Personlighedstyper

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken personlighedstype er du?

INTJ eller INTP
12
7%
ENTJ eller ENTP
11
7%
INFJ eller INFP
40
24%
ENFJ eller ENFP
26
16%
ISTJ eller ISFJ
39
23%
ESTJ eller ESFJ
20
12%
ISTP eller ISFP
9
5%
ESTP eller ESFP
9
5%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Rapfisk » 11. jul 2016, 11:15

Corvida skrev:INTJ-t. Det passer på mange måder enormt godt på mig, men mit T er ikke udpræget. Jeg er lige på grænsen til at være en INFJ, men ender altid lige akkurat med INTJ. Jeg har læst nogle steder, at kvindelige INTJ'er skulle være sjældne - måske ligger der noget kønskulturelt i den måde man svarer på, som skubber mig hen imod et F? Jeg kan også se meget af mig selv i INFJ'erne, men jeg er slet ikke så idealistisk, som den type beskrives som. Mit IN og J er til gengæld meget udpræget og den turbulente personlighed passer også enormt godt på mig.

Sjovt nok er mine bedste veninder altid INFP'er :)

Jeg har en nær veninde, der er INTJ, og hun har en så stærk personlighed, at hun klart skubber mit F frem i køen. Selv om jeg på mange måder er tænkende, har jeg åbenbart brug for at afbalancere i vores forhold :gruble:

Edit: Jeg er normalt INTP, men har visse INFP-træk.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 11. jul 2016, 17:18

INFP - A
Hvor jeg bonger højt ud på A'et med 90%.

Det passer vist meget godt!
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 766

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 18:33

Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.

Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)

Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.

Ok, men hvor kommer så introvertheden ind som et problem?
Introverte kan jo typisk se igennem folk, og har ikke problemer en-til-en ???

Jeg sider jo at der absolut ikke er problemer en til en, det er de store flokke, jeg tit skal bevæge mig i.

Ja, altså jeg siger heller ikke at du siger det er problemer en til en, men nu nævner du de store flokke som du skal bevæge dig i, og det gør bare, sådan fra mit udgangsspørgsmål mere stærkt:

Hvad er det de introverte er en hemsko for dit arbejde - hvilke måde??

:kram: og det er altså slet ikke en kritik af dig på nogen måde.
Måske har jeg misforstået - så det er dig/din introverthed der er tale om :forvirret:
0
D.itsen
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 11. jul 2016, 19:00

Jeg er ESFP-T - the entertainer

Det kommer ikke som en overraskelse
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 11. jul 2016, 19:14

Den jeg fik passer forresten overhoved ikke på mig (the entertainer). Jo, noget af den gør, noget rammer helt ved siden af. Jeg har aldrig kunne formå, at få sådan en test til at passe på min personlighed. Men jeg tror også, jeg er en blanding af modstridende ting. Folk bliver altid meget overraskede over mit sind, når de hører hvordan jeg egentlig har det, med forskellige situationer. :)
1
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 11. jul 2016, 19:34

ENFJ-T protagonist.

Meget lang test og jeg var ikke helt sikker på alle de engelske ord.

Meget sjovt :)
0
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 11. jul 2016, 19:50

Utilregnelig skrev:Jeg tester altid som INTJ, og det passer rigtig godt på mig. En af mine venner introducerede mig for konceptet, fordi han syntes, jeg var så meget INTJ, som man overhovedet kunne blive - og han gad godt vide, om han havde ret i sine antagelser :lol:
Siden da begyndte jeg selv at interesse mig meget for det, så jeg har også vurderet mig ud fra de otte kognitive funktioner, som jo egentlig er den optimale måde at teste det på. Det giver desuden en hel bunke ekstra information, som jeg har brugt aktivt i mit liv. F.eks. er min "inferior function" extraverted sensing, og det betyder i korte træk, at jeg kan have tendens til at overstimulere mig selv med udefrakommende sensations, når jeg er stresset. Jeg er derfor ekstra opmærksom på, når jeg pludselig får lyst til at spise, uden at jeg er sulten, eller begraver mig selv i et computerspil - det er nemlig som regel min inferior function, der stikker sit hoved frem og siger, "hey, du har det ikke godt!"

Den vurdering du beskriver, findes den online og har du et link? For det lyder da spændende.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 11. jul 2016, 19:50

ISFP

Adventurer.....wtf. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 11. jul 2016, 19:50

sigge skrev:Så vidt jeg husker fra kursus for mange år siden, er jeg ISTJ - i hvert fald en typisk ingeniør-personlighedstype, som ret mange på kurset fik (vi var alle ingeniører).

Det er lidt sjovt. Min uddannelsesmæssige baggrund er cirka så langt fra ingeniørfaget, som man kan komme, og min personlighedstype matcher slet ikke kollegaers. Min ingeniør-veninde siger, at jeg er mere nørdet en hun er - måske er der noget om snakken :D
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4092

Indlægaf Viskelæder » 11. jul 2016, 19:55

Jeg fik denne:
ADVOCATE PERSONALITY (INFJ, -A/-T)

The Advocate personality type is very rare, making up less than one percent of the population, but they nonetheless leave their mark on the world. As members of the Diplomat Role group, Advocates have an inborn sense of idealism and morality, but what sets them apart is that they are not idle dreamers, but people capable of taking concrete steps to realize their goals and make a lasting positive impact.

Advocates tend to see helping others as their purpose in life, but while people with this personality type can be found engaging rescue efforts and doing charity work, their real passion is to get to the heart of the issue so that people need not be rescued at all.
1
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 11. jul 2016, 20:01

Nu tog jeg den på dansk og blev ESFJ-T konsul.

Beskrivelsen passer utrolig godt :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3394

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2016, 20:30

Jeg har som sagt haft sådan noget på arbejde - dengang det var moderne med team-building og sådan (eller rettere lidt efter at det havde været moderne :)) - men jeg ville da lige prøve at se testen nu. Jeg måtte dog give op efter 10%. Jeg synes, der var for mange spørgsmål, der pressede en ind i en bestemt fold ... eller andre, der gik på "Gør du A og B?" Hvad svarer man så, hvis man bestemt gør A, men bestemt ikke B?

Men ok, jeg var nok ikke seriøs nok.
0
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 622

Indlægaf Sevii » 11. jul 2016, 21:11

INFJ - det passer fuldstændig til mig for at være at ærlig.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 9
Likede indlæg: 79

Indlægaf Utilregnelig » 11. jul 2016, 21:14

missme skrev:Den vurdering du beskriver, findes den online og har du et link? For det lyder da spændende.

Jeg synes, den her side forklarer det meget godt og simpelt: http://www.cognitiveprocesses.com/ Der kan man både læse om de forskellige funktioners generelle rolle (dominant, auxiliary osv.), de otte funktioner (extraverted sensing, introverted sensing etc.), og hvordan funktionerne bruges af de forskellige personlighedstyper.
Jeg vurderede mig selv ved at læse alle de otte funktioner igennem, hvorefter jeg stregede de funktioner ud, som jeg slet ikke bruger. Derefter havde jeg så en mindre pøl med funktioner, og ud fra dem vurderede jeg, hvilken af dem der er min dominant function und so weiter.

Er man endnu mere interesseret, kan jeg anbefale det her forum: http://personalitycafe.com/forum/ Der er nogle ret spændende diskussioner, og det kan være meget brugbart, hvis man gerne vil læse om, hvordan den inferior function udtrykkes hos en bestemt personlighedstype.
3
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 11. jul 2016, 21:25

DEFENDER (ISFJ-A) det passer sgu meget godt :)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"

Tilbage til "Livets forhold"