Hvordan får jeg sagt på en pæn måde at jeg ikke orker mere CAMPING!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Re: Hvordan får jeg sagt på en pæn måde at jeg ikke orker mere CAMPING!

Indlægaf Smiling_Goat » 11. jul 2016, 09:35

Jeg tror, du kan være ret sikker på at få en konflikt af episke dimensioner, hvis du melder ud, at hans ferieform er forkert og hans far i øvrigt er alkoholiker.

Jeg ville tage udgangspunkt i en neutral opfattelse af ferien og problemet, hvorfor jeg ikke bryder mig om det, og hvad han selv foreslår som løsning, så I begge får dækket jeres behov. Mange mennesker har behov for rutine og det vante, og når man bryder med det, kan de gå helt i baglås, så derfor ville jeg ikke bare sige: "det du er vant til er helt forkert, så det her helt nye og anderledes gør vi fremover. Færdig. Nåh ja og din far er en bums."

Måske kunne du sige:
"Jeg ved godt, du er vant til at holde ferie med din far i Skagen, og det kan da også være rigtig hyggeligt. Når det er sagt, føler jeg også, det kan blive lidt ensformigt. Jeg er vant til at holde ferie i udlandet, og det kan jeg godt savne. Der er også det aspekt, at jeg føler camping i Skagen er lidt besværligt ift. opvarmning af babyens mad, samtidig føler jeg mig uklar på, hvad din far ønsker af os ift. socialt samvær. Jeg synes, der er en tendens til at der efterspørges, at vi kigger forbi dagligt, men samtidig bliver det også ofte sagt, at vi er der for meget *indfør konkrete eksempler.* Jeg kunne godt tænke mig en afklaring af, hvor meget, der er for meget og hvor lidt, der er for lidt. Jeg har også en oplevelse af, at der generelt drikkes en del øl på ferien. Der skal selvfølgelig være plads til at nyde en øl sammen, og det er da også hyggeligt, det er ikke det, men jeg oplever lidt, at *indfør oplevelse baseret på konkrete eksempler uden negativt ladede ord.* Jeg elsker at holde ferie med dig, og jeg kunne godt tænke mig, hvis vi kunne finde på en aftale, hvor vi kunne gøre det på en lidt anden måde. Hvad tænker du?"

Eller også kunne man måske undgå konflikten helt ved at sige:
"Jeg ved godt, du er vant til at holde ferie med din far i Skagen, og det kan da også være rigtig hyggeligt. Når det er sagt, føler jeg også, det kan blive lidt ensformigt. Jeg er vant til at holde ferie i udlandet, og det kan jeg godt savne. Samtidig ser jeg en ferie væk som en mulighed for at tilbringe en masse kvalitetstid sammen. Jeg kan godt lide din far, og jeg synes, vi skal se mere til ham i hverdagen (hvis det er tilfældet,) men jeg kunne måske godt tænke mig, hvis vi i vores ferie sammen måske i højere grad kunne fokusere på hinanden, for jeg elsker at tilbringe tid alene med dig, og det er der bare større mulighed for, når vi kun er os fire (eller hvor mange I nu er) af sted sammen. Hvad tænker du om det?"

Jeg ved det ikke. Det er bare mit bud (og jeg ville nok lægge ud med version to og uddybe hvis adspurgt. For så mange kritikpunkter på én gang, som i version et, kan man nok godt blive lidt overvældet af.)

Under alle omstændigheder, kan jeg godt forstå dine overvejelser, og jeg synes uanset hvad, at det er helt fair, at I ikke gør som han synes hvert år. Nogle gange skal du også have "din vilje."
14
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 59
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 473

Indlægaf Santopia » 11. jul 2016, 10:13

Jeg har ikke lige læst tråden igennem, men jeg ville slå på, at vi skulle prøve det af, og så kan vi vurdere det derefter. Så han ikke tror, at alle fremtidige campingferier til Skagen er forsvundet forevigt. Forhåbentligt kommer han selv på bedre tanker, når han først har prøvet noget andet.
2
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2016, 10:21

Jeg ved ikke lige, hvordan du skal sige det. Men jeg synes altså, det lyder som et helt fint alternativ med kør-selv-ferie til Italien og bo i et mobile home eller en hytte eller sådan noget. Det er da stadig lidt camping-agtigt, synes jeg...
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 11. jul 2016, 12:08

Du skal da bare fortælle ham, hvor mange gange i har holdt ferie i Skagen i henhold til hans ønske.

Hvis det er x år, og du aldrig har bestemt hvad i skulle, jamen så er det jo dig, der må bestemme de næste x år.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 11. jul 2016, 13:09

"Jeg trænger virkelig til, at vi prøver noget andet i år."
Så er fremtiden ikke fastlåst hverken til det ene eller det andet.
Og flet så ind efter behov:
"Jeg savner en ferie med kun os" og afhængigt af mands forhold til emnet: "Din mor virkede meget forstående"
5
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6883

Indlægaf Daine » 11. jul 2016, 14:17

Kloge ord fra Smiling_Goat og Lurende Peber!

Og så undrer jeg mig lidt over de bombastiske udmeldelser om, at TS 'bare' kunne tage børnene med på ferie i udlandet, så kunne manden tage på ferie i Skagen? Altså, nu går jeg umiddelbart ud fra, at det er fælles børn - så hvad hvis han siger "Gu gør du ej, hvis du vil til udlandet, så smut. Så tager jeg børnene med til Skagen!" Det har han vel lige så meget ret til?
Det er da konfliktoptrappende så det basker, i stedet for konfliksløsende.

Til TS: det er mere en generel uforståenhed over for råd, jeg så godt at du skrev det ikke ville komme til at ske, fordi du ville have I skulle være sammen i ferien. Jeg synes, at S_Gs nr to snak giver så god mening, fordi den bunder i din/jeres kærlighed og lyst til at være sammen - og ikke en pegen fingre af hans forældre. Jeg håber, I kommer afsted på ferie sydpå :)
15
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 11. jul 2016, 16:23

Jeg kender din svigerfamilie Blonderella og fandme nej om jeg gad tilbringe tid med dem på en ferie og endnu mindre med børn involveret.
De er så dysfunktionelle, at jeg kniber mig selv i armen for at tjekke om jeg er vågen.

Det er vildt svært at bringe op, men I kan simpelthen ikke holde ferie med dem. Eller jo, I kan da trille op forbi Skagen, når I alligevel er i Fårup eller lign. Og ellers af sted til Italien med jer.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 11. jul 2016, 16:26

Det lød ret bombastisk det der indlæg. Bottom line er egentlig, at I skal holde en ferie, hvor I begge føler, at det har været ferie.
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 11. jul 2016, 17:07

IrmaPigen skrev:Du skal da bare fortælle ham, hvor mange gange i har holdt ferie i Skagen i henhold til hans ønske.

Hvis det er x år, og du aldrig har bestemt hvad i skulle, jamen så er det jo dig, der må bestemme de næste x år.

Det løser næppe noget, og vil nærmere optrappe konflikten.

De er nødt til at finde en fælles måde at holde ferie på, hvor alle har en god tur. At den ene part bestemmer er på ingen måde en løsning uanset hvordan modellen har været indtil nu - den giver jo tydeligvis ikke alle en god tur.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 17:12

Tobywan skrev:
IrmaPigen skrev:Du skal da bare fortælle ham, hvor mange gange i har holdt ferie i Skagen i henhold til hans ønske.

Det løser næppe noget, og vil nærmere optrappe konflikten.

De er nødt til at finde en fælles måde at holde ferie på, hvor alle har en god tur. At den ene part bestemmer er på ingen måde en løsning uanset hvordan modellen har været indtil nu - den giver jo tydeligvis ikke alle en god tur.

Under de forhold, som TS beskriver - der ville jeg nok være ligeglad med, at det var konfliktoptrappende og ikke var en god tur for modparten.
:deer:

Jep, I'm a bitch.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 293

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 17:14

Han reagerer rigtig grimt på noget der minder om kritik af ham eller hans familie- så der er ingen grund til at begynde på at fortælle hvorfor jeg ikke orker at være sammen med dem.. Men smiling goat: jeg forsøgte mig med en variation af din 2. Mulighed. Pr sms. Fordi jeg er en kegle til at kommunikere. Og så spurgte jeg ind til om vi sælger vognen efter Skagen hvis vi ender med at tage derop.

Og hans svar var overraskende at han havde tænkt over det og at vi kunne se om ham der kommer og ser vognen i morgen vil have den. For så tager vi sydpå.

Så med lidt held kommer vi afsted uden det store drama.
13
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 17:17

Og det der hårdt mod hårdt rammer altid mig hårdest. Det er forsøgt andre gange. Han er som regel mere ligeglad end jeg er. Så den dur ikke rigtigt.

Jeg er iflg en eller anden test her på debatten Mægler. Det kan jeg godt mærke i de her situationer. Jeg har ikke lyst til at starte en konflikt. Og jeg har bestemt ikke lyst til at tage på ferie uden min mand vel vidende at han er røv sur i DK - eller med min mand der er sur over at ferien ikke blev "som den plejer"
3
Qde
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Indlægaf Qde » 11. jul 2016, 17:21

Hvad med at tage campingvognen med syd på hvis den ikke bliver solgt i morgen?
0
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 17:54

Qde skrev:Hvad med at tage campingvognen med syd på hvis den ikke bliver solgt i morgen?

Jeg kører ikke 1500 km med 80 km i timen med 3 unger på bagsædet :tie:
2
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 18:00

Jeres mange input har sat tanker igang om hvad jeg sådan generelt skal gide at finde mig i. Tak for det :blush:
9

Tilbage til "Forhold og sex"