Østrig indfører retten til at fyre medarbejdere med ansigtet dækket

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Re: Østrig indfører retten til at fyre medarbejdere med ansigtet dækket

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2016, 15:35

Angelina skrev:
Oveditlevsen skrev:Social kontrol der i værste fald kan ende med æresdrab er noget lidt andet end det du scenarie du opstiller, og det er kulturelt betinget.

Og du har aldrig hørt om ægtefæller der helt uden burkaer har begået drab på deres modpart - eller grov vold? For det har jeg - det er heldigvis sjældent og kun i værste fald...

Jeg synes faktisk ikke det er sjældent overhovedet :evil:
Det er alt alt alt for almindeligt :trist:
2
Do as I say! :whip:
Oveditlevsen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 12. jul 2016, 15:46

Angelina skrev:
Oveditlevsen skrev:
Angelina skrev:
Oveditlevsen skrev:Social kontrol der i værste fald kan ende med æresdrab er noget lidt andet end det du scenarie du opstiller, og det er kulturelt betinget.

Og du har aldrig hørt om ægtefæller der helt uden burkaer har begået drab på deres modpart - eller grov vold? For det har jeg - det er heldigvis sjældent og kun i værste fald...

Der er en markant forskel på den sociale kontrol i muslimske miljøer og hos flertallet af de gennemsnitlige danskere. Det handler både om udbredelsen, og graden af hvor slemt det er hos individet.
Det er også dokumenteret i TV2's glimrende dokumentarer fra i år.

Det tror jeg ikke en skid på - det er bare nogle andre sociale ting der kontrolleres i muslimske miljøer end i danske - alle samfund / kulturer og subkulturer har masser af social kontrol.

TV2's dokumentar viste et ensidigt billede man kunne have set hos mange andre subkulturer i Danmark.

Problemet ligger i udbredelsen, og forskellen i graden af hvor slemt det er. Som jeg også skrev i det citerede indlæg, men som du valgte at ignorere. Derudover er det jo ikke bare en lille subkultur, det er fuldt ud dokumenteret - også selvom du ikke tror på det.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 12. jul 2016, 17:00

De er så væsentligt mere hardline i Schweiz, kan jeg se.

https://www.washingtonpost.com/news/wor ... andom_3_na

Under Swiss convention, the capacity to integrate into Swiss society plays a key part in determining naturalization. Earlier this year, an immigrant family in Basel had their naturalization applications turned down reportedly because they walked about town in "sweatpants" and didn't greet local passersby.

Det er måske lige voldsomt nok..
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"