Nuttede hæklerier (og andet)

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5871

Nuttede hæklerier (og andet)

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 13:05

Så der var en del drama om at få rummet oprettet, og nu er der ikke nogen, der vil bruge det? :-p

Så skal jeg begynde.

Jeg hækler og strikker, og synes især, det er sjovt at lave ting til børn. Det tricky er bare, at jeg ikke har børn selv, så.. Jeg har efterhånden en del børneting i hjemmet, og folk er begyndt at stille spørgsmål :genert:

Jeg vil derfor godt sælge ud af det - til en fair pris.

20160705_161555.jpg

20160316_102308.jpg

20160703_140117.jpg

20160703_114718.jpg

20160630_190508.jpg

Kaninen er solgt

Det hele er selvfølgelig hjemmelavet, hvilket betyder, at du naturligvis ikke finder dem i butikkerne. Samtidig er hæklede ting blevet ret populære, så det er også oplagte gaveideer, hvis du står og mangler sådan én (eller to, eller tre, eller ti.)

Materialerne er yderst slidstærke og tåler maskinvask - hvilket er en fordel ved ting, børn sutter på. Jeg har også et princip om, at jeg ikke sælger eller giver ting væk, som jeg ikke selv har lyst til at købe eller få. Jeg står altså 100% inde for kvaliteten, og tjekker den også løbende under fremstillingen, så jeg ved, at legetøjet holder til lidt ryk og vrid.

Jeg har desuden mobilepay, hvis det gør det nemmere OG sender gerne med andre end Post Danmark.

Endelig vil jeg sige, at jeg også altid er frisk på nye udfordringer, så du skal være velkomme til at rette henvendelse, hvis du har en idé, du gerne vil have ført ud i livet eller lignende (også selvom det hverken er legetøj eller til børn.) Fx er der et væld af (gratis) opskrifter ved ravelry.com og garnstudio.com, hvor du kan kigge forskellige muligheder igennem - så laver jeg dem gerne. Jeg kan både følge danske og engelske/amerikanske opskrifter, så der er en del muligheder :)

Jeg har også mulighed for at lave opskrifter fra supergurumi.com (jeg har fået tilladelse af bloggeren bag, så dér kan du også kigge ved interesse.) Han er utroligt dygtig og har mange rigtig gode ideer. Det er bl.a. ham, der står bag den meget populære udsplattede bogmærke-rotte.

Jeg kan ikke umiddelbart få lov til at vedhæfte flere billeder, men jeg laver løbende flere ting, så kig evt. tråden igennem, hvis du er interesseret. Jeg lægger billeder af tingene op, efterhånden som de bliver færdige.

Jeg har siden trådens oprettelse også lavet:
- Cupcakes (altså hæklede, ikk' :P)
- En uro med flyvende grise (der mangler bare ringen de skal hænge i, men den ville du jo så selv have medbestemmelse over udseendet af.)
- Brødkurve
- Bogmærker (udsplattet rotte)

Ideer og på tapetet:
- En uro med "superheltelam" (små flyvende lam iført kapper)
- Bogmærke med udsplattet gecko.
- Selvlysende huer, hundetøj/-dækkener el.lign. (jeg tænker, det kunne være rart til de mørke vintermorgener.)

Jeg vil løbende opdatere siden her, så kom endelig forbi fra tid til anden :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Smiling_Goat 23. aug 2016, 16:58, rettet i alt 4 gange.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Re: Nuttede hæklerier (og andet)

Indlægaf Dikus » 14. jul 2016, 13:07

Åhhh... vil du ikke komme med prisideer?
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 13:18

Dikus skrev:Åhhh... vil du ikke komme med prisideer?

Jeg var lidt i tvivl, om jeg skulle, fordi jeg ikke helt ved, hvad jeg skal tage, og jeg ville ikke skræmme nogen væk. Jeg forsøger at gøre det her med en målsætning, der hedder anstændighed, hygge og kærlighed, og det er derfor, jeg har svært ved at prissætte. Jeg vil ikke bede om for meget (det er uanstændigt,) men jeg vil heller ikke bede om for lidt (det er bare fjollet,) så nu nævner jeg bare nogle prisideer, og så håber jeg, at de om ikke andet åbner for dialog.

Hvid/lyserød pony: 149,-
Enhjørning: 99,- (den tager overraskende lang tid at lave)
Rangler: 139,- (lignende, men knapt så søde selvfølgelig, set i Toys'R'us til 129,95 kr.)
Kanin: 199,-
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Indlægaf Dikus » 14. jul 2016, 13:31

Jeg vil gerne købe kaninen til 200 kr. (Og synes nemlig selv, det er SÅ svært at byde - for jeg vil hverken fornærme nogen eller betale for meget.) Synes, det lyer ganske fair med dine ideer :)
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 14. jul 2016, 13:34

Hvad er det for en type masker du laver? :) Synes ikke det ligner normale fastmasker
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 13:39

Dikus skrev:Jeg vil gerne købe kaninen til 200 kr. (Og synes nemlig selv, det er SÅ svært at byde - for jeg vil hverken fornærme nogen eller betale for meget.) Synes, det lyer ganske fair med dine ideer :)

Nej hvor fedt :D, jeg sender lige en pb, så vi kan finde ud af det praktiske.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 13:41

Filipai skrev:Hvad er det for en type masker du laver? :) Synes ikke det ligner normale fastmasker

Nej, jeg plejer at lave masker i den yderste løkke kun. Jeg synes, det er pænere - men jeg kan sagtens lade være :)
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 14. jul 2016, 13:46

Smiling_Goat skrev:
Filipai skrev:Hvad er det for en type masker du laver? :) Synes ikke det ligner normale fastmasker

Nej, jeg plejer at lave masker i den yderste løkke kun. Jeg synes, det er pænere - men jeg kan sagtens lade være :)

Det var ren nysgerrighed, jeg hækler selv (og har heller ingen børn at hækle til :P ) Ser nemlig meget fint ud
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 13:48

Filipai skrev:
Smiling_Goat skrev:

Det var ren nysgerrighed, jeg hækler selv (og har heller ingen børn at hækle til :P ) Ser nemlig meget fint ud

Tak, ja, jeg synes også, det er fint. Jeg synes nemt, det kommer til at se rodet ud, hvis man hækler gennem begge løkker. Altså som om begge sider er vrangsiden - hvis det giver mening :P
0
idontknow
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf idontknow » 14. jul 2016, 14:23

Hvad ville du skulle have for at lave noget lignende disse?
Dog gerne med en sort kanin i stedet for hesten. De er til en uro, så de er ikke så store igen.
Billede
1
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 564

Indlægaf Lulu » 14. jul 2016, 14:35

Jeg gad godt købe sådan en rangle. Men jeg overvejer stadig om jeg skal vente til jeg kender kønnet på baby (kender først efter fødsel til slut oktober) eller om jeg skal købe en i neutrale farver.

Så jeg er interesseret men stadig i overvejelsesfasen.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 14:48

Lulu skrev:Jeg gad godt købe sådan en rangle. Men jeg overvejer stadig om jeg skal vente til jeg kender kønnet på baby (kender først efter fødsel til slut oktober) eller om jeg skal købe en i neutrale farver.

Så jeg er interesseret men stadig i overvejelsesfasen.

Jeg kan også lave en til dig i en farve du selv vælger? De er sjove at lave, så det gør jeg gerne :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 14:49

idontknow skrev:Hvad ville du skulle have for at lave noget lignende disse?
Dog gerne med en sort kanin i stedet for hesten. De er til en uro, så de er ikke så store igen.
Billede

Har du opskrifter på dem? Så vil jeg nemmere kunne se, hvor lang tid det ca. tager osv. :)
0
idontknow

Indlægaf idontknow » 14. jul 2016, 14:55

Smiling_Goat skrev:Har du opskrifter på dem? Så vil jeg nemmere kunne se, hvor lang tid det ca. tager osv. :)

ikke umiddelbart, og det behøver heller ikke være præcist dem, men jeg kan da lige tage et kig på de sider du har forslået om der skulle være noget derinde :)
1
idontknow

Indlægaf idontknow » 14. jul 2016, 15:35

idontknow skrev:
Smiling_Goat skrev:Har du opskrifter på dem? Så vil jeg nemmere kunne se, hvor lang tid det ca. tager osv. :)

ikke umiddelbart, og det behøver heller ikke være præcist dem, men jeg kan da lige tage et kig på de sider du har forslået om der skulle være noget derinde :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-lamb Får - specielt den grå er fin
http://www.ravelry.com/patterns/library/farm-aniballs-bondegardsdyr og her er en fin gris
http://www.ravelry.com/patterns/library/cow-tipping-toy Ko
http://www.ravelry.com/patterns/library/rabbit-winnie-the-pooh og en kanin som ninka ninus bare sort

Jeg har dog ingen ide om disse opskrifter passer sammen størrelsesmæssigt, men stilen kan jeg godt lide
1

Tilbage til "Salg"