Psykiatrisk diagnose = tages ikke alvorligt

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 190

Psykiatrisk diagnose = tages ikke alvorligt

Indlægaf gnostic » 10. jul 2016, 19:48

Ang. min tråd om ondskabsfuld hetz mod de svageste:
viewtopic.php?f=39&t=3968

Jeg oplever alt for ofte at folk ikke tager mig alvorligt, og rent faktisk fuldt ud melder ud, at det er fordi jeg har en/flere psykiatriske diagnoser.

Jeg synes det er ondskabsfuldt. Ikke bare over for mig, men for alle dem, jeg forsøger at forsvare i samfundet mod den hetz, som samfundet driver imod de svageste i dette land (fra kontanthjælpsmodtagere til førtidspensionister og fleksjobbere).

Man bruger mine sygdomme som undskyldning for ikke at tro på mig. Man bruger det imod mig.

Her er endnu en som er enig med mig:

http://www.avisen.dk/harm-forfatter-kon ... 96032.aspx
Senest rettet af gnostic 10. jul 2016, 20:18, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Re: Psykiatrisk diagnose = tages ikke alvorligt

Indlægaf Evapeva » 10. jul 2016, 20:01

Er det dig i artiklen? Eller er det blot én, du er enig med?
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
gnostic

Indlægaf gnostic » 10. jul 2016, 20:16

Evapeva skrev:Er det dig i artiklen? Eller er det blot én, du er enig med?

Nej, det er ikke mig i artiklen, det er en jeg er enig med. Forfatteren er kendt på Politiken.

Du kan se min tråd her:

viewtopic.php?f=39&t=3968

- hvor folk ikke tager mig alvorligt pga. min sygdom.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 10. jul 2016, 20:18

Det har vel ikke noget at gøre med, ikke at tro på dig? Du har din holdning, og den deler du med en del andre. Jeg har da hørt det mange forskellige steder fra.
At der findes folk som er uenige med din holdning, det må du jo lære at affinde dig med. Sådan er det jo for os alle. :)
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 10. jul 2016, 20:20

Sangius skrev:Det har vel ikke noget at gøre med, ikke at tro på dig? Du har din holdning, og den deler du med en del andre. Jeg har da hørt det mange forskellige steder fra.
At der findes folk som er uenige med din holdning, det må du jo lære at affinde dig med. Sådan er det jo for os alle. :)

En ting er at være uenig med mig. Fint nok. Noget helt andet, som i viewtopic.php?f=39&t=3968 er når man ikke tager mig alvorligt og bruger mine diagnoser imod mig.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 20:28

gnostic skrev:Jeg oplever alt for ofte at folk ikke tager mig alvorligt, og rent faktisk fuldt ud melder ud, at det er fordi jeg har en/flere psykiatriske diagnoser.

Jeg synes det er ondskabsfuldt. Ikke bare over for mig, men for alle dem, jeg forsøger at forsvare i samfundet mod den hetz, som samfundet driver imod de svageste i dette land (fra kontanthjælpsmodtagere til førtidspensionister og fleksjobbere).

Man bruger mine sygdomme som undskyldning for ikke at tro på mig. Man bruger det imod mig.

http://www.avisen.dk/harm-forfatter-kon ... 96032.aspx

1) Jeg ved faktisk ikke hvilken/hvilke diagnoser du har - hvis jeg vidste det, kunne det være at jeg oveervejede min måde at kommunikere med dig på (det er ikke en kritik, og det skal heller ikke forstås som at jeg ikke ser dig som ligeværdig med andre debattører) - og her er nok problemet - at jeg ikke lige VED om du vil ses som en ligeværdig debattør (ikke påvirket at psykisk sygdom) eller som en "påvirket af psykisk sygdom" - og der er forskel i min verden :)

2) Fordi du har en psykisk diagnose og udtaler dig - som enkeltindivid er ikke ensbetydende med at dem DU forsøger at forsvare ØNSKER at DU er deres forsvarer :)
Du har påtaget dig en rolle som talsmand for nogen der nok i mange tilfælde ikke:
-har givet dig ret til at kæmpe på deres vegne
- slet ikke er enige med dig
- ikke aner hvad du står for
- måske helst ser du ikke er deres talsmand fordi du qua pkt 1 ikke er valideret

3) Har du overvejet om at det du ser som ondskabsfuldt mod dig og "en for alle dem, jeg forsøger at forsvare i samfundet mod den hetz" ikke blot er noget DU har et problem med.

Jeg kan sige at jeg har en veninde der er førtidpensionist, scleroseramt og hun synes du skulle .... gå og lægge dig (og det er pænt sagt)
1
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 934

Indlægaf IrmaPigen » 11. jul 2016, 06:01

Dit udgangspunkt er, at hele verden er imod dig og andre psykisk syge mennesker.

Og hvis man er uenig, så tror man ikke på det, så er det fordi du er psykisk syg. Alle dine tråde handler om at psykisk syge mennesker er stigmatiseret, og det er den endegyldige sandhed for dig.

Det lader til at livet for dig er en stor jammerdal. Jeg er liberalist og derfor kan jeg simpelt hen ikke arbejde med "det er de andres skyld" eller "det er samfundets skyld". Derfor gider jeg ikke debattere med dig, for der er overhovedet ingen saglig dokumentation forbundet med dine påstande. Så jeg møder dig med tavshed.

Jeg dribler faktisk helt uden om dine tråde, som altovervejende hovedregel. Og jeg kan se på titlen, når du har oprettet tråden.
2
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2917

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2016, 06:56

Jeg tror på, at det er sådan du opfatter det. Men jeg tror også, at din diagnose påvirker din verdensopfattelse - og jeg er ikke enig med dig i din verdensopfattelse.
6
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 07:18

Hm... jeg har oplevet især et tilfælde, hvor al kommunikation med den psykiske syge inden for sundhedsvæsenet blev groft farvet af, at han havde en psykisk diagnose.

Hver gang han var kontakt med læge/ skadestue, blev alle symptomer negligeret - fordi det bare var "din sygdom får dig til at se syner. Gå du over på P og få noget hjælp."
(Min veninde var med ved flere tilfælde - derfor ved jeg, at dette er korrekt)
Min ven blev senere konstateret terminal af en cancer.
"Hvorfor kom du ikke tidligere?"
"DET gjorde jeg også helt tilbage i xxxx, men blev gentagne gange afvist med at det var indbildning og jeg skulle gå på P og få hjælp."
Ups!

Og, det er ikke et enkeltstående tilfælde, jeg kender til.

Så lige på dette punkt, er jeg enig med TS i, at en psykisk diagnose udløser et fald i graden af hvor alvorligt "man" tager en person.

Derudover har jeg ikke yderligere kommentarer.
5
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10220

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2016, 07:30

Gnostic, jeg håber, at du stadig kan skelne mellem forskellige måder at adressere de psykiske udfordringer, du i større og mindre grad har, og som du, som jeg husker det, også selv har fortalt om herinde.

Du gav på et tidspunkt udtryk for, at du sommetider føler dig tvunget til at oprette tråde, selvom din erfaring samtidig fortæller dig, at det ikke er en god ide. Det kan være årsagen til, at nogle debattører, når de fornemmer, at du igen ufrivilligt har lavet en tråd, opfordrer dig til at logge af. Fordi man vil dig det bedste, og det ikke er rart at se et andet menneske have det så dårligt og bare lade som ingenting.
Det er en ting.

Noget andet er automatisk at læse din situation og tidligere adfærd ind i alt, du skriver herinde, og behandle dig dårligere af den grund. Det er ikke okay. Det enten er eller tenderer mobning efter min mening, og det håber og tror jeg, at administrationen reagerer på.

Hvordan vil du foretrække, at vi reagerer, hvis vi tror, at du har oprettet en tråd eller er i gang med at skrive dig ind i noget, som du i mere klare øjeblikke har givet udtryk for, at du faktisk ikke ønsker? Hvordan kan vi hjælpe dig bedst?
9
Je suis un tableau noir.
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 11. jul 2016, 18:48

helt enig Sophies-mor jeg har mødt en med en fysisk sygdom. som vedkommendes læge som som alt går ind under dette handicap og nej alt kan ikke høre ind under handicappet. Jeg møder nogle gange B en med psykisk sygdom B siger det samme men vedkommende høre jeg ikke så meget på. altså i dag sat hun at B havde været sammen med som kan kun være sammen med nogle de kommer hjem til hende. ellers ikke og B blev ved at sig at hun bare skal til gå til noget fys. Jeg kan ikke have når andre med problemer sig sådan noget om andre med problemer. Vi var da også nogle som sagde noget til B om hun skal vide bedre. ind at bruge ordet bruge. vi har alle sammen problemer så nej brug er ikke et ord som vi bruger til andre ind os selv
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 19:16

Sophies-mor skrev:Hm... jeg har oplevet især et tilfælde, hvor al kommunikation med den psykiske syge inden for sundhedsvæsenet blev groft farvet af, at han havde en psykisk diagnose.

Enig...men nogen gange er det vigtigt forkommunikationen at vide hvilken psykisk sygdom der er tale om.
1
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 19:45

Bimmerdyret skrev:
Sophies-mor skrev:Hm... jeg har oplevet især et tilfælde, hvor al kommunikation med den psykiske syge inden for sundhedsvæsenet blev groft farvet af, at han havde en psykisk diagnose.

Enig...men nogen gange er det vigtigt forkommunikationen at vide hvilken psykisk sygdom der er tale om.

Enig...
Men når patienten gennem længere tid bliver afvist og så efter ...flere år, da han endelig bliver undersøgt grundigt ryger direkte fra "rask, men med psykiatrisk diagnose" - forstå mig ret, og over i "terminal cancerpatient med psykiatrisk diagnose" ... så ER der nogle, der har svigtet grundigt i systemet. Både primær og sekundær sektor.
Det kostede min veninde hendes mand, og resten af os en nær ven.
0
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 19:54

Sophies-mor skrev:
Bimmerdyret skrev:

Enig...
Men når patienten gennem længere tid bliver afvist og så efter ...flere år, da han endelig bliver undersøgt grundigt ryger direkte fra "rask, men med psykiatrisk diagnose" - forstå mig ret, og over i "terminal cancerpatient med psykiatrisk diagnose" ... så ER der nogle, der har svigtet grundigt i systemet. Både primær og sekundær sektor.

Det er jeg absolut ikke uenig med dig i, men der er stadig ret stor forskel på psykisk sygsdom og cancer..
0
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 20:10

Bimmerdyret skrev:
Sophies-mor skrev:
Bimmerdyret skrev:

Enig...

Det er jeg absolut ikke uenig med dig i, men der er stadig ret stor forskel på psykisk sygsdom og cancer..

Præcis.
Og derfor skulle sundhedsfagligt personale i både primær og sekundær sektor også lige prøve at tage de øvrige symptomer seriøst, i stedet for at feje dem ind under psykiatrisk diagnose. Det er for letkøbt.
5
Billede SÅ kom bananen!

Tilbage til "Livets forhold"