Dallas: Snigskytter åbnede ild mod politiet ved demostration

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Dallas: Snigskytter åbnede ild mod politiet ved demostration

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 09:07

http://edition.cnn.com/2016/07/08/us/da ... index.html

Sikke dog et ragnarok. I princippet er det ikke for at diskutere noget konkret, men jeg synes sgu det er grimt.

Indtil videre er der 5 døde betjente mens 6 andre er sårede.
Senest rettet af ShuruQ 8. jul 2016, 13:12, rettet i alt 2 gange.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Re: Dallas: Snigskytter åbnede mod politiet ved demostration

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 11:31

Sikke noget kaos!

Underligt hvem det kan vaere. Det ligner ikke islamist-stilen, og white supremacists gaar vel naeppe ind og angriber politiet under en demo for sortes rettigheder. Det er heller ikke en enkelt galning, fordi der var et helt hold.

Jeg kommer mest til at tanke paa saadan nogen familier der bor in the middle of nowhere med huset fyldt op med vaaben og bibler og konservesdaaser saa de er forberedt paa WWIII.
1
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 12:31

Ligner noget tilsvarende til et angreb sidste aar, hvor en galning angreb med politiet med sin " purpose-built "Zombie Apocalypse Assault Vehicle and Troop Transport" with gun ports and armor-plated windows."

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_atta ... las_police
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3418

Indlægaf HappyPaww » 8. jul 2016, 12:33

Det er vel en gruppe der tager Black Lives Matter lige en tand for alvorligt og som så ender med at hævne sig og dermed optrappe volden :boo: En ond cirkel...
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 12:37

eks-Maupassant skrev:Sikke noget kaos!

Underligt hvem det kan vaere. Det ligner ikke islamist-stilen, og white supremacists gaar vel naeppe ind og angriber politiet under en demo for sortes rettigheder. Det er heller ikke en enkelt galning, fordi der var et helt hold.

Jeg kommer mest til at tanke paa saadan nogen familier der bor in the middle of nowhere med huset fyldt op med vaaben og bibler og konservesdaaser saa de er forberedt paa WWIII.

Nej, præcis. Som en rapporter på CNN sagde ville han kalde det terrorisme, spørgsmålet var blot hvilken form for terrorisme. Det er snigskytter, det er ikke ISIL's vanlige stil og jeg tvivler på de står bag lige dette, ville ikke give mening (forstå mig ret, det ville ikke være et typisk mål).

Som jeg forstod det var en gerningsmand død, mens en var eftersøgt og en til afhøring. Ham de har til afhøring har tilsyneladende ytret der er bomber rundt omkring og dette kun er begyndelsen på aktionen.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 12:44

HappyPaww skrev:Det er vel en gruppe der tager Black Lives Matter lige en tand for alvorligt og som så ender med at hævne sig og dermed optrappe volden :boo: En ond cirkel...

Tror det ikke, det er ikke deres stil. Det er rigtigt mange aar siden at man har set den slags angreb fra "sort" side. Tror maaske der var angreb i 70erne.
0
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 8. jul 2016, 12:46

eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:Det er vel en gruppe der tager Black Lives Matter lige en tand for alvorligt og som så ender med at hævne sig og dermed optrappe volden :boo: En ond cirkel...

Tror det ikke, det er ikke deres stil. Det er rigtigt mange aar siden at man har set den slags angreb fra "sort" side. Tror maaske der var angreb i 70erne.

Kan ikke rigtig se andre muligheder end at det er et "øje for øje" angreb...
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 12:46

ShuruQ skrev:
eks-Maupassant skrev:Sikke noget kaos!

Nej, præcis. Som en rapporter på CNN sagde ville han kalde det terrorisme, spørgsmålet var blot hvilken form for terrorisme. Det er snigskytter, det er ikke ISIL's vanlige stil og jeg tvivler på de står bag lige dette, ville ikke give mening (forstå mig ret, det ville ikke være et typisk mål).

Som jeg forstod det var en gerningsmand død, mens en var eftersøgt og en til afhøring. Ham de har til afhøring har tilsyneladende ytret der er bomber rundt omkring og dette kun er begyndelsen på aktionen.

Jeg tror heller ikke det er ISIL. Baade pga snigskytter, fordi ISIL som regel begaar selvmord og det gjorde de her ikke, og fordi de her kun skoed paa politiet hvor ISIL saedvanligvis angriber civile, og foretraekker steder hvor der ikke er noget politi til stede ved angrebets start.
0
Brugeravatar
HappyPaww

Re: Dallas: Snigskytter åbnede ild mod politiet ved demostration

Indlægaf HappyPaww » 8. jul 2016, 12:48

En White supremacist ville vel gå efter protestanterne...
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 13:06

De nævner intet om gerningsmændenes etnicitet, men at ham de har i varetægt har sagt at formålet var at dræbe hvide, mere specifikt som udgangspunkt hvide betjente.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 13:08

ShuruQ skrev:De nævner intet om gerningsmændenes etnicitet, men at ham de har i varetægt har sagt at formålet var at dræbe hvide, mere specifikt som udgangspunkt hvide betjente.

Ja OK, det er jo et ret kraftigt tegn paa at det er noget racemaessigt og at det er sorte der staar bag.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 13:09

Chenfen for Dallas politi holder pressekonference, han siger at ham de har i varetægt bl.a. har fortalt at de ikke er associeret med nogle grupper.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 13:10

eks-Maupassant skrev:
ShuruQ skrev:De nævner intet om gerningsmændenes etnicitet, men at ham de har i varetægt har sagt at formålet var at dræbe hvide, mere specifikt som udgangspunkt hvide betjente.

Ja OK, det er jo et ret kraftigt tegn paa at det er noget racemaessigt og at det er sorte der staar bag.

Ja, jeg tolker det også som en lidt indirekte måde at sige det du siger på. Det kommer jeg jeg i hvert også til at konkludere.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 8. jul 2016, 15:55

0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 8. jul 2016, 16:09

Det begynder at ligne en borgerkrig ... og sorry, men jeg kan godt forstå nogle af de sorte har fået nok, når man bliver skudt fordi ens pære i bilen ikke virker - af en i øvrigt totalt overgearet politimand der slet ikke egner sig til jobbet - foran sin kæreste og datter ... og det er jo ikke første gang, eller anden gang, eller tredje gang, men noget der gentager sig igen og igen.
2
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"