Gråvejrstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Gråvejrstråden

Indlægaf Ballademager » 17. jul 2016, 11:18

Ja... Det er jo ikke 25 grader og fuld sol denne sommer. Det kan man mene om, hvad man vil (jeg er personligt overhovedet ikke fan af helårsefterår, så jeg går og er lidt smådepri :genert: ), men faktum er jo, at vejret er som det er :D

Så hvad med en tråd, hvor vi kan inspirere hinanden til ting, man kan lave denne sommer.

Hvad får I tiden til at gå med, når det er gråt uden for?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Re: Gråvejrstråden

Indlægaf Ballademager » 17. jul 2016, 11:22

Her bruger jeg tid på:

Hækling - så hyggeligt, og mine veninder får så mange børn, at der er masser af grunde til at opretholde en støt produktion af hæklede dyr :lun:
Træning - hjælper altid på humøret, når vejret er for surt
Debatten - altid hyggeligt
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 17. jul 2016, 11:47

Tja jeg er en helt masse på stranden, da der hver dag er mellem 25 og 32 grader :D Men er også på Long Island, New York, så det er ikke helt hvad tråden handler om, det her er jo ikke regnfulde Danmark.

Jeg skal så desværre hjem i nat - om Norwegian vil
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 17. jul 2016, 11:58

Jeg bruger meget at min tid her i ferien i gråvejr på, at læse bøger, male i mine malebøger og se en masse film og serier :)
Senest rettet af zembra1986 17. jul 2016, 11:59, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 934

Indlægaf IrmaPigen » 17. jul 2016, 11:59

Man kan male sin lejlighed/hus. Se TdF.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2016, 12:09

Jeg er i sommerhus og ville normalt* læse i en liggestol og bade det meste af dagen. I dag har jeg i stedet fisket og hjulpet med at grave ud til placeringen af en ny strandbænk. Det var fint nok, bortset fra at jeg endte med at falde ned i hullet :genert:

* Normalt og normalt...det er skyfrit solskinsvejr jo ikke i Danmark.
2
Je suis un tableau noir.
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3102

Indlægaf Rakel » 17. jul 2016, 13:09

Vi er i sommerhus og har gået masser ture især ved vandet i regntøj :)

Vi har også kørt med traktor i rønnerne og reddet på heste i byger og set de lokale seværdigheder og kirker (tørvejr!).

Leget på legeplads og Lillesøster har badet hver dag til hun er blå (fulgt af storesøster/bror).

Og spillet en masse brætspil, læst bøger (også højt), bagt boller, strikket, sunget, leget bilen kører på eventyr i stuen, lavet huler under såisebordet, sunget, bagt pandekager, plukkt bær i haven, tegnet etc..
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 17. jul 2016, 13:13

Så kan man sidde inde og se bjergetape i TdF en hel dag uden at have dårlig samvittighed over ikke at være ude og nyde det gode vejr. :D
2
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Daine » 17. jul 2016, 17:25

Jeg har brugt min første ferieuge på at tømme køkken, rive det eksisterende ned og sætte nyt op. Eller, det var nok nærmest min familie der gjorde det hårde arbejde, jeg var så hende der ryddede op, støvsugede (kæft jeg har fået et tæt forhold til den støvsuger!), lavede kaffe og fandt bortkommet værktøj :D
Derudover jeg har læst lidt, set en del film og tv-serier, gået ture mv. De næste 14 dages ferie bliver også tilbragt herhjemme, min have trænger til en tur med ukrudtsjernet, græsset skal slås og der skal bages boller og kage til fødselsdag næste weekend. Og så har jeg en stor stak bøger der skal læses + en masse film/serier der skal ses. Har lige bestilt en stak film der gerne skulle komme midt på ugen. Bla. Politiskolen 1-7, jeg synes stadig de er sjove :genert:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 22
Likede indlæg: 341

Indlægaf Santa » 17. jul 2016, 18:04

Jeg er på fjerde uge i morgen, og har brugt tiden på at læse gode bøger, stene tv og gå lange ture med min hund. Og så har jeg haft gang i en hel del mad-projekter.
Jeg har lavet kirsebærsaft, kirsebær-, kirsebær-tyttebær- og kirsebær-jordbærmarmelade (og så plukket og udstenet alle de skide kirsebær!), kogt oksefond og frosset ned i portioner, bagt forskellige slags boller og frosset ned, frikadeller ditto og lavet tomatsauce på glas af 9 kg tomater.
Jeg er ret populær hos min mand, der jo skal prøvesmage det hele.
Så har jeg haft gang i en større oprydning, afslutte mindre projekter, rengøring de steder man ellers ikke kommer.
Den helt store tids- og tankerøver, er dog planlægningen af nyt badeværelse, hvor jeg står for alle beslutninger, aftaler osv, og han betaler.

Oveni kommer selvfølgelig hygge med grill, veninder og familie.
Sådan går en ferie lynhurtigt og vejret er ret ligegyldigt.
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 19. jul 2016, 18:31

Har i øvrigt også besluttet mig for at bruge lidt tid i ferien på at lære at lave mormor-mad. Vil gerne kunne mestre kringle, bankekød og den slags.
2

Tilbage til "Generelt"