Personlighedstyper

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken personlighedstype er du?

INTJ eller INTP
12
7%
ENTJ eller ENTP
11
7%
INFJ eller INFP
40
24%
ENFJ eller ENFP
26
16%
ISTJ eller ISFJ
39
23%
ESTJ eller ESFJ
20
12%
ISTP eller ISFP
9
5%
ESTP eller ESFP
9
5%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 21
Likede indlæg: 180

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Pyjamas » 10. jul 2016, 18:04

Sikke en spændende test :)

Jeg har taget både den engelske og danske, og begge siger "Defender ISFJ" , og beskrivelsen passer uhyggeligt godt på mig.
Dette passer især: "ISFJ personlighedstyper (især Forsigtige af slagsen), er ofte omhyggelige, grænsende til det perfektionistiske, og selvom de nøler, kan man altid regne med at de gør arbejdet færdigt til tiden. ISFJere tager deres forpligtelser personligt, og de gør altid hvad de kan for at imødekomme andres forventninger og glæde, på arbejde og hjemme" - jeg fik 100 % i Forsigtig :ninja:
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 18:18

Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstyde ud fra den test.
Hvis jeg tager den 3 gange årligt, får jeg forskellige typer = personlighedstest afhænger af ens "liv" når man tager den.
:forvirret:
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1138

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 18:21

Jer, der føler at den rammer ved siden af: Har I prøvet at se på de typer, der ligger ved siden af jeres? Hvor der er ét af bogstaverne til forskel?

Testen har en svaghed idet, den måler på bogstavniveau, dvs. E vs. I, N vs. S, etc., mens typerne faktisk udgøres af 8 forskellige kognitive funktioner, der har forskellig styrke hos forskellige mennesker (alle har lidt af alle 8, men graden varierer). Selvom to typer ligger ved siden af hinanden med et bogstavs forskel, kan de kognitive funktioner godt være helt modsatrettede, hvorfor man får en helt anden type end man burde.

Kort sagt er det i disse onlinetests relativt udbredt at ryge i den forkert type baseret på et enkelt bogstav, der er misfortolket.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 10. jul 2016, 18:23

englishchannel skrev:Jer, der føler at den rammer ved siden af: Har I prøvet at se på de typer, der ligger ved siden af jeres? Hvor der er ét af bogstaverne til forskel?

Testen har en svaghed idet, den måler på bogstavniveau, dvs. E vs. I, N vs. S, etc., mens typerne faktisk udgøres af 8 forskellige kognitive funktioner, der har forskellig styrke hos forskellige mennesker (alle har lidt af alle 8, men graden varierer). Selvom to typer ligger ved siden af hinanden med et bogstavs forskel, kan de kognitive funktioner godt være helt modsatrettede, hvorfor man får en helt anden type end man burde.

Kort sagt er det i disse onlinetests relativt udbredt at ryge i den forkert type baseret på et enkelt bogstav, der er misfortolket.

Hvad betyder det, når man har -T, -A?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1138

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 18:23

Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstyde ud fra den test.
Hvis jeg tager den 3 gange årligt, får jeg forskellige typer = personlighedstest afhænger af ens "liv" når man tager den.

Jeg ved, at det er svært, men du skal prøve at holde fokus på hvad du foretrækker, mere end hvad du gør. F.eks. med alle spørgsmålene om orden er det nemt at falde i den fælde at tro, at man foretrækker struktur og orden, fordi det er en nødvendighed i ens job eller liv. Ikke fordi man selv ville vælge det, hvis man havde et andet valg.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 18:39

englishchannel skrev:
Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstype ud fra den test.

Jeg ved, at det er svært, men du skal prøve at holde fokus på hvad du foretrækker, mere end hvad du gør. F.eks. med alle spørgsmålene om orden er det nemt at falde i den fælde at tro, at man foretrækker struktur og orden, fordi det er en nødvendighed i ens job eller liv. Ikke fordi man selv ville vælge det, hvis man havde et andet valg.

Men det er jo netop det, der for mig ikke giver mening :)
For det jeg foretrækker afhænger i høj grad af hvad jeg gør.

For mig er det det samme som at blive stillet over for Gardners 8 intelligenser - og skulle forberede et undervisningsforløb efter dette.
Jeg er meget opmærksom på hvordan jeg lærer ting (jeg har beskræftiget mig med læring i mere end 20 år) og jeg ved godt hvornår det for mig er mest praktisk at benytte et forløb med fokus på en intelligens end en anden.

Det afhænger simpelthen af opgaven.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 10. jul 2016, 18:43

Er helt klart introvert I og perceiving P. Plejer at få INFP. Denne gang fik jeg ISFP.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 10. jul 2016, 18:45

Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 18:49

Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.

Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 10. jul 2016, 18:55

Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)

Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3941

Indlægaf Angelina » 10. jul 2016, 19:07

Debater (ENTP-t)
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Lux
Kort karma: 1
Likede indlæg: 86

Indlægaf Lux » 10. jul 2016, 19:27

Bimmerdyret skrev:Jeg kan simpelthen ikke finde min personlighedstyde ud fra den test.

Ej, hvor pudsigt. Jeg har taget den flere gange med et par års mellemrum, og jeg får altid det samme svar - INFJ. Men når jeg læser om personlighedstypen, passer det hele også fuldstændig spot on. Synes næsten, det er lidt uhyggeligt.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 19:28

Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:

Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.

Ok, men hvor kommer så introvertheden ind som et problem?
Introverte kan jo typisk se igennem folk, og har ikke problemer en-til-en ???
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6025

Indlægaf LadyFox » 10. jul 2016, 20:01

ENFP-T CAMPAIGNER..
Jeg tror det passer meget godt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 10. jul 2016, 20:01

Jeg fik resultatet “THE ADVOCATE” (INFJ-T)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Livets forhold"