Uberchauffører er blevet idømt bøder for overtrædelse at taxiloven.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Uberchauffører er blevet idømt bøder for overtrædelse at taxiloven.

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 12:03

Endelig! Der er 46 flere sigtede, og man maa haabe taxachauffoererne hjaelper med til at faa anmeldt en hel masse flere.

Deleoekonomien er et tilbageskridt til wild west oekonomi. Oven i koebet med jobs der ikke kan outsources!

Det skal lukkes ned og det kan ikke gaa for langsomt. Hotelbranchen er ved at kigge paa Rbnb, de skal ogsaa lukkes ned ligesom i Berlin.

http://www.bt.dk/erhverv/uberchauffoere ... -efter-dom
3
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Re: Uberchauffører er blevet idømt bøder for overtrædelse at taxiloven.

Indlægaf Code71 » 8. jul 2016, 12:11

Rolig nu. Det bliver anket med det samme. Så der er intet afgjort endnu. Det skulle ikke undre mig at denne her går helt i højesteret
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 12:14

Code71 skrev:Rolig nu. Det bliver anket med det samme. Så der er intet afgjort endnu. Det skulle ikke undre mig at denne her går helt i højesteret

:whine:
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 8. jul 2016, 13:21

Code71 skrev:Rolig nu. Det bliver anket med det samme. Så der er intet afgjort endnu. Det skulle ikke undre mig at denne her går helt i højesteret

Ja, der kan gå længe før det slutter, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at afgørelsen ender som i byretten. Det ER piratkørsel, og det skal stoppes.
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 8. jul 2016, 13:23

eks-Maupassant skrev:Endelig! Der er 46 flere sigtede, og man maa haabe taxachauffoererne hjaelper med til at faa anmeldt en hel masse flere.

Deleoekonomien er et tilbageskridt til wild west oekonomi. Oven i koebet med jobs der ikke kan outsources!

Det skal lukkes ned og det kan ikke gaa for langsomt. Hotelbranchen er ved at kigge paa Rbnb, de skal ogsaa lukkes ned ligesom i Berlin.

Nej, deleøkonomi er i udgangspunkt en rigtig fed ting. Det giver mening, at jeg tager en passager med, hvis jeg alligevel skal til Herning eller Hobro eller Valby og så giver vedkommende en sjat til benzin.
At leje sit tøj ud er også fint. Det samme med alt muligt andet.

I udgangspunktet er airbnb også et fint koncept, men desværre har det udviklet sig til noget, der kraftigt minder om hoteldrift rigtig mange steder, og så er det ikke længere ok.
2
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 8. jul 2016, 13:33

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:Endelig! Der er 46 flere sigtede, og man maa haabe taxachauffoererne hjaelper med til at faa anmeldt en hel masse flere.

Nej, deleøkonomi er i udgangspunkt en rigtig fed ting. Det giver mening, at jeg tager en passager med, hvis jeg alligevel skal til Herning eller Hobro eller Valby og så giver vedkommende en sjat til benzin.
At leje sit tøj ud er også fint. Det samme med alt muligt andet.

I udgangspunktet er airbnb også et fint koncept, men desværre har det udviklet sig til noget, der kraftigt minder om hoteldrift rigtig mange steder, og så er det ikke længere ok.

Hvis konceptet udvikler sig daarligt er det ikke et godt koncept i udgangspunktet. Gode koncepter udvikler sig ikke fluks til noget daarligt. Det er ikke saadan et godt koncept opfoerer sig :)

Jeg kan ikke forsaat hvorfor man er fan af at udslette samtlige job i verden der handler om udlejning, og erstatte dem med wild west funktioner, hvor man i tilgift foraerer en enkelt kapitalist 20% af omsaetningen.

Jeg kan godt forstaa hvorfor Joachim B Olsen gaar ind for det. Det er godt hvis man gerne vil give almindelige folk med arbejde saa daarlige vilkaar som muligt, og goere det saa godt for den rige ejer som muligt.

Toejudlejning vil paa samme maade udvikle sig til at folk koeber toej ind for at udleje det. Altsaa du faar egentlige firmaer ud af det. Hvor det igen er wild west mht ansaettelsesforhold osv.

Det vil saa igen goere at toejbutikkerne mister omsaetning, saa de skal gaa fra at ha et arbejde med opsigelsesperiode, feriepenge, pension osv, til noget hvor der intet er af de ting.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"