Hvad ved du er sandt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf HappyQ » 11. jul 2016, 13:46

"Man skal vælge sine kampe med omhu".
8
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 722
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6865

Indlægaf Daine » 11. jul 2016, 13:51

"Man skal vælge sine kampe med omhu" og "Tale er sølv, tavshed er guld".
Jeg forsøger at leve efter de to kombineret, det er ikke altid let arbejdsmæssigt, for der kan jeg godt lide at kæfte op. Men jeg har fundet værdien i at tale til en køkkenlåge inden jeg taler højt til andre, det hjælper. For helt ærligt? 90% af gangene gør man sig selv en tjeneste ved at holde kæft, trække imaginært på skuldrene og ser at komme videre.

(Men det er verdens dårligste råd på en debatside, så ville her godt nok blive kedeligt :D )
5
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 11. jul 2016, 14:13

Min far sagde altid til mig, da jeg var teenager og havde, efter egen teenageskala, kæmpe problemer :lol: "Sov på det, det er nok bedre i morgen".
Jeg hadede ham for det, men det har vist sig at det virker. Det som idag virker som et problem eller som jeg er vred over, fylder bare slet ikke nær så meget, efter en nats søvn.
8
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 502

Indlægaf Grissebassen » 11. jul 2016, 14:14

Get shit done, og gå all in på det, du brænder for.
Begge dele handler om udholdenhed, men jeg er ikke enig i, at udholdenhed betaler sig, i den forstand at man nok skal opnå det, man stræber efter. For det gør det langt fra altid, nogle gange er man bare skide uheldig.
Men det sparer en for en helvedes masse bekymringer, hvad-nu-hvis'er, fortrydelser og holder en fokuseret på at kigge frem, i stedet for tilbage.
1
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 22
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 341

Indlægaf Venus222 » 11. jul 2016, 16:02

"Man må ikke plage andre, eller sætte livet til. I øvrigt må man gøre som man vil." Det er i hvert fald sådan jeg prøver at leve mit liv. :)
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 11. jul 2016, 16:04

"Det er ikke sikkert, at du kommer over det. Men du kommer altid igennem det. Før eller siden."

"At være modig er ikke ensbetydende med ikke at være bange. Mod er at gøre det alligevel."
13
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 11. jul 2016, 16:10

Min far kiggede lidt opgivende på mig da vi i sin tid var til åbent hus på universitet inden jeg begyndte at læse.
Jeg spurgte ham om han ikke var enig i mit valg af studie.

Han svarede:
"Jeg forstår det ikke, jeg havde ikke valgt at læse dette, men det er dit liv, du skal leve det som du vil, og dermed træffe de valg der gør dig glad. Uanset om du gør andre glade med det eller ej."

Jeg værdsatte det ikke i det han sagde det. Men efter jeg var flyttet hjemmefra og begyndt at læse, tænkte jeg tit på det. Og har valgt efter dette råd lige siden. Og selvom mine børn ikke er så gamle endnu (2 år og stadig i min mave), så er det helt sikkert et råd jeg vil give mine børn videre med på vejen, og håbe de kan tage det til sig som jeg gjorde.
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3022

Indlægaf vibbsen » 11. jul 2016, 21:16

Når min mor har ret.....Det er faktisk ret simpelt. Hun har nærmest konsekvent gennem årene kunne sige "Hvad sagde jeg ???" . Hvortil jeg blot kan sige at "Ja-ja..Du fik ret.." Dette gælder ikke kun dumheder. Men også "heldigheder" som jeg kalder dem. Pisseirriterende....

Derudover så "Lufter jeg ikke beskidt vasketøj offentligt"....Med det mener jeg at jeg i videst muligt omfang forsøger at undgå at tage en given konflikt med tilskuer på. Jeg foretrækker at tage den på 2 mands hånd....Det kan være både i parforholdet men også i andre sociale sammenhænge såvel som i arbejdsmæssige sammenhænge.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 11. jul 2016, 23:18

Det er ikke et nederlag, at få ny overbevisning eller "tabe" en diskussion.
Det følte jeg i nogle år, at det var. At jeg "tabte" når jeg følte, at det jeg havde ment, ikke længere var det rigtige, eller min viden ikke rakte.
4
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 12. jul 2016, 04:30

"Det løser sig"

Mest om de der åndsvage, små hverdagsagtige ting, som man kan gå og bekymre sig om. De løser sig som regel før eller siden, og de er næsten aldrig alle bekymringerne værd.
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 12. jul 2016, 06:19

Min morfar sagde altid " man er aldrig for stor til, at sige undskyld, men man er nogen gange for lille".
Da jeg var barn, havde jeg lidt svært ved, at fatte betydningen, men med tiden forstod jeg det og min kloge morfars ord sidder fast og jeg prøver, at leve efter de vise ord.
20
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 12. jul 2016, 06:49

"Det er bare penge."

Det er en af ting, jeg ofte gentager for mig selv, når der sker noget, der har økonomiske konsekvenser. Det er surt, når man mister en masse penge, men det er stadig bare penge. Dem kan man tjene ind igen en anden gang. Man har ikke mistet noget, der ikke kan erstattes.
10
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4568

Indlægaf Akehurst2 » 12. jul 2016, 07:03

Grissebassen skrev:Get shit done, og gå all in på det, du brænder for.
Begge dele handler om udholdenhed, men jeg er ikke enig i, at udholdenhed betaler sig, i den forstand at man nok skal opnå det, man stræber efter. For det gør det langt fra altid, nogle gange er man bare skide uheldig.

Ja, nogen gange er man uheldig, men "this too shall pass".

Det handler ikke om at stræbe efter et mål, men netop om at stå også svære tider igennem.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 12. jul 2016, 13:40

Noget jeg helt personligt ved er sandt er, at man først virkelig lærer en ægtefælle/kæreste, at kende, når skilsmissen står for døren. Damn det kan være en barsk opvågnen.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2606

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 13:51

Hvor er det en dejlig tråd. :lun:

Jeg ved, at kærligheden er sand. Når jeg oplever mennesker være modbydelige, tænker jeg, at der heldigvis findes en modpol, og at det at give og modtage kærlighed i sidste ende er det vigtigste i mit liv.
7
"All you need is love."

- The Beatles

Tilbage til "Livets forhold"