Fostervandsprøve/moderkageprøve på privat klinik?

r.prikke
Kort karma: 0

Fostervandsprøve/moderkageprøve på privat klinik?

Indlægaf r.prikke » 17. jul 2016, 17:44

Kære debattører

Vi skal til at i gang med baby projektet inden for det kommende år.

Jeg håber at I vil hjælpe os med svar på dette spørgsmål?:

I tilfælde af at man ikke får lov at få fostervandsprøve/moderkageprøve igennem det offentlige, er det så muligt selv at tilkøbe det på privat klinik/hospital?
- hvilke steder tilbyder det i københavn / på sjælland?

Jeg er indforstået med med abortrisikoen, men jeg er bare så nervøs af natur for at det ville være noget galt med fosteret. To par i venneflokken har fået et barn med downs, på trods af gode tal ved nakkefoldsskanningen.

Jeg har googlet løs, men har ikke kunne finde nogle klinikker der tilbyder det?

Vi krydser fingre for at I har lyst til at hjælpe os med en opklaring :)

mvh Karina :genert:
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Re: Fostervandsprøve/moderkageprøve på privat klinik?

Indlægaf Æble » 17. jul 2016, 18:03

Prøv at Google NIPT, som er en blodprøve man kan få som er mere præcis end nakkefoldscanningen, men uden risiko. Måske var det en mulighed for jer?

Det andet ved jeg desværre ikke.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 17. jul 2016, 18:11

Tænker også nifty/nipt test kunne være en mulighed. Den koster vist i omegnen af 5000 kr. Og kan i hvert fald laves ved cyclusklinik som ligger både i Århus og Kbh. Jeg er blevet scannet en del gange på klinikken i Århus, og hende som har det (Pia), er simpelthen den sødeste.
http://www.cyclusklinik.dk/scanning/niftytest/
0
Olaf
Kort karma: 3
Likede indlæg: 82

Indlægaf Olaf » 17. jul 2016, 18:31

Da jeg var gravid i 2008 undersøgte jeg det og det kostede ca. 7000. Det ser ikke ud til at det udføres privat så mange steder længere da de istedet tilbyder blodprøve men Copenhagen Fertility Center ser ud til at tilbyde det til 10.000 kr.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 17. jul 2016, 19:53

Åha, må jeg have lov at være den politisk ukorrekte? Eller den, der er pissehellig og ikke svare på det, der bliver spurgt om? Men når du nu HAR fået svar på det, du rent faktisk spurgte om, så pipper jeg altså lige: Hvis du seriøst overvejer, helt og aldeles uden anden grund end overdrevet, hysterisk bekymring, at udsætte dig selv for en forøget abortrisiko, så ville jeg måske bruge de penge på lidt terapihjælp. For seriøst, hvad bliver det næste? At få et barn er at få en psykisk livsledsager i form er evig, overdrevet hysterisk bekymring. Og du kan sgutte scanne og måle dig ud af det hele? Og hvordan vil du gardere dig imod alle de sygdomme, man IKKE kan teste for? Vi er jo alle sammen bekymrede. Fra de to blå streger viser sig og til vi går i graven, er vi bekymrede. Eller, det sidstnævnte antager jeg, for det er da ikke holdt op endnu, og min mor siger, det heller ikke er holdt op for hende - og hun er 66 år...

Jeg ville altså revurdere, hvis jeg var dig.
9
Tally-ho
r.prikke
Kort karma: 0

Indlægaf r.prikke » 18. jul 2016, 11:42

Kære alle
Tusind tak for jeres input og råd.
mvh Karina
0

Tilbage til "Graviditet"