men jeg gik sgu da ikke ud på gaden og råbte ad folk, at de skulle komme og skyde mig og stjæle mine ting. Det var indrømmet lidt sært at banke på glasdøren hos et apotek, og indehaveren kom med en gigantisk pumpgun og fjernede kæden på indersiden af døren, men jeg var ikke truet.

New York er en fed by, og du vil elske det. Gør det!
2
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 129
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1076

Indlægaf FrøkenM » 8. jul 2016, 11:27

Gør det søde - det kan du sagtens :kys:
Du er sejere end du selv tror og din mor skal bestemt ikke have lov at fortælle dig andet. Du vil føle det som en sejr når du først har gjort det :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5678

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 11:40

Jeg synes helt klart du skal gøre det! Især når det kun er for én dag, så er jeg altså ikke i tvivl om at du sagtens kan.
Jeg har været i New York en gang, og det er en helt fantastisk by :love: Og jeg kan fortælle dig én ting: Jeg har den værste stedsans! Jeg er faret vild i min egene hjemby, som jeg har boet i, i 22 år! Men af en eller anden grund, var det mig i New York der kunne finde vej rundt omkring - det er faktisk rigtig nemt.
Og hvis du alligevel skulle fare vild, kan jeg også fortælle dig at da jeg var der, var New Yorkere SÅ utrolig søde, og lige så snart man så bare lidt lost ud, var der altid en der henvendte sig og spurgte om de kunne hjælpe med noget. Der var endda en der fulgte os hele vejen fra et sted til et andet, fordi vi var lidt usikre på om det var den rigtige vej.

Jeg synes du skal gøre det - jeg tror du vil blive SÅ glad for det efterfølgende!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3451

Indlægaf Ballademager » 8. jul 2016, 11:43

Novella skrev:

Jeg synes, at du skal gøre det og vise mor, at du selv bestemmer og er langt sejere end hun tror :kys:

Min mor var heller ikke særlig begejstret, da jeg rejste alene til Honduras og Guatemala og blandt andet overnattede i San Pedro Sula - byen med flest narkomord i verden, vist nok - men jeg gik sgu da ikke ud på gaden og råbte ad folk, at de skulle komme og skyde mig og stjæle mine ting. Det var indrømmet lidt sært at banke på glasdøren hos et apotek, og indehaveren kom med en gigantisk pumpgun og fjernede kæden på indersiden af døren, men jeg var ikke truet.

New York er en fed by, og du vil elske det. Gør det!

Sådan havde min gamle far det også, da jeg først ville i praktik i Brasilien og siden annoncerede, at jeg ville alene til Mexico City. Men han gav sig, da det gik op for ham, at der ikke var noget at stille op.

Du kan godt, TS :gogo:

I øvrigt... Du må ikke tage det ilde op, for din mor gør det sikkert i den bedste mening og fordi, at hun vil dig det bedste. Men hvad er det for noget at sige til dig, at du ikke kan? Hun bør da sige, at det kan du sagtens :genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muddi

Indlægaf Muddi » 8. jul 2016, 12:53

Angelina skrev:

Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 707

Indlægaf Charly » 8. jul 2016, 12:56

Muddi skrev:
Angelina skrev:

Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Har prøvet at kigge på hotel, men har ikke kunnet finde et værelse. Og synes det er svært, når jeg ikke ved hvad der er godt osv. :genert:

Prøv at høre folk herinde hvilke dele af byen, de kan anbefale og hvilke hoteller. Og skulle du ende et sted, der ikke er helt fantastisk, så pyt da med det. Det er en overnatning - det overlever du sagtens. Selvfølgelig kan du :kys:
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5678

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 12:58

Muddi skrev:Intet, det jar intet med tråden at gøre. Men synes det er svært at finde noget at bo i med så kort varsel. Om min fars kusine, der i går tidligt på dagen sagde, at hun ville hjælpe mig med at blive registreret hos air bnb, sagde i går aftes, at der går nogle dage, før de har tjekket min registrering, og hun sagde at det ikke kunne nås til tirsdag. Så nu kan det pludselig ikke lade sig gøre. :forvirret:

Vil du have et ene værelse, eller kunne du evt være frisk på at sove på en sovesal, når det kun er for en nat? For så kan du evt kigge på hostelworld.com :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 8. jul 2016, 13:00

Muddi skrev:
Angelina skrev:

Ej, det er da også strengt at spille det op på den måde og så bare 'nå nej'.

Med hensyn til hotel så tænker jeg at det er ligegyldigt om det er godt eller ej, du skal dårligt nok sove der. Bare der ikke er væggelus, så går det nok.

Hvis du vil vil jeg gerne (og sikkert også andre) hjælpe med at finde et hotel/hostel der passer dit budget.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 129
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1076

Indlægaf FrøkenM » 8. jul 2016, 13:06

Hvad er dit budget? Vi fik flere fine forslag til overnatning inden vi besluttede os endeligt :)

Op med humøret, du skal nok komme afsted :kys:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Muddi

Indlægaf Muddi » 9. jul 2016, 01:09

FrøkenM skrev:Hvad er dit budget? Vi fik flere fine forslag til overnatning inden vi besluttede os endeligt :)

Op med humøret, du skal nok komme afsted :kys:

Ville gerne bo på de hotel du linkede til, det kunne være så fedt! Men de har inden ledige værelser den pågældende dag. :( Måske skal jeg bare være glad for det jeg får, på heldagsturen på tirsdag.

Og så tage afsted igen til oktober, eller næste år, og så have tid til at planlægge det ordentligt. Afsted skal jeg nok komme! Spørgsmålet er bare hvornår :)
0

Tilbage til "Rejser"