Nuttede hæklerier (og andet)

Vil du sælge dine hjemmelavede produkter, eller gamle sager fra loftet, kan du gøre det her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3947

Re: Nuttede hæklerier (og andet)

Indlægaf Angelina » 14. jul 2016, 16:00

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:Åhhh... vil du ikke komme med prisideer?

Jeg var lidt i tvivl, om jeg skulle, fordi jeg ikke helt ved, hvad jeg skal tage, og jeg ville ikke skræmme nogen væk. Jeg forsøger at gøre det her med en målsætning, der hedder anstændighed, hygge og kærlighed, og det er derfor, jeg har svært ved at prissætte. Jeg vil ikke bede om for meget (det er uanstændigt,) men jeg vil heller ikke bede om for lidt (det er bare fjollet,) så nu nævner jeg bare nogle prisideer, og så håber jeg, at de om ikke andet åbner for dialog.

Hvid/lyserød pony: 149,-
Enhjørning: 99,- (den tager overraskende lang tid at lave)
Rangler: 139,- (lignende, men knapt så søde selvfølgelig, set i Toys'R'us til 129,95 kr.)
Kanin: 199,-

Prissætning er svær, især når det er noget man holder af at lave, dine ting er herlige.

Først: Hvad har du brug af materialer på det? Det er første del af prisen.
Dernæst: Hvor lang tid har det taget, og hvad synes du selv er en fair timepris? Når vi snakker om hyggehobby noget behøver prisen jo ikke at være 300 kr i timen, samtidigt skal det gerne være nogen rimelighed af hvad man arbejder for (især ved bestillingsopgaver) - jeg synes ikke du bør sælge dig selv billigere end 50 kr i timen.

Så lad os sige: 3 timers arbejde + 100 kr i materialer = 250 kr (som absolut mindste pris.) <- det snes jeg er rimeligt ved de ting du har lavet for hyggens skyld - jeg synes dog dine priser for bestillingsarbejde bør være højere.
0
~indsæt smart signatur her~
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 16:05

idontknow skrev:
idontknow skrev:
Smiling_Goat skrev:Har du opskrifter på dem? Så vil jeg nemmere kunne se, hvor lang tid det ca. tager osv. :)

ikke umiddelbart, og det behøver heller ikke være præcist dem, men jeg kan da lige tage et kig på de sider du har forslået om der skulle være noget derinde :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-lamb Får - specielt den grå er fin
http://www.ravelry.com/patterns/library/farm-aniballs-bondegardsdyr og her er en fin gris
http://www.ravelry.com/patterns/library/cow-tipping-toy Ko
http://www.ravelry.com/patterns/library/rabbit-winnie-the-pooh og en kanin som ninka ninus bare sort

Jeg har dog ingen ide om disse opskrifter passer sammen størrelsesmæssigt, men stilen kan jeg godt lide

Jeg synes, baseret på opskrifterne og den modifikation jeg umiddelbart kan regne ud, at det ser ud til at kunne lade sig gøre, så jeg vil godt kaste mig ud i det, hvis du er interesseret?

Jeg har googlet lidt, og jeg synes, hæklede uroer ligger omkring en 300-400 kr. Så når jeg nu skal modificere opskrifter, købe garn osv. Er det så fair med en 349,-? Du får jo til gengæld noget helt unikt, og jeg kan også lave en ring, dyrene kan hænge fra, så du faktisk har en færdig uro.

Det er som altid bare et udspil, så føler du ikke, det er fair, er det helt i orden at sige :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 16:21

Angelina skrev:
Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:Åhhh... vil du ikke komme med prisideer?

Jeg var lidt i tvivl, om jeg skulle, fordi jeg ikke helt ved, hvad jeg skal tage, og jeg ville ikke skræmme nogen væk. Jeg forsøger at gøre det her med en målsætning, der hedder anstændighed, hygge og kærlighed, og det er derfor, jeg har svært ved at prissætte. Jeg vil ikke bede om for meget (det er uanstændigt,) men jeg vil heller ikke bede om for lidt (det er bare fjollet,) så nu nævner jeg bare nogle prisideer, og så håber jeg, at de om ikke andet åbner for dialog.

Hvid/lyserød pony: 149,-
Enhjørning: 99,- (den tager overraskende lang tid at lave)
Rangler: 139,- (lignende, men knapt så søde selvfølgelig, set i Toys'R'us til 129,95 kr.)
Kanin: 199,-

Prissætning er svær, især når det er noget man holder af at lave, dine ting er herlige.

Først: Hvad har du brug af materialer på det? Det er første del af prisen.
Dernæst: Hvor lang tid har det taget, og hvad synes du selv er en fair timepris? Når vi snakker om hyggehobby noget behøver prisen jo ikke at være 300 kr i timen, samtidigt skal det gerne være nogen rimelighed af hvad man arbejder for (især ved bestillingsopgaver) - jeg synes ikke du bør sælge dig selv billigere end 50 kr i timen.

Så lad os sige: 3 timers arbejde + 100 kr i materialer = 250 kr (som absolut mindste pris.) <- det snes jeg er rimeligt ved de ting du har lavet for hyggens skyld - jeg synes dog dine priser for bestillingsarbejde bør være højere.

Tusind tak :)

Ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg må prøve at tage tid på, hvor lang tid jeg er om at lave de forskellige ting.
2
idontknow
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Indlægaf idontknow » 14. jul 2016, 16:36

Smiling_Goat skrev:
Jeg synes, baseret på opskrifterne og den modifikation jeg umiddelbart kan regne ud, at det ser ud til at kunne lade sig gøre, så jeg vil godt kaste mig ud i det, hvis du er interesseret?

Jeg har googlet lidt, og jeg synes, hæklede uroer ligger omkring en 300-400 kr. Så når jeg nu skal modificere opskrifter, købe garn osv. Er det så fair med en 349,-? Du får jo til gengæld noget helt unikt, og jeg kan også lave en ring, dyrene kan hænge fra, så du faktisk har en færdig uro.

Det er som altid bare et udspil, så føler du ikke, det er fair, er det helt i orden at sige :)

Det vil jeg gerne give og en helt fair pris.
Dog vil jeg gerne selv have lov at montere, da jeg vil lave dem så man kan tage dem af og lege med, men ringen må du også gerne lave :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 14. jul 2016, 19:13

idontknow skrev:
Smiling_Goat skrev:

Dog vil jeg gerne selv have lov at montere, da jeg vil lave dem så man kan tage dem af og lege med, men ringen må du også gerne lave :)

Fedt, det gør jeg så. Jeg begynder allerede i morgen :)

Den bliver sjov at lave, tror jeg hehe
2
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 18. jul 2016, 14:07

idontknow skrev:
Smiling_Goat skrev:

Så er der fire, gæve gutter og gutinder, der snart er klar til at skifte adresse.

Jeg har forsøgt at sende billeder til dig i en privatbesked, men jeg får ikke rigtigt lov, så nu prøver jeg her.

Fællesfoto:
20160718_150136.jpg

(Det er altså vinklen, der får koens ene øje til at se større ud end det andet.)

Betty-Muh (l: 9 cm, b: 6,5 cm, h: 8 cm (inkl. ørerne))
20160716_161909.jpg

Günther (l: 8 cm, b: 5 cm, h: 6,5 cm)
20160718_150234.jpg

Kanina (l: 5,5 cm, b: 8 cm, h: 14 cm, (inkl. ørerne))
20160718_150336.jpg

Uldrik (l: 10 cm, b: 8 cm, h: 5 cm)
20160718_150533.jpg

Jeg har i øvrigt lavet kaninens øjne, som jeg har, fordi hendes krop jo er sort og øjnene ligeså, så var der ikke en farve imellem de to, ville de gå i ét. Du siger dog bare til, hvis der er noget, der skal laves om.

Det næste bliver ringen. Jeg vil bare lige høre, om du har nogle præferencer ift. størrelsen :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
idontknow

Indlægaf idontknow » 18. jul 2016, 14:21

Smiling_Goat skrev:]

Så er der fire, gæve gutter og gutinder, der snart er klar til at skifte adresse.

Jeg har forsøgt at sende billeder til dig i en privatbesked, men jeg får ikke rigtigt lov, så nu prøver jeg her.

Fællesfoto:
20160718_150136.jpg

(Det er altså vinklen, der får koens ene øje til at se større ud end det andet.)

Betty-Muh (l: 9 cm, b: 6,5 cm, h: 8 cm (inkl. ørerne))
20160716_161909.jpg

Günther (l: 8 cm, b: 5 cm, h: 6,5 cm)
20160718_150234.jpg

Kanina (l: 5,5 cm, b: 8 cm, h: 14 cm, (inkl. ørerne))
20160718_150336.jpg

Uldrik (l: 10 cm, b: 8 cm, h: 5 cm)
20160718_150533.jpg

Jeg har i øvrigt lavet kaninens øjne, som jeg har, fordi hendes krop jo er sort og øjnene ligeså, så var der ikke en farve imellem de to, ville de gå i ét. Du siger dog bare til, hvis der er noget, der skal laves om.

Det næste bliver ringen. Jeg vil bare lige høre, om du har nogle præferencer ift. størrelsen :)

Hold da op du er sej - og hurtig :)

Ringen skal ikke være alt for stor. den var tiltænkt til at hænge på vuggen i første omgang, så måske en 20-25 cm i diameter maks
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 18. jul 2016, 14:29

idontknow skrev:Hold da op du er sej - og hurtig :)

Ringen skal ikke være alt for stor. den var tiltænkt til at hænge på vuggen i første omgang, så måske en 20-25 cm i diameter maks

Jamen når folk beder mig om noget, skal det da ikke tage for lang tid :P .. Og så hjælper det også lidt, at jeg har en knæskade og ikke må gå for meget hehe.

(og tak skal du have)

Skal ringen i øvrigt være hvid?
0
idontknow

Indlægaf idontknow » 18. jul 2016, 14:32

Smiling_Goat skrev:
idontknow skrev:Hold da op du er sej - og hurtig :)

Jamen når folk beder mig om noget, skal det da ikke tage for lang tid :P .. Og så hjælper det også lidt, at jeg har en knæskade og ikke må gå for meget hehe.

(og tak skal du have)

Skal ringen i øvrigt være hvid?

Du må vælge farve :)
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 22. jul 2016, 17:52

Jeg er gået i gang med et nyt projekt. Nemlig at få grise til at flyve :D

Jeg regner med at lave fire-fem af ham her og sætte i en uro. Jeg tror den bliver rigtig fin, og enden på enhver diskussion om, at noget kan gøres, når grise kan flyve :D (der er en del aftaler, der kan "cashes in" på.. Jeg siger det bare :P)

20160722_193520.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1106

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 12:51

Ihhhh, har kigget SÅ meget på dine ting i "Jeg har været kreativ"-tråden og forelsket mig total! :lun:

Håber stadig, du synes det er sjovt at lave, når det langt om længe lykkes kæresten og mig at få produceret en baby! :genert:

Og så er jeg bare ærgerlig over, at jeg først ser denne tråd i dag, efter at have brugt dagen i går på at købe barselsgaver til to veninder.

Uanset, så er du virkelig dygtig! :D
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. aug 2016, 08:22

MyGirl skrev:Ihhhh, har kigget SÅ meget på dine ting i "Jeg har været kreativ"-tråden og forelsket mig total! :lun:

Håber stadig, du synes det er sjovt at lave, når det langt om længe lykkes kæresten og mig at få produceret en baby! :genert:

Og så er jeg bare ærgerlig over, at jeg først ser denne tråd i dag, efter at have brugt dagen i går på at købe barselsgaver til to veninder.

Uanset, så er du virkelig dygtig! :D

Haha tak, det er jeg glad for at høre :D - og du skal endelig bare rette henvendelse til den tid, jeg er sikker på, vi kan finde ud af noget.

Hvis du nu tror, at jeg udelukkende, synes det er sjovt at lave babyting, vil jeg vil lige indskyde, at jeg, selvom jeg er helt pjattet med at lave ting til børn, også synes det er sjovt at lave ting til voksne. Jeg har lige lavet disse fx :D

20160812_101058.jpg

20160812_100955.jpg

20160812_101243.jpg

(Det bliver til en grydelap :D.. Jeg tænkte, det kunne være lidt sjovt at have en grydelap, der ligner en vaffel :P)

Nå, det var heller ikke for at presse :) .. Jeg ville bare nævne det, hvis du nu kunne bruge nye vanter eller sådan noget, og troede, at jeg ikke ville lave den slags også.

(og held og lykke med projekt-baby :))
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1106

Indlægaf MyGirl » 12. aug 2016, 08:58

[quote="Smiling_Goat"][/quote]

Tak! De er virkelig også finde de der brødkurve!

Vil da helt sikkert huske, at der kan produceres mange andre ting og holde dig i tankerne. :)
1
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2233

Indlægaf Puffi » 16. aug 2016, 10:18

Jeg har en lidt, måske, krævende opgave. Men jeg har link til opskrift og det hele, så måske, du kan lokkes alligevel :-D

Jeg MÅ have sådan en bog-rotte her :love:

Billede

Kan du hjælpe - og hvad vil du tro, prisen render op i? :danse:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 16. aug 2016, 11:24

Puffi skrev:Jeg har en lidt, måske, krævende opgave. Men jeg har link til opskrift og det hele, så måske, du kan lokkes alligevel :-D

Jeg MÅ have sådan en bog-rotte her :love:

Billede

Kan du hjælpe - og hvad vil du tro, prisen render op i? :danse:

Haha den har jeg også haft kig på :D (og ja, jeg kan hjælpe :D)

Hvad siger du til 75 kr.?

Jeg har googlet prisen på bogmærker, og de lidt mere specielle koster mellem 60-100 kr. Jeg vil mene, en udsplattet rotte er i det lidt mere specielle hjørne :D - og du får også selv indflydelse på farvevalg, længde osv. Så det er jo lidt en fordel.

Hvad synes du?
0

Tilbage til "Salg"