Foretrækker du mobil, tablet, pc og hvilket styresystem?

Hvad bruger du mest og hvad fortrækker du?

Afstemning sluttede 5. aug 2016, 09:00

Smartphone
22
16%
Tablet
15
11%
Bærbar/pc
38
27%
Android
19
14%
iOS
19
14%
Windows
24
17%
Andet
3
2%

Afgivne stemmer: 140
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3420

Foretrækker du mobil, tablet, pc og hvilket styresystem?

Indlægaf FruDulle » 15. jul 2016, 09:00

Jeg fik smidt en lidt spøjs kommentar i hovedet i går da et link angiveligt ikke virkede på min blog. Linket virkede godt nok, men kommentaren var

"Det er altså stadig mere end 95% de bruger Android eller PC"

Vedkommende der skrev det hader alt fra Apple. Uden nogensinde at have ejet noget, villet røre det og går ikke glip af muligheden for at svine det til. Ret barnagtig tilgang. Han er tilmed sidst i 60'erne. Men hans konklusion måtte være at det var fordi jeg havde iPhone og at det kun virkede her :stoned:

Nå, men jeg synes at påstanden virker ret overdrevet og googlede lidt på det og der vist ingen tvivl om at iPhone og såmænd også iPad i Dk er umådeligt populær. Så mere end 95% på Android og pc? Kan det passe?

Og lad mig bare sige med det samme, tråden handler ikke om hvad der er fedt eller ikke fedt og om man hader Apple eller andet. Men om præferencer. Så vælg hvad du hvad bruger du primært når du er på nettet. Ikke arbejder på noget, men bare er på nettet.

(Jeg er ikke nørd nok til at kende en masse styresystemer osv, så har lige valgt dem jeg tænker er mest brugte)
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Re: Foretrækker du mobil, tablet, pc og hvilket styresystem?

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jul 2016, 09:13

Android (mobil) og Chrome OS (computer).

Jeg er vokset op med Apple og har også brugt det på arbejde, og det er fint nok og ikke noget, som jeg hverken har de store positive eller negative følelser for. Personligt ser jeg bare overhovedet ingen grund til at bruge penge på det.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 21
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 362

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jul 2016, 09:27

Jeg har aldrig været tilhænger af Apple, da jeg ganske enkelt ikke syntes pris og kvalitet hang sammen.
Når det så er sagt, så har jeg både iPad og iPhone nu.
iPhone fordi det var det min arbejdsgiver tilbød som arbejds- og privattelefon. iPad husker jeg ikke hvorfor vi købte, og jeg vil tro at jeg kun har den i hånden en gang om måneden. Jeg synes den er træls. Men udover det, er det bare så meget lettere at klare alt fra mobilen.
Vi ejer slet ikke en PC længere, så alt foregår nærmest fra mobilerne hjemme hos os. Min kone bruger iPad'en til ebøger. Der bruger jeg også mobilen.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 15. jul 2016, 09:31

Jeg er Apple-tilhænger hele vejen. Jeg synes også, det er aaaaaalt for dyrt, men jeg har jo så købt det alligevel.

Jeg tror dog ikke, jeg skal have en iPhone næste gang. Den kan ikke leve op til prisen længere i forhold til resten af markedet, synes jeg. Min Macbook knuselsker jeg til gengæld.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6025

Indlægaf LadyFox » 15. jul 2016, 09:37

Jeg er vokset op i et hjem med Apple, men det er ikke noget jeg har taget med videre i mit voksenliv. Jeg synes Appels produkter er dyre, og jeg synes ikke at man får tilsvarende mere for pengene, i forhold til en den andre mærker som er det billigere.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 762

Indlægaf HappyQ » 15. jul 2016, 09:46

Jeg har en bærbar med Windows 10. En Lumia med Windows 8. Og en iPad.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jul 2016, 09:46

Jeg er en af dem, der nægter at fyre så meget som en femøre efter Apple. Det er for dårligt i forhold til prisen.
Jeg foretrækker android smartphone og tablet.
Jeg kører Chrome på alting.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 15. jul 2016, 09:53

Vi bruger mest telefon/tablet, men børnene bruger bærbar meget til skolearbejde.

Vi bruger ikke Apple - men jeg har alligevel en IPhone arvet af min søster. Gratis er ok.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 15. jul 2016, 09:57

Min holdning er at iOS spiller. Det er out of the box, som alle kan være med på. Android giver dig nogle flere tilpasningsmuligheder, men man skal også "lege" mere med det, for at få det til at spille. Android kan klart virke mere ugennemskueligt, så for en lavtech slutbruger, så vil jeg mene at iOS er mere brugervenligt. Jeg har også oplevet en bedre stabilitet i iOS. Android stiller måske højere krav til sin slutbruger. (Selvom det ikek er meget, hvis man ikke selv skal rode for meget ved standard opsætningerne. )

Hvad foretrækker jeg så?

Jeg bruger efterhånden min Smartphone (onePlus: Android) mere end jeg bruger min tablet (iPad: iOS).. men det går også mere på at der er noget mere powser på min smartphone, end der er på min, efterhånden, gamle iPad 2.

Labtop bruger jeg kun når jeg arbejder. (Windows OS)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 15. jul 2016, 10:13

Jeg bruger primært min smartphone/Android. Man kunne kun stemme på en af valgmulighederne, ikke?
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3420

Indlægaf FruDulle » 15. jul 2016, 10:19

Torn skrev:Jeg bruger primært min smartphone/Android. Man kunne kun stemme på en af valgmulighederne, ikke?

Nej du kan stemme på både foretrukne "gadget" og system :)
0
Whatever
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 15. jul 2016, 10:20

FruDulle skrev:
Torn skrev:Jeg bruger primært min smartphone/Android. Man kunne kun stemme på en af valgmulighederne, ikke?

Nej du kan stemme på både foretrukne "gadget" og system :)

Hovsa...
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jul 2016, 10:23

Ifølge statistikken på vores hjemmeside, så er der blandt vores besøgende en overvældende overrepræsentation af Apple-brugere.

Som smartphone og tablet generelt gider jeg personligt ikke andet end Apple. Det er brugervenligt, stabilt og hurtigt, hvilket er det væsentligste for mig.
Min bærbare er en HP med Windows styresystem, men det driver mig til vanvid, og jeg forventer at skifte til en MacBook af en eller anden art, når den skal udskiftes.

Det er nok 50/50, om jeg er på nettet fra den bærbare eller fra telefon/tablet.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 15. jul 2016, 10:28

PC med Windows og Mobil med android. Jeg har også en iPad, men det er fordi det er den bedste tablet på markedet...synes jeg. Jeg kommer ikke til at købe iPhone eller MacBook.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 11:09

95% af alle computere har Windows som styresystem.

Jeg har en laptop med Windows, iPad med iOS og mobil med Android. Jeg har ærligt talt svært ved at mærke forskel på de sidste to. Hvis det virker, er jeg glad. Jeg bliver til gengæld træt i hovedet, når folk betragter noget af det som en religion, eller når hjemmesider, apps eller andet kun virker til den ene.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Computere, spil og internet"