"Jeg har altså en kæreste"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2523

"Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Mi55y » 8. jul 2016, 06:40

Ja, hvornår er det nødvendigt at servere den for nye bekendtskaber af det modsatte køn?

Da jeg var single hadede jeg selv at få den smidt i hovedet efter knap at have sagt to ord til en fyr, fordi han så ligesom gav udtryk for, at han opfattede min henvendelse udelukkende som et forsøg på at score. Men jeg har også hørt fra folk, at de smider den ind som en disclaimer for ikke at risikere, at nogen skal føle sig ført bag lyset.

Nu er jeg så selv kommet i en situation: Jeg rendte sammen med min søster ind i den her gut på Northside, hvor vi tog et sjovt billede med ham. Skæbnen ville, at jeg så også render ind i ham på Tinderbox, hvor jeg viser ham billedet, som han beder mig sende til ham. Siden har han så sendt sådan nogle små hyggebeskeder et par gange om ugen; hvad laver du, hvad skal du i weekenden/sommerferien etc. Der er INTET som helst date-søgende over hans beskeder, men alligevel sidder jeg med dårlig samvittighed over ikke at have meldt ud, at jeg har en kæreste... Så nu går jeg bare og venter på, at han spørger om noget, hvor jeg kan smide et "sammen med kæresten" ind.

Hvordan serverer du den? Straight up knap inden han åbner munden? Eller fletter du det ind hen ad vejen? Eller venter du, til det bliver strengt nødvendigt (dvs. når hans hånd er på dit lår)? Hvordan vil du helst have den serveret som single?
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2016, 06:42

Flet din kæreste ind, når det giver mening, fx "i weekenden skal vi fejre min kærestes fødselsdag". Sådan ville jeg gøre og foretrække det fra andre.
22
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 8. jul 2016, 06:49

Jeg har ikke prøvet andet end, at de spørger selv. Ej, det er heller ikke helt rigtigt. Men oftest spørger de direkte.

Hvis det var vigtigt for mig at fortælle det, så ville jeg flette det naturligt ind i samtalen :)
0
Brugeravatar
Flisseline
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Indlægaf Flisseline » 8. jul 2016, 06:58

Jeg ville faktisk have det lidt underligt med at min kæreste skrev med en kvinde på den måde. (Ved godt det ikke er velset at have det sådan på debatten).

Ved du om din kæreste har det fint med det?

Men til dit spørgsmål: Jeg ville også se at få det flettet ind i et svar. Fx på et sommerferie-spørgsmål.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10195

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jul 2016, 07:05

Jeg ville også bare flette det ind.
I det hele taget ville jeg være varsom med at bruge oplysningen som en frase, for i nogens øre kan det godt blive til «Jeg er interesseret i dig, men har desværre en kæreste». Og altså, selv hvis man ikke er i forhold, er det jo næppe alle, der har lov til at røre ved ens lår.

Jeg synes i det hele taget, at det er at foretrække at forholde sig til den anden og den konkrete kontakt i stedet for at straks, som du også selv er inde på, at mistænkeliggøre vedkommende. Det vil i dit tilfælde sandsynligvis ganske rigtig betyde, at det vil være alt nok at nævne din kæreste for en sikkerheds skyld. En decideret erklæring ville virke overdramatisk, synes jeg.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 8. jul 2016, 07:05

Jeg har, nærmest sådan lidt af princip, aldrig brugt at nævne det, medmindre det rent faktisk var relevant for samtalen, jeg blev spurgt direkte eller jeg opfattede meget tydelige flirtesignaler. Jeg har én gang prøvet, at en eller anden douchebag blev møgfornærmet over at finde ud af, han havde spildt tid på at snakke med mig til en fest og efterfølgende en halv times tid i byen, og da var jeg bare sådan lidt "Ah, så du forvekslede min venlighed med flirt? Den må du lige selv rode med".

I et tilfælde som dit, hvor han begynder at sende sms'er og den slags, ville jeg dog nok lade ham vide det. Jeg ville bare skrive det direkte, jeg ville også bare skrive, at jeg skrev det for at undgå misforståelser og den slags.
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 8. jul 2016, 07:06

Jeg har længe haft holdningen at det var en meget provokerende bemærkning at smide. Uanset om man forsøger at liste den ind, eller om man holder den op som et vejskilt, så snart nogen spørger om der er plads ved bordet til at de kan sætte sig. Det hørte sig til lige akkurat når eller hvis jeg spurgte ad, fordi at andet skaber et underligt tryk forhold, hvor jeg aldrig igen kan overbevise hende 100% om at jeg ikke satte mig fordi jeg absolut ville i trusserne på hende.

Men så begyndte jeg at få et nærmere indblik i hvor ekstremt dårlige (mange) mænd er til at tage en afvisning. Vi taler skældsord og barnligt skaberi over at de føler sig ført bag lyset eller hvad har vi. Og det bliver altid værre jo længere de objektivt set har kunnet holde liv i illusionen om, at det at få plads ved siden af en kvinde på en bar naturligvis fører til at hun som minimum tager ens pik i munden senere på aften. Så jo før man lukker vinduet for dem, jo mindre kan de tillade sig at ærgre sig. Ordet "narrefisse" kommer til minde...

Så med en tilegnelse af lidt perspektiv har jeg lært, at selvom jeg altid selv har taget en afvisning med oprejst pande, så er der altså en grund til at jeg møder ismuren ind imellem som intet har med lige netop mig at gøre. Jeg forstår godt nu at man siger det. Kvinder skal, så vidt jeg har set, deale med lidt af hvert når det kommer til bejlere.

Selvom jeg også selv har oplevet at kvinder har opført sig skabagtigt oven på en afvisning - specielt når de hiver en attitude frem som bare åbenlyst skriger, at de ikke er vant til at få et nej - så har jeg dog ikke selv ændret min taktik for hvornår jeg hiver kæresten frem som et skjold. Men det kan være, hvis jeg skulle deale med det langt oftere, at jeg så ville begynde at blive en lidt større isdronning.
9
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 8. jul 2016, 07:07

Lige i dit tilfælde ville jeg dog bare se at få det sagt. Han lyder også nede nok i gear til at han roligt kan glide af på den og foregive at han ikke var interesseret på den måde, hvad end han så var eller ej. Den slags hjælper.
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Mi55y » 8. jul 2016, 07:29

Flisseline skrev:Jeg ville faktisk have det lidt underligt med at min kæreste skrev med en kvinde på den måde. (Ved godt det ikke er velset at have det sådan på debatten).

Ved du om din kæreste har det fint med det?

Men til dit spørgsmål: Jeg ville også se at få det flettet ind i et svar. Fx på et sommerferie-spørgsmål.

Min kæreste virker ret ligeglad med det... Han kunne da i det mindste fake lidt jalousi!? :P

Sommerferiespørgsmålet svarede jeg på i dag - min sommerferie er slut og foregik i øvrigt i Spanien uden min kæreste. Så synes ikke rigtigt det var naturligt at flette det ind der. Som sagt, så hadede jeg som single selv, når det blev smidt ind uden for kontekst tydeligvis for at afholde mig fra at humpe deres ben, eller hvad de så end troede jeg var ude på... Så jeg vil helst havde det ind så naturligt som muligt - især fordi han overhovedet ikke flirter, og så også fordi jeg risikerer at rende ind i ham til Smukfest og egentlig ikke er afvisende overfor venskab.
2
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1904

Indlægaf Purple Haze » 8. jul 2016, 07:41

Jeg plejer på et eller andet tidspunkt at nævne det helt naturligt i samtaler, da jeg jo laver ret meget med min kæreste - og fortæller tit om hvad jeg render rundt og laver.

Kan i enkelte tilfælde ved nye bekendtskaber godt finde på at flette det ind på et tidspunkt, hvis det ikke er kommet op naturligt.
Senest rettet af Purple Haze 8. jul 2016, 08:17, rettet i alt 1 gang.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 8. jul 2016, 08:15

Jeg ville nok bare flette det ind, hvor det var naturligt og forventeligt. Fx "Hvad laver du?" "Jeg er ude at handle med min kæreste. Vi skal have bøffer, blablabla"
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2016, 08:16

På et tidspunkt, som nok er snart i din situation, ville jeg, hvis det ikke var kommet naturligt, finde et semi-naturligt sted at flette det ind, fx "jeg skal ud at besøge min veninde, mens min kæreste bliver hjemme på arbejde", nævne noget, I begge to går op i, en samtale, I har haft, et minde, hvor din kæreste indgår, et svar på hans beskeder ("Nå, skal du til Samsø? Der boede min kærestes grandonkel"). Jeg synes ikke, det er så svært at flette det ind, og det synes jeg, du skal gøre snarest muligt - for en sikkerheds skyld, og for singlefyrens skyld.
9
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1904

Indlægaf Purple Haze » 8. jul 2016, 08:18

Rapfisk skrev:På et tidspunkt, som nok er snart i din situation, ville jeg, hvis det ikke var kommet naturligt, finde et semi-naturligt sted at flette det ind, fx "jeg skal ud at besøge min veninde, mens min kæreste bliver hjemme på arbejde", nævne noget, I begge to går op i, en samtale, I har haft, et minde, hvor din kæreste indgår, et svar på hans beskeder ("Nå, skal du til Samsø? Der boede min kærestes grandonkel"). Jeg synes ikke, det er så svært at flette det ind, og det synes jeg, du skal gøre snarest muligt - for en sikkerheds skyld, og for singlefyrens skyld.

Enig, og så er det ligesom ude af verden.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5721

Indlægaf Animi » 8. jul 2016, 09:02

Som de andre siger: Bare flet det ind naturligt i samtalen :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 09:12

Flette det ind i samtalen når det virkede naturligt eller svare ærligt hvis spørgsmålet dukkede op inden det virkede naturligt at flette det ind.

Hvis nogle skriver til mig fx, er jeg selv ret hurtig til sige jeg er gift, men oftest, i og med jeg jeg har min tro er et af de første spørgsmål jeg får "Er du gift"? Svarer jeg ærligt på, og det ender med "undskyld jeg forstyrrede". Fordel/ulempe som man tager det :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Forhold og sex"