Pokemon Go! Go!

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Re: Pokemon Go! Go!

Indlægaf Jailbird » 27. jul 2016, 19:07

Jeg har lige gået min første tur som Pokemonjæger. Omkring 5km, men jeg mødte ikke en eneste Pokemon? Der var hele tiden fyldt med "nearby" pokemoner, men de var hele tiden 3 "skridt" væk og jeg kunne ikke se dem på kortet.
Flere steder var der blade, men var det tegn på pokemoner? Jeg fangede ingenting på den time :( Hvordan fanger jeg en pokemon hvis jeg nogensinde støder på en? Altså hvordan får jeg dem til at vise sig? Skal jeg smide en lure i min lejlighed?
Jeg fik desuden nogle pokeballs og et æg ved et pokestop, men nu kan jeg ikke finde ægget?
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2913

Indlægaf JoyNips » 27. jul 2016, 19:24

Argh, jeg kan bare ikke få lov at logge på. Den siger kode og brugernavn er forkert. Når jeg så prøver at resette siger den at jeg er lukket ude i 15 minutter for at prøve for mange gange med forskellige mails - fordi jeg aldrig har kunnet logge på, så jeg hver gang har måtte resette password.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 27. jul 2016, 19:26

Jailbird skrev:Jeg har lige gået min første tur som Pokemonjæger. Omkring 5km, men jeg mødte ikke en eneste Pokemon? Der var hele tiden fyldt med "nearby" pokemoner, men de var hele tiden 3 "skridt" væk og jeg kunne ikke se dem på kortet.
Flere steder var der blade, men var det tegn på pokemoner? Jeg fangede ingenting på den time :( Hvordan fanger jeg en pokemon hvis jeg nogensinde støder på en? Altså hvordan får jeg dem til at vise sig? Skal jeg smide en lure i min lejlighed?
Jeg fik desuden nogle pokeballs og et æg ved et pokestop, men nu kan jeg ikke finde ægget?

* Hvis du trykker på pokeball'en på skærmen og derefter på pokemon-knappen så står der "pokemon" og "eggs" aller øverst. Tryk på eggs og du kan se dine æg.

* Hvis der kommer en pokemon skal du trykke på den, og så kan du skyde den med pokeballs.
1
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 27. jul 2016, 19:41

Tak Tibbler. Men hvorfor møder jeg ingen Pokemons når mit vindue hele tiden er fyldt op med nearby pokemons?
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 27. jul 2016, 21:00

Jailbird skrev:Tak Tibbler. Men hvorfor møder jeg ingen Pokemons når mit vindue hele tiden er fyldt op med nearby pokemons?

Aner det ikke - Måske har du bare været uheldig. :gruble:
0
Buffy
Kort karma: 20
Likede indlæg: 274

Indlægaf Buffy » 27. jul 2016, 21:30

Nearby footsteps virker ikke for alle, hvorfor ved ingen og det bliver ikke meldt noget ud fra spiludbyder. Det har ikke virket for mig længe, jeg har konstant tre fodspor.
Må indrømme jeg er ved at miste interessen for det...
0
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Kort karma: 68
Likede indlæg: 386

Indlægaf De Suspekte Bryster » 27. jul 2016, 22:19

Buffy skrev:Nearby footsteps virker ikke for alle, hvorfor ved ingen og det bliver ikke meldt noget ud fra spiludbyder. Det har ikke virket for mig længe, jeg har konstant tre fodspor.
Må indrømme jeg er ved at miste interessen for det...

Én af mine bekendte, der bor tæt på, og som jeg nu har mødt to gange på Pokemon-tur, går ret meget op i Pokemon lige nu. Han fortalte mig i sidste uge, at det med nearby ikke virker pt., fordi de har slået noget fra, således at serverne blev mindre belastet og folk i stedet kunne komme på. Så jeg ignorerer nearby lige nu og går bare. Så kommer der pokemons indimellem..
1
Brugeravatar
De Suspekte Bryster

Indlægaf De Suspekte Bryster » 27. jul 2016, 22:43

Jailbird skrev:Jeg har lige gået min første tur som Pokemonjæger. Omkring 5km, men jeg mødte ikke en eneste Pokemon? Der var hele tiden fyldt med "nearby" pokemoner, men de var hele tiden 3 "skridt" væk og jeg kunne ikke se dem på kortet.

Jeg synes, det lyder vildt at du har gået 5 km og ikke har mødt en eneste Pokemon. Måske du bare har været usandsynligt uheldig? Lige pt. fungerer det med "nearby" pokemoner ikke, så ignorer det.

Når en pokemon kommer frem, laver app'en en lyd og du kan se pokemonen på kortet. Du skulle i øvrigt meget gerne have fanget din første pokemon, da du loggede ind? Efter noget dialog og design af avatar, kommer kortet frem og du kan vælge mellem tre forskellige pokemon på kortet. Når du har fanget én af dem, forsvinder de andre og du er klar til at gå ud i verdenen og fange flere pokemon.
0
Brugeravatar
De Suspekte Bryster

Indlægaf De Suspekte Bryster » 27. jul 2016, 22:52

lillebjoern skrev:
Vappepigen skrev:
Juliet skrev:
Vappepigen skrev:Hvor ser man, hvor mange unikke man har fanget?

I dit pokedex, oppe i toppen står der hvor mange du har :)

Der står bare hvor mange forskellige jeg har, ikke om de er unikke

Med unikke menes der vist bare hvor mange forskellige man har :)

Nemlig. I modsætning til, hvor mange man har fanget, hvor der kan være en del kopier.

Når man har fanget sin første fx rattata, føres det ind i pokedex. Hvis du i pokedex senere klikker på rattata, kan du i øvrigt se, hvor mange du har fanget af den slags.

Klikker man på sin avatar og scroller op, kan man ved medaljen "Collector" se, hvor mange pokemon man har fanget i alt inkl. kopier.

Jeg har fanget 96 pokemon og af dem har jeg 30 forskellige/unikke.
0
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2179

Indlægaf Mulan » 27. jul 2016, 23:04

Seee hvad jeg fik fra to æg her til aften:

Screenshot_2016-07-27-23-47-02.png
Screenshot_2016-07-27-23-17-45.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 28. jul 2016, 05:22

De Suspekte Bryster skrev:Jeg synes, det lyder vildt at du har gået 5 km og ikke har mødt en eneste Pokemon. Måske du bare har været usandsynligt uheldig? Lige pt. fungerer det med "nearby" pokemoner ikke, så ignorer det.

Når en pokemon kommer frem, laver app'en en lyd og du kan se pokemonen på kortet. Du skulle i øvrigt meget gerne have fanget din første pokemon, da du loggede ind? Efter noget dialog og design af avatar, kommer kortet frem og du kan vælge mellem tre forskellige pokemon på kortet. Når du har fanget én af dem, forsvinder de andre og du er klar til at gå ud i verdenen og fange flere pokemon.

Jeg blev også ret skuffet over ikke at møde en eneste. Vi gik forbi 4 gyms og kunne se +10 pokestops men ingen pokemoner. Mon der har været nogen og fanget dem alle sammen? :gruble: Jeg kan se fra min lejlighed at det ene gym hele tiden skifter hold, så det kunne vel godt være der var nogle ihærdige jægere derude.
Jow, jeg fik klikket forkert og valgte en Charmander, jeg vil gerne have haft Balbasaur :(
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 28. jul 2016, 05:26

Skal app'en være åben i vinduet inden min telefon går i "dvale" for at fungere på gåturene? Fordi hvis jeg f.eks. går ud til skrivebordet og mobilen går i dvale og jeg "tænder" mobilen efter 5 minutter, så skal Pokemon Go loade (sådan en hvid skærm) og så tænker jeg at den ikke er i stand til at vibrere når der er Pokemons i nærheden?
Ja, det er min første smartphone :genert:
0
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Indlægaf Juliet » 28. jul 2016, 05:48

Jailbird skrev:
De Suspekte Bryster skrev:Jeg synes, det lyder vildt at du har gået 5 km og ikke har mødt en eneste Pokemon. Måske du bare har været usandsynligt uheldig? Lige pt. fungerer det med "nearby" pokemoner ikke, så ignorer det.

Jeg blev også ret skuffet over ikke at møde en eneste. Vi gik forbi 4 gyms og kunne se +10 pokestops men ingen pokemoner. Mon der har været nogen og fanget dem alle sammen? :gruble: Jeg kan se fra min lejlighed at det ene gym hele tiden skifter hold, så det kunne vel godt være der var nogle ihærdige jægere derude.
Jow, jeg fik klikket forkert og valgte en Charmander, jeg vil gerne have haft Balbasaur :(

Nej, det er ikke først til mølle, man kan godt fange de samme pokemons. De er der i en vis periode og så kan alle der kommer forbi fange dem, så det er ikke sådan at man på den måde "kæmper" mod hinanden.
Men appen skal være tændt for at den registrere dig, så har du fx slukket din telefon på dele af turen så kan det måske være forklaringen. Det kan selvfølgelig også være at appen har drillet. Prøv at genstarte den.
1
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 28. jul 2016, 05:51

Juliet skrev:Nej, det er ikke først til mølle, man kan godt fange de samme pokemons. De er der i en vis periode og så kan alle der kommer forbi fange dem, så det er ikke sådan at man på den måde "kæmper" mod hinanden.
Men appen skal være tændt for at den registrere dig, så har du fx slukket din telefon på dele af turen så kan det måske være forklaringen. Det kan selvfølgelig også være at appen har drillet. Prøv at genstarte den.

Jeg skal lige forstå det for at være helt sikker (har været smartphone ejer i under 24 timer).
"Slukke telefon" er det når skærmen er sort fordi det er længe siden jeg har rørt den? Jeg troede det var muligt at gå en tur og få notifikationer om Pokemons uden at sørge for skærmen var tændt hele tiden.
0
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Indlægaf Juliet » 28. jul 2016, 05:57

Jailbird skrev:
Juliet skrev:Nej, det er ikke først til mølle, man kan godt fange de samme pokemons. De er der i en vis periode og så kan alle der kommer forbi fange dem, så det er ikke sådan at man på den måde "kæmper" mod hinanden.

Jeg skal lige forstå det for at være helt sikker (har været smartphone ejer i under 24 timer).
"Slukke telefon" er det når skærmen er sort fordi det er længe siden jeg har rørt den? Jeg troede det var muligt at gå en tur og få notifikationer om Pokemons uden at sørge for skærmen var tændt hele tiden.

Du kan indstille appen til en strømspare funktion, hvor lyset dæmpes og der står et svagt "pokemon go" henover skærmen. Men er skærmen helt slukket så du skal indtaste kode, så tror jeg ikke den registrere hvor du er, og dermed kan den heller ikke sige når du er tæt på en pokemon.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"