Har du en smartphone og hvor længe har du haft den?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Ja / nej & hvor længe

Afstemning sluttede 9. aug 2016, 15:41

Nej
11
13%
Ja - under 1 år
9
11%
Ja - 1-2 år
12
14%
Ja - 2-4 år
22
26%
Ja - 5-6 år
19
22%
Ja - 7 år eller mere
12
14%

Afgivne stemmer: 85
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 488
Likede indlæg: 1588

Re: Har du en smartphone og hvor længe har du haft den?

Indlægaf Spjaerten » 10. jul 2016, 17:40

Altså jeg bruger virkelig min telefon meget. Så når vi når til omkring 2 års alderen så kan dens svindende batteritid og mit forbrug ikke længere matche hinanden og så køber jeg en ny.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 10. jul 2016, 17:40

Jeg fik min den første i sommeren 2010 og har efterfølgende haft en del forskellige, da der ligger en forbandelse over mig og elektronik :D

Alle mine 4 forældre har smartphones og også min momse på snart 79 har en - de har ingen problemer med dem. Min mormor har dog endnu ikke helt fattet at smileys er til at understøtte det skrevne med, så jeg får jævnligt sms'er som "jeg har haft en god dag" efterfulgt af en bræksmiley :D
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 10. jul 2016, 17:42

Ballademager skrev:Har stadig min første iPhone - en 5'er, som jeg har haft i godt tre år. Er glad for den, men jeg kan nogengange godt savne tiden før smartphones kom til, fordi man ikke hele tiden blev fristet til at sidde med næsen i den :genert:

Spillede du da ikke snake? :genert:
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. jul 2016, 17:43

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:Ja, det har jeg. Den første fik jeg i sommeren 2011 og har haft i hvert fald 5 andre siden, jeg har ikke helt talt på det.

Den jeg har nu har jeg haft i under 1 år :).

Det er noget, der har undret mig, at nogen skifter så tit. Hvorfor?

Jeg kan ikke svare, for jeg undrer mig selv til tider :P.

For mit vedkommende, den første blev stjålet, 3 er gået i stykker, altså blevet smadret, dog ikke med vilje. 1 gik i stykker nogle gange og blev repareret, det endte med alt inden i blev skiftet, der havde jeg dog købt en anden, fordi det trak ud og jeg ikke anede om den kunne laves, da jeg fik den igen solgte jeg den. Så er der en anden (den jeg købte i mens den anden var i stykker) den skiftede jeg ud fordi jeg blev træt af iPhone, jeg solgte den. Den jeg så fik blev smadret, hvordan ved jeg stadig ikke helt. Den jeg har nu har jeg ingen planer om at skifte i nær fremtid :).

Vildt. Min gamle Nokia er vist på vej mod sit 5. år, og den har været på gulvet en hel del gange :lol:

Den ene af dem druknede i en spand vand, det var en Nokia og den var aldeles død med det samme. De to andre blev smadret, jeg ved ikke om jeg bare har en særlig uheldig aura hvad angår mobiltelefoner :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4264

Indlægaf Flora » 10. jul 2016, 17:46

Skralde skrev:Jeg fik min den første i sommeren 2010 og har efterfølgende haft en del forskellige, da der ligger en forbandelse over mig og elektronik :D

Alle mine 4 forældre har smartphones og også min momse på snart 79 har en - de har ingen problemer med dem. Min mormor har dog endnu ikke helt fattet at smileys er til at understøtte det skrevne med, så jeg får jævnligt sms'er som "jeg har haft en god dag" efterfulgt af en bræksmiley :D

:lol:

Well, vi har vel alle hver vores definition af hvad en god dag er. Måske din mormor bare godt kan lide at kaste op :D
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 10. jul 2016, 17:47

Jeg har haft i mere end 7 år. Næste fra de første kom frem.

Både mine forældre og svigerforældre har (60+)
Den ældste jeg har mødt med en iPhone var over 90 men tror det høre til sjældenhederne folk i den alder har det.

Vi er ved at overbevise min farmor og farfar om de skal have, da de er ret glade for deres iPad (som de til at starte med heller ikke mente de ville komme til at bruge )
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 10. jul 2016, 17:49

Flora skrev:
Skralde skrev:Jeg fik min den første i sommeren 2010 og har efterfølgende haft en del forskellige, da der ligger en forbandelse over mig og elektronik :D

:lol:

Well, vi har vel alle hver vores definition af hvad en god dag er. Måske din mormor bare godt kan lide at kaste op :D

Du siger noget :gruble: :D
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 390
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 17:50

[quote="

Den ene af dem druknede i en spand vand, det var en Nokia og den var aldeles død med det samme. De to andre blev smadret, jeg ved ikke om jeg bare har en særlig uheldig aura hvad angår mobiltelefoner :P.[/quote]

Vand klarer de færreste telefoner vist.

Det er mit indtryk, at smartphones levetid er kortere, men jeg ved det ikke. Jeg hører bare rigtig mange, som skifter telefon konstant
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. jul 2016, 17:53

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
Den ene af dem druknede i en spand vand, det var en Nokia og den var aldeles død med det samme. De to andre blev smadret, jeg ved ikke om jeg bare har en særlig uheldig aura hvad angår mobiltelefoner :P.

Det er mit indtryk, at smartphones levetid er kortere, men jeg ved det ikke. Jeg hører bare rigtig mange, som skifter telefon konstant

Jeg kender også folk der skifter nærmest hver anden måned og det undrer altså også mig, på trods af jeg selv har haft de her 6/7 forskellige, men jeg kan ikke helt følge den der med at skifte bare for at skifte 5 gange om året :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4264

Indlægaf Flora » 10. jul 2016, 17:56

Delfin skrev:[quote="

Det er mit indtryk, at smartphones levetid er kortere, men jeg ved det ikke. Jeg hører bare rigtig mange, som skifter telefon konstant[/quote]

Jeg tror nu mange af dem der skifter telefon konstant gør det fordi de gerne vil have den nyeste. Så hver gang der kommer en ny model køber de en ny selvom den gamle fungerer fint.

Min iPhone har været på gulvet MANGE gange uden at have den mindste skramme, så jeg tvivler på at folk primært skifter dem ud fordi de går i stykker.
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 10. jul 2016, 17:57

Delfin skrev:[quote="

Det er mit indtryk, at smartphones levetid er kortere, men jeg ved det ikke. Jeg hører bare rigtig mange, som skifter telefon konstant[/quote]

Det er også mit indtryk/erfaring. Men der bliver jo selvfølgelig også krævet langt mere af den i dens levetid. Jeg brugte en gaaammel nokia i de 5 dage uden smartphone på kun en ladning, det kan en smartphone sgu ikke klare :gogo:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 390
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 18:07

Skralde skrev:
Det er også mit indtryk/erfaring. Men der bliver jo selvfølgelig også krævet langt mere af den i dens levetid. Jeg brugte en gaaammel nokia i de 5 dage uden smartphone på kun en ladning, det kan en smartphone sgu ikke klare :gogo:

Jeg fik da lavet helt koks i de citater, men det må være rigtigt denne gang :lol:

Det har du ret i. En af grundene til, at jeg tøver med at købe, er faktisk også, at jeg ofte ser folk med næsen i de telefoner konstant. Jeg kan selvfølgelig bare lade være, men muligheder har det med at skabe nye behov og nye vaner.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 10. jul 2016, 18:09

Jeg har haft 2, begge fra Huawei

Min nuværende, en Huawei Ascend G630, har jeg haft i lige knap 2 år og den fungere fint, batteriet holder stadig næsten 2 dage efter opladning. Der er dog meget begrænset lagerplads på den så vil gerne have den skiftet ud inden for det næste halve år.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3430

Indlægaf dgd2007 » 10. jul 2016, 18:13

En enkelt, som jeg blev nødt til at have, da jeg skulle prøve at programmere til Android :)
Jeg var faktisk ikke specielt interesseret, men nu er det da meget at have i en snæver vending.
Jeg kunne dog aldrig finde på at følge debatten eller se film eller den slags på den.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 10. jul 2016, 18:26

Skralde skrev:
Ballademager skrev:Har stadig min første iPhone - en 5'er, som jeg har haft i godt tre år. Er glad for den, men jeg kan nogengange godt savne tiden før smartphones kom til, fordi man ikke hele tiden blev fristet til at sidde med næsen i den :genert:

Spillede du da ikke snake? :genert:

Nej, jeg har aldrig haft en 3310 :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Generelt"