Håndtering af børn i andre lande, opdragelse mm.

Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Re: Håndtering af børn i andre lande, opdragelse mm.

Indlægaf Myresluger » 22. jul 2016, 20:35

Det er sjovt... Min oplevelse med hollandske børn er at de larmer helt enormt og forældrene støtter op eller ligefrem deltager i støjende og hensynsløse aktiviteter (f.eks. I swimmingpools hvor de springer hvor der ikke må springes og der er ingen forældre der holder dem i ørene når de springer ud i andre i vandet). Vi var for nogle år tilbage i Italien på et lille sted hvor der indimellem var fælles middag. Jeg sad ved siden af en Hollandsk mor der sagde at de havde talt om at de danske børn var så velopdragne og stille. Jeg grinede og sagde at vi havde talt om den samme forskel set fra den anden side. Det var i øvrigt rigtigt hyggeligt og det var nogle søde mennesker - men dagen efter var der igen kaos i poolen..
0
Cbas
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Håndtering af børn i andre lande, opdragelse mm.

Indlægaf Cbas » 23. jul 2016, 11:31

Min kæreste er italiener, så jeg kender en del italienske børn og familier. Jeg vil sige den danske og italienske opdragelse er meget forskellig - primært pga. Italienere er hurtige til at hive et børn i øret, give dem et slag bagved mm. Men jeg synes generelt de italienske børn og velopdragne og respektfulde. Fx på restauranter sidder de pænt og spiser (og spiser lækker mad ikke decideret børnemenuer). De er længe oppe ja, men sover så også gerne midt på dagen her om sommeren (gælder også større børn og voksne).

Vi har lige været på ferie i Italien et sted hvor der var italienere, franskmænd, tyskere, svenskere og amerikanere og danskere. Og jeg var så imponeret over alle de meget velopdragne børn - mine (på 5 og 6) var næsten de mest støjende og jeg synes ellers ikke de er slemme.

Jeg har holdt to børnefødselsdage (5 og 6 års kun drenge). Og der skulle vi godt nok tale med store bogstaver og være efter nogle af drengene - de var bestemt ikke søde og velopdragne og jeg gruer i den grad for næste børnefødselsdag.
0

Tilbage til "Børn"