Hvordan får jeg sagt på en pæn måde at jeg ikke orker mere CAMPING!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Qde
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Hvordan får jeg sagt på en pæn måde at jeg ikke orker mere CAMPING!

Indlægaf Qde » 11. jul 2016, 18:01

Blonderella skrev:
Qde skrev:Hvad med at tage campingvognen med syd på hvis den ikke bliver solgt i morgen?

Jeg kører ikke 1500 km med 80 km i timen med 3 unger på bagsædet :tie:

Okay. Jeg synes nu det er en fordel at have campingvognen med når der er børn med. Så kan man holde ind undervejs, booke en overnatning på en campingplads og så er man der.

Men selvfølgelig hvis det ikke er en mulighed så er det jo ligemeget hvor fantastisk jeg synes det er :D vi gjorde det forresten med 6 unger mellem 2 og 11 år sidste år.

Men håber I kommer afsted, jeg gad heller ikke camping i Skagen med alkoholiseret svigerfamilie.
1
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 293

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 18:06

Jeg tror vi holder ind under alle omstændigheder. Men bare uden vogn. Vores er mellem 10 måneder og 6 år. Så turen derned skal bare overståes :lol:
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 11. jul 2016, 18:16

Aima skrev:Det kunne jo også være, at løsningen bare ikke er den diplomatiske, pæne vej? Sommetider er det jo bare sådan.

Jeg undrer mig faktisk over, manden ikke selv kan se det, altså, hvordan kan han på nogen måde tro, det der er fedt for dig?

Altså, hvordan pokker kan han selv synes, det er fedt? At hans far drikker, og at hans stedmor siger, faren er voldelig overfor hende?! Hvad er det hyggelige i at holde ferie på den måde - kan din mand selv sætte ord på det? Det lyder som om, han på en eller anden måde føler sig fanget i en fantasi om en familieidyl, der ikke findes, eller en form for dårlig samvittighed overfor sin far, der så skal leves ud i jeres families ferier - hvert eneste år.

Blonderella, jeg synes, din mand trænger til et realitetscheck - ingen andre ser tilsyneladende det samme som han, og han tager dig og jeres unger som gidsler i den her parodi på familiehygge.

Jeg er ikke enig med dig i, at ferie skal være i udlandet - det kunne også, til en start, i det mindste være på en anden campingplads end hans forældres, i et vandland eller sommerhus. I har vel 3 ugers ferie, så måske det faktisk er muligt, både at hold en familieferie, dvs. med den familie, der er hans nu, altså dig og jeres børn, og så besøge hans far kortvarigt.
9
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 11. jul 2016, 18:33

Sophies-mor skrev:Under de forhold, som TS beskriver - der ville jeg nok være ligeglad med, at det var konfliktoptrappende og ikke var en god tur for modparten.
:deer:

Der er ikke mange der er i tvivl om at nuværende model ikke er god for nogen. Men at fortsætte i samme barnlige niveau gør ikke noget godt for nogen. Der er næppe nogen som får en god tur ved at fortsætte.. og specielt nok ikke børnene, når mor og far har travlt med at gøre turen en dårlig oplevelse for hinanden.

Sophies-mor skrev:Jep, I'm a bitch.

Selverkendelse er første skridt til at gøre noget ved det :)
3
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 18:35

Jeg har aldrig ment at en ferie skal være i udlandet. Vi har haft vognen til at stå fast i forårs sæsonen i Bogense. Jeg er tosset med Danmark - også Skagen
Han bragte selv Italien op.. "hvis vi ikke skal til Skagen så gider jeg kun til Italien."

Og der er desværre rigtig mange der deler hans syn på hans familie - alle fætre/kusiner/tanter Osv Synes hans far er "the shit" - men deres rollemodeller har så heller ikke været prangende.

Der er latterligt meget denial i den familie. Min mands bror forsøgte selvmord. Det snakker vi ikke om. Heller ikke selvom opvæksten nok har 85% at gøre i det tilfælde. Istedet tillader faren sig at fortælle mig om hvordan man opfostrer børn. At han var den første mand til at få tilkendt fuld forældremyndighed i dk. At hans børn respekterer ham Osv Osv.

Så at komme og sige at noget er galt. Det er sq lidt op ad bakke.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 18:40

Tobywan skrev:
Sophies-mor skrev:Under de forhold, som TS beskriver - der ville jeg nok være ligeglad med, at det var konfliktoptrappende og ikke var en god tur for modparten.
:deer:

Der er ikke mange der er i tvivl om at nuværende model ikke er god for nogen. Men at fortsætte i samme barnlige niveau gør ikke noget godt for nogen. Der er næppe nogen som får en god tur ved at fortsætte.. og specielt nok ikke børnene, når mor og far har travlt med at gøre turen en dårlig oplevelse for hinanden.

Jeg kan altså godt være smålig nok til, at hvis jeg har bøjet af i X antal år og haft en møgdårlig ferie, så er jeg lidt ligeglad ... der bliver det lige for lige.
Ikke, at han skal lide. Men mere ...gensidig respekt i forholdet til, at hvis jeg igennem et stykke tid har gjort noget for husfredens skyld, som jeg i realiteten hader - så bør han også gøre noget for husfreden.
Og det oplever jeg ikke her.
Hvis AL afbøjning skal komme fra mig - så er det så nemt. Så stopper forholdet.

Sophies-mor skrev:Jep, I'm a bitch.

Selverkendelse er første skridt til at gøre noget ved det :)

Well, sometimes - bitches DO have more fun, darling ;)
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 11. jul 2016, 18:43

En del af mig er måske også lidt tilbageholdende fordi jeg ved hvor meget det betyder for min mand at han nu rent faktisk har et forhold til sin far. Der mildt sagt har været fraværende lige indtil vi fik børn. Jeg kan godt FORSTÅ at det betyder meget for ham at hans far er sammen med ungerne. Men det er de jo ikke alligevel. Det ser han bare ikke igennem det filter han ser ud af.

Hell, mine egne forældre der ellers er relativt normale, har heller ikke meget med ungerne at gøre når vi er hos dem. Men jeg har så heller ikke planlagt at hele vores ferie skal spenderes med dem

Svigerfamilien er taget derop i dag. Og kører hjem inden vi er retur fra Italien. Så vi kan ikke nå at besøge dem hvis vi ellers ville. Synes så heller ikke det er i nogens interesse at vi lige nupper 300 km mere oven i de 1500.
3
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 11. jul 2016, 18:55

Sophies-mor skrev:Well, sometimes - bitches DO have more fun, darling ;)

Jeg lærer nok bare aldrig at forstå, hvorfor man med vilje påtager sig et usympatisk karaktertræk, velvidende at det går ud over ens familie.

Men "have fun"....
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 18:56

Tobywan skrev:
Sophies-mor skrev:Well, sometimes - bitches DO have more fun, darling ;)

Jeg lærer nok bare aldrig at forstå, hvorfor man med vilje påtager sig et usympatisk karaktertræk, velvidende at det går ud over ens familie.

Men "have fun"....

Så fordi man ikke bøjer af (igen).... er det usympatisk? :gruble:
Det er i min optik grænsesætning.

Men fint, vi slutter den bare her :)
2
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 12. jul 2016, 17:23

Så har campingvognen forladt matriklen :rock:
51
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 10
Likede indlæg: 52

Indlægaf MilleMercy » 12. jul 2016, 17:51

Blonderella skrev:Så har campingvognen forladt matriklen :rock:

Håber I får en dejlig ferie :D
1
Blonderella

Indlægaf Blonderella » 12. jul 2016, 18:36

:genert: Tak... jeg håber på der ikke bliver anledning til en "I told you so" dans fra mandens side :lol:
0

Tilbage til "Forhold og sex"