Tråden til ære for dem som vi holder af, men som ikke er blandt os længere.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6131

Tråden til ære for dem som vi holder af, men som ikke er blandt os længere.

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2016, 18:18

Ja, sådan en tråd savner jeg, så her er den.

Jeg tænker at tråden kan bruges præcis som den enkelte har behov for, så længe det der er skrevet er skrevet af kærlighed og respekt. Så det er ligegyldigt om man har brug for et kram, om der er i forbindelse med en mærkedag, om man har brug for at lette hjertet, få sat ord på nogle tanker, er kommet i tanke om et godt minde, eller måske har brug for en snik-snak med nogle. Der er plads til alle, uanset om det handler om nogen de mistede i går, eller for mange år siden. Intet er for stort eller småt her.

Emnet er utrolig personligt, og følsomt - så jeg synes ikke at tråden kan rumme at det skrevne bliver taget op til debat, eller kritik. Jeg ville sætte pris på hvis folk der kommentere i tråden husker at tage sin situationsfornemmelse med.
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1870

Re: Tråden til ære for dem som vi holder af, men som ikke er blandt os længere.

Indlægaf Sangius » 8. jul 2016, 18:29

Herhjemme fylder det en smule for tiden. Min egen far døde da jeg var 12, og min mands far døde her kort før vores bryllup. Nu venter vi en lille ny. Den der følelse af, at dine forældre aldrig så, hvad du nåede at blive til? Det er så ærgerligt. Ingen bedstefædre til vores lille fidus, og min far nåede aldrig at se mig vokse op, og se hvad jeg blev til. Det rammer lidt for tiden, når jeg selv går her og mærker liv i maven hver dag.
Håber vi begge får chancen for at se hende vokse op, og at vi begge får chancen for at blive bedsteforældre for hendes børn.
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2016, 18:46

13644198_10209247438238238_1683417374_n.jpg

Jeg har en rigtig skidt dag, af andre grunde, så jeg tog ned på kirkegården for at sige hej til en god ven, Ryan, som jeg mistede i september sidste år. Og jeg har behov for at sætte nogle ord på hvad jeg føler.

Jeg er først lige begyndt at indse at han er væk, for altid, sådan rigtigt og at han ikke komme tilbage. Og det piner mig. Jeg var med til begravelse, og har besøgt hans grav en del gange, det er bare så uvirkeligt. Den dag jeg fik det at vide valgte min såkaldte kæreste at være en rigtig stor idiot omkring det, han kunne ikke støtte mig i det på nogen måde. Han kunne derimod godt finde ud af at svine både mig og afdøde til, så jeg fik slet ikke plads til at deale med hvad der rent faktisk var sket, fordi jeg i stedet skulle skændes og diskuterer. Det var frygteligt, og det knuser mit hjerte bare at tænke på det nu.

Det er langtid siden at Ryan og jeg sidst sås, men vi snakkede jævnligt i telefon. Men jeg fortryder at vi ikke fik ses. Det vil jeg altid fortryde.
Han forstod mig som ingen anden forstod mig, han forstod mit komplicerede sind. Jeg føler vi havde noget unikt. Jeg ville ønske jeg kunne få lov at fortælle ham hvor højt jeg elsker ham, stadig.

Der var så meget mere jeg har behov for at skrive, men det kan jeg ikke. Hver gang jeg har skrevet 5 linjer så skal jeg kaste op. Så det må komme en anden dag, eller senere, når jeg kan rumme det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2016, 18:49

Sangius skrev:Herhjemme fylder det en smule for tiden. Min egen far døde da jeg var 12, og min mands far døde her kort før vores bryllup. Nu venter vi en lille ny. Den der følelse af, at dine forældre aldrig så, hvad du nåede at blive til? Det er så ærgerligt. Ingen bedstefædre til vores lille fidus, og min far nåede aldrig at se mig vokse op, og se hvad jeg blev til. Det rammer lidt for tiden, når jeg selv går her og mærker liv i maven hver dag.
Håber vi begge får chancen for at se hende vokse op, og at vi begge får chancen for at blive bedsteforældre for hendes børn.

Øv hvor er det trist. Det håber (og tror) jeg at i nok skal komme til. Men jeg kan godt forstå at et liv i mave sætte gang i nogle tanker i den retning.

:kys:
0
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 9. jul 2016, 04:16

I går var det 2 år siden min morfar blev syg :ad!: hold nu op han havde været væk for længe han havde dement :rulle: :whine: så var han ikke min morfar længere :rulle: ikke som jeg husker ham. Min mormor var ved hans side fra han blev syg til han døde 5 dage efter :lun: :lun: det er kærlighed som vil noget :lun: hele familien var samlet dagen efter han blev syg. Det var faktisk ret hyggeligt at være sammen om det. :blush2: hold nu op det er noget af det hårdeste jeg nogensinde har oplevet :whine: men samtidig var det noget godt at opleve. At et menneske som ikke kunne mere fik den ro som han ville have og som os familie ønskede for ham :) ok han blev 85 så det er ret ok sige farvel og tak til denne verden.
0

Tilbage til "Livets forhold"