Foretrækker du mobil, tablet, pc og hvilket styresystem?

Hvad bruger du mest og hvad fortrækker du?

Afstemning sluttede 5. aug 2016, 09:00

Smartphone
22
16%
Tablet
15
11%
Bærbar/pc
38
27%
Android
19
14%
iOS
19
14%
Windows
24
17%
Andet
3
2%

Afgivne stemmer: 140
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1133

Re: Foretrækker du mobil, tablet, pc og hvilket styresystem?

Indlægaf zembra1986 » 15. jul 2016, 11:28

Jeg bruger overvejende mest min bærbare pc og den har jeg Windows som styresystem og Chrome som browser

Min mobil er en android mobil

Jeg kommer aldrig til at bruge penge på en Iphone eller en Macbook, da jeg synes det er aaaalt for mange penge i forhold til hvad man får for prisen. Jeg kunne dog godt tænke mig en Ipad, men det behøver så absolut ikke være den nyeste model, og så kan man jo godt få en for omtrent 3.000 bobs og det synes jeg er ok.
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 15. jul 2016, 11:54

Synes ikke rigtigt afstemningen giver mening, da det kommer meget an på hvilken opgave der skal løses. Derudover sammenligner du hardwareplatforme med operativsystemer, hvilket er meget forskellige ting. Man kan eksempelvis ikke sammenligne ios med en tablet(?).. som der en mulighed at vælge.

Jeg kunne aldrig sidde med en tablet på arbejde, men den virker fint i sofaen.
Til spil er det stationær med min 34 tommer skærm. Til meget andet vil en bærbar være optimal

For at svare på spørgsmålet så benytter jeg primært windows på pc siden og android på mobilsiden. Jeg har ejet en macbook pro, som jeg solgte igen, da det var ikke noget for mig. Iphone kunne jeg isoleret set godt finde på at vælge igen. Jeg har ikke noget mod Apple, men mange køber det på grund af brand og design, og ikke så meget for hvad det kan eller ikke kan. Jeg lærer aldrig at respektere en forbruger-lemming uanset om der står Apple eller noget andet. Bare man er klar over at der betales hæftig overpris for hardware, så er det fint. Det er jo ikke som tidligere, hvor Apple var bygget op på en helt anden hardwareplatform. I dag er det alligevel Intel chipsets osv. hvor man betaler helt horibel overpris for identisk indmad i produktet. Rent hardwaremæssigt får man markent bedre og dyrere komponenter ved at vælge en anden producent, men derfor kan Apple selvfølgelig stadig være det rigtige valg - bare det bliver taget på et oplyst grundlag og ikke baseret på religion.

Ofte hører man arguementet om at en brugere har haft indtil flere håbløse windows maskiner, som dør på batteriet, byggekvalitet osv. Efter de har købt en Mac er alt bare blevet godt. Det de ofte bare glemmer er, at sammenligningen er baseret på en plastic acer proppet med crapware til 3000,- Den nye mac er state of the art i helstøbt alu og koster 10-15.000,- Ikke en fair sammenligning og var der blevet købt en kvalitetspc på en anden platform havde oplevelsen med sikkerhed været det samme.

Jeg tror ikke nødvendigvis på at der kun er 5% Apple brugere i DK, men globalt set kan det måske godt passe. De tal kan nok nemt findes, hvis man lige gider bruge lidt tid. I øvrigt oplever jeg oftere at det er applebrugere som er de mest religiøse, men uanset retning er det ufatteligt ubegavet at høre på.
Senest rettet af Tobywan 15. jul 2016, 12:01, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Indlægaf FruDulle » 15. jul 2016, 12:00

Tobywan skrev:Synes ikke rigtigt afstemningen giver mening, da det kommer meget an på hvilken opgave der skal løses.

Du så godt at det bare er til alm netbrug jeg mente og skrev? Netop ikke arbejde ;)

Og som jeg skriver er jeg ikke nørd til at vide det ene fra det andet og andre muligheder. Det er helt lavpraktisk vi taler om
0
Whatever
Brugeravatar
Tobywan

Indlægaf Tobywan » 15. jul 2016, 12:05

FruDulle skrev:
Tobywan skrev:Synes ikke rigtigt afstemningen giver mening, da det kommer meget an på hvilken opgave der skal løses.

Du så godt at det bare er til alm netbrug jeg mente og skrev? Netop ikke arbejde ;)

Og som jeg skriver er jeg ikke nørd til at vide det ene fra det andet og andre muligheder. Det er helt lavpraktisk vi taler om

Jov jeg så det godt. Men alm. netbrug er ret bredt og kan stadig være forskelligt fra mig til dig.

Men nevermind, jeg har svaret og uddybet mig svar :)
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 15. jul 2016, 14:47

Bærbar PC med Windows 10 - jeg ville hellere ha Linux men er nødt til at døje med Windows pga nogen programmer jeg skal bruge. Køber måske en til computer og kommer Linux på den.

Har vænnet mig til at virus ikke eksisterer, så de er træls at skulle til at bekymre sig om det igen.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1814

Indlægaf Anilara » 15. jul 2016, 18:20

Klart mobil/android. Jeg er lidt anti-apple, men ikke på den der "Ad, Apple sucks"-måde. Det er mest grundet, at jeg synes de er overeksponeret som brand, i forhold til hvad de kan og hvad de gør. Hvert fald iPhonemæssigt.

På min bærbar bruger jeg både Linux/ubuntu og Windows.
Senest rettet af Anilara 15. jul 2016, 18:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1814

Indlægaf Anilara » 15. jul 2016, 18:22

eks-Maupassant skrev:Bærbar PC med Windows 10 - jeg ville hellere ha Linux men er nødt til at døje med Windows pga nogen programmer jeg skal bruge. Køber måske en til computer og kommer Linux på den.

Har vænnet mig til at virus ikke eksisterer, så de er træls at skulle til at bekymre sig om det igen.

Dual boot?
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 15. jul 2016, 18:53

Anilara skrev:
eks-Maupassant skrev:Bærbar PC med Windows 10 - jeg ville hellere ha Linux men er nødt til at døje med Windows pga nogen programmer jeg skal bruge. Køber måske en til computer og kommer Linux på den.

Dual boot?

Tænker på det, men folk siger der kan komme problemer med det? Harddisken er også ret begrænset på den her computer. Men det kan godt være jeg gør det alligevel.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 854

Indlægaf Panton » 15. jul 2016, 19:54

Jeg elsker Apple og at alle deres ting snakker sammen, brugervenligheden er i top og jeg oplever ingen problemer.

Jeg bruger iPhone, iPad air og MacBook Pro hvilket giver IOS som styresystem. Ville ikke bytte det til andet.
1
Brugeravatar
Tobywan

Indlægaf Tobywan » 15. jul 2016, 20:02

Panton skrev:Jeg elsker Apple og at alle deres ting snakker sammen, brugervenligheden er i top og jeg oplever ingen problemer.

Jeg bruger iPhone, iPad air og MacBook Pro hvilket giver IOS som styresystem. Ville ikke bytte det til andet.

Mac har vel osx som styresystem og ikke ios.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at deres ting taler sammen. Det har vel mere at gøre med hvilke tjenester du bruger og ikke så meget om det er apple eller ej. Apple leverer selvfølgelig deres eget økosystem, og i den forstand er du selvfølgelig mere låst.

Min googlekonto virker også på tværs af alle enheder uden problemer og synkroniser de ting jeg ønsker. Det samme kan et microsoft id gøre osv. Begge dele virker i øvrigt på en valgfri platform og uden problemer. Den del er ikke speciel unik for Apple.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 766

Indlægaf Bimmerdyret » 17. jul 2016, 21:41

Hvad jeg bedst kan lide afhænger af opgaven.
Har en Mac som jeg også kører Windows på - det er dejligt at kunne vælge alt efter opgaven.

Har både iPad og Nexus tablet og selvom jeg kan ringe fra min iPad så kan jeg nu bedst lide at gøre det fra mobilen ( iPhone privat) Android arbejde
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 18. jul 2016, 01:09

Android tlf., men til alle praktiske formål bruger jeg stadig min pc med Windows, med mindre jeg er ude at rejse eller sådan noget. Vi har også en iPad til Wordfeud eller som wiki-leksikon, hvis noget lige skal afklares i en fart :)
0
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 9
Likede indlæg: 79

Indlægaf Utilregnelig » 18. jul 2016, 16:26

Jeg bruger primært min (selvbyggede) stationære PC, der kører Windows 7. Til skole og arbejde har jeg brugt min Acer-laptop (Windows 10), og derudover har jeg en iPad 2, som min kæreste dog bruger mest, og (indtil i morgen i hvert fald) en Nokia Lumia med Windows 8. Som udskiftning af sidstnævnte har jeg netop købt en Sony Xperia med Android 6 pga. det meget, meget sparsomme udbud af apps, der findes til Windows Phone. Jeg har kørt Android før, og der var jeg ganske tilfreds.
Det kunne ikke falde mig ind selv at købe Apple-produkter - både grundet ydeevne, design, pris og interface. iPad'en er en, min mor havde vundet, og jeg kan fint bruge den til at caste Netflix til Chromecasten, men jeg gider ikke læse på den eller bruge den som erstatning for en PC.

Jeg er simpelthen ikke særlig god til at bruge laptops, tablets og mobiltelefoner til andet end lidt overfladisk notetagning og vejvisning. Jeg føler mig alt for begrænset af manglende tastatur og mus samt størrelsen på skærmen. Hvis jeg havde plads på mit skrivebord, kunne jeg godt tænke mig to PC-skærme! :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 766

Indlægaf Bimmerdyret » 18. jul 2016, 22:37

Tobywan skrev:Synes ikke rigtigt afstemningen giver mening, da det kommer meget an på hvilken opgave der skal løses. Derudover sammenligner du hardwareplatforme med operativsystemer, hvilket er meget forskellige ting. Man kan eksempelvis ikke sammenligne ios med en tablet(?).. som der en mulighed at vælge.

Jeg kunne aldrig sidde med en tablet på arbejde, men den virker fint i sofaen.
Til spil er det stationær med min 34 tommer skærm. Til meget andet vil en bærbar være optimal

For at svare på spørgsmålet så benytter jeg primært windows på pc siden og android på mobilsiden. Jeg har ejet en macbook pro, som jeg solgte igen, da det var ikke noget for mig. Iphone kunne jeg isoleret set godt finde på at vælge igen. Jeg har ikke noget mod Apple, men mange køber det på grund af brand og design, og ikke så meget for hvad det kan eller ikke kan. Jeg lærer aldrig at respektere en forbruger-lemming uanset om der står Apple eller noget andet. Bare man er klar over at der betales hæftig overpris for hardware, så er det fint. Det er jo ikke som tidligere, hvor Apple var bygget op på en helt anden hardwareplatform. I dag er det alligevel Intel chipsets osv. hvor man betaler helt horibel overpris for identisk indmad i produktet. Rent hardwaremæssigt får man markent bedre og dyrere komponenter ved at vælge en anden producent, men derfor kan Apple selvfølgelig stadig være det rigtige valg - bare det bliver taget på et oplyst grundlag og ikke baseret på religion.

Ofte hører man arguementet om at en brugere har haft indtil flere håbløse windows maskiner, som dør på batteriet, byggekvalitet osv. Efter de har købt en Mac er alt bare blevet godt. Det de ofte bare glemmer er, at sammenligningen er baseret på en plastic acer proppet med crapware til 3000,- Den nye mac er state of the art i helstøbt alu og koster 10-15.000,- Ikke en fair sammenligning og var der blevet købt en kvalitetspc på en anden platform havde oplevelsen med sikkerhed været det samme.

Jeg tror ikke nødvendigvis på at der kun er 5% Apple brugere i DK, men globalt set kan det måske godt passe. De tal kan nok nemt findes, hvis man lige gider bruge lidt tid. I øvrigt oplever jeg oftere at det er applebrugere som er de mest religiøse, men uanset retning er det ufatteligt ubegavet at høre på.

I visse ting har du ret, men jeg har så haft en MacBook der performede langt bedre end Windows bærbare i +30k klassen
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 952

Indlægaf Evapeva » 19. jul 2016, 07:21

Jeg foretrækker klart min PC frem for især telefon, men også min iPad Pro, som ellers næsten ligner en laptop i størrelse og med tastaturet.

Og du spørger godt nok til når man bare er på nettet, hvor er også er småproblemer, men især på arbejdet kan jeg ikke bruge Apples produkter. Jeg underviser, og en dag havde jeg med åbent sind forberedt mind maps om fucking 1. verdenskrig (= maaange under"bobler") - men kunne jeg vise eleverne det på Epson-projektoren?! Nej. Lortet er ikke kompatibelt. Selvom min leder har indkøbt iPads i stride strømme, fordi "uuuh, det der Apple :ivrig:" - så nu skal vi have nye projektorer - igen.

Jeg griner lidt. :genert: Apples suck. Eat chocolate!
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Computere, spil og internet"