"Jeg har altså en kæreste"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 757

Re: "Jeg har altså en kæreste"

Indlægaf BlueBunny » 10. jul 2016, 07:15

Det sjove vil være hvis han svarer "så er det lige som herhjemme. Der vil kæresten heller aldrig med. Så det er altid mig og gutterne når den står på vandretur." :D
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10293

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jul 2016, 08:42

Joe skrev:Jeg nævner det hvis det er en del af den samtale vi har (som kan være om hvor jeg bor eller hvor jeg skal hen på ferie eller alt muligt andet.) Jeg gør sjældent noget for at nævne det selv.

Jeg har det egentlig sådan lidt, at min krop ikke er et tag-selv-bord, man kun bliver nægtet adgang til, hvis det er reserveret på forhånd af en anden. Det kunne jo også være, jeg bare ikke var interesseret i at lave mere end at snakke med personen. Så jeg har det mærkeligt hvis jeg skal bruge kærestetitlen som skjold til at afvise. Min interesse er ikke kun afhængende af om jeg på forhånd er "ejet" af en anden mand.
Måske det ville være anderledes hvis jeg rent faktisk var interesseret i personen, og ham derhjemme var det eneste der holdt mig tilbage.

Men jeg føler mig heller ikke forpligtet til på forhånd at fortælle folk, at skulle de prøve på at lægge an på mig senere i samtalen, vil de blive afvist. Jeg foretrækker at tage det som det kommer, og tro på at man altså stadig godt kan have en hyggelig samtale med et nyt bekendtskab uden alle mulige bagvedliggende intentioner.

Men vil man gerne vide om jeg er i et forhold er denne spørgsmålsrække ret naturlig og uskyldig:

Hvor bor du henne af?
Jeg bor på Amager.

Bor du alene eller sammen med andre?
Jeg bor sammen med min kæreste og alle vores bamser.

Sådan. Så kan de enten gå videre, fordi jeg ikke kan scores, gå videre fordi det simpelthen er for mærkeligt med bamserne, eller fortælle at de faktisk heller ikke har kunnet nænne at smide deres barndoms tøjdyr ud.

Jeg er meget enig i det her. Når jeg godt kan forstå, hvis TS gerne vil flette det ind, er det pga. hendes egen oplevelse af en konkret situation.
Hvis det blot er et spørgsmål om den traditionelle konvention "mænd og kvinder kan ikke være venner", synes jeg, at man skal holde fokus på det, man står i, og ikke på, hvad man bør, for hvis bør'eriet aldrig stoppes, bliver man ved med at nære konventionen.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 17
Likede indlæg: 254

Indlægaf Jasmin » 10. jul 2016, 10:24

Er det en fyr som kommer med klamme scorereplikker, så bliver den fyret af fra hoften lige med samme. Ellers bliver bemærkningen flettet ind i samtalen når det falder mig naturligt.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 10. jul 2016, 10:50

Hvis det er på barer eller diskoteker, fletter jeg det enten ind eller siger det direkte. Men det er på grund af min egen opfattelse af, at man(d) som regel kun opsøger folk i byen for at score.
Hvis det er ved andre sammenhænge, ville jeg ikke tænke over at presse det ind. Der vilke det komme naturligt, når snakken faldt på noget, hvor kæresten ville blive nævnt.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 370

Indlægaf Wunder8 » 10. jul 2016, 13:34

Jeg vil så gå lidt i den modsatte retning og hævde, at (langt de fleste) mænd ikke ville skrive med en fremmed kvinde, medmindre der lå et gran af flirt og ønske om mere i kontakten fra deres side. Her tænker jeg på den specifikke kontekst, hvor man har mødt hinanden i byen, på festival eller andet, hvor man selv opsøger kontakten efterfølgende, uden det er nødvendigt, fordi man er kolleger, har fælles venner eller andet. Det er min og dem jeg kenders erfaring. Derfor ville jeg nok også være lidt hurtigere med at fortælle, jeg havde en kæreste, for at have alt på det rene. Og jeg forstår faktisk ikke, man kan være i tvivl om hvordan, man skal "flette" det ind. Hvis ikke det ligger 100% til højrebenet, kan man da bare skrive "Hvad skal du i weekenden? Jeg skal lave X med min kæreste" eller lign.
4
Brugeravatar
Flisseline
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Indlægaf Flisseline » 13. jul 2016, 19:52

Hvad svarede han dig? :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2576

Indlægaf Mi55y » 14. jul 2016, 04:26

Flisseline skrev:Hvad svarede han dig? :)

Der gik lige et par dage, men så har vi skrevet lidt frem og tilbage om vandring og rejser... Kunne sagtens finde på at kontakte ham ifm. Smukfest, så vi kan drikke en øl sammen.
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 14. jul 2016, 08:39

Det er altså lidt kejtet, at man lige skal over den der "gad vide om han (kun) snakker med med mig fordi han vil bolle" ting, før man kan være venner dreng og pige imellem. Der var det sgu nemmere, før man havde alt det der sex i hovedet.
0

Tilbage til "Forhold og sex"