Hvornår tror i Danmark genindfører dødsstraffen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Hvornår tror i Danmark genindfører dødsstraffen?

Indlægaf gnostic » 17. jul 2016, 18:25

Tyrkiet er på vej til at genindføre dødsstraffen efter kup.

Med al den terror i vor tid, hvornår tror i så, at lande som Frankrig, Belgien og Danmark genindfører dødsstraffen, og hvilke metoder tror i der vil blive taget i anvendelse?

Personligt tror jeg det sker i Danmark inden for de næste 25 max 50 år. Det er måske endda for højt sat. Måske kun inden for de næste 10-15 år.
Et par terrorangreb, og så er dødsstraffen på plads.

Det var iøvrigt derfor mange briter ville forlade EU, fordi det er for besværligt at indføre dødsstraf som EU-medlem selvom de havde en del strafferetslige undtagelser. Jeg er sikker på at Storbritannien genindfører hængning inden der er gået 5 år.

Frankrig er jeg sikker på vil indføre skydning inden der er gået 10 år.

Jeg tror henrettelsesmetoden i Danmark bliver skydning eller hængning efter militær- og terrorlov, sprøjte efter civil.

Jeg tror, at inden der er gået 100 år er det blevet almindeligt i Danmark at henrette mordere, voldtægtsmænd, og terrorsympatisører.

Jeg vil lige bemærke at dette er en frygt-tråd. Det er ikke en "jeg-ønsker-mig"-tråd.
Senest rettet af gnostic 17. jul 2016, 18:30, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5707

Re: Hvornår tror i Danmark genindfører dødsstraffen?

Indlægaf Animi » 17. jul 2016, 18:27

Det tror jeg ikke vil ske i min levetid
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 388

Indlægaf Anlewi » 17. jul 2016, 18:35

Forhåbentlig aldrig
3
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. jul 2016, 18:36

Animi skrev:Det tror jeg ikke vil ske i min levetid

Hvis du er gammel sker det nok ikke i din levetid, men hvis du er ung, er jeg ret sikker på at du kommer til at læse eller høre i nyhederne, om en dansker som er blevet henrettet - i Danmark.

De fleste unge mennesker vil jo have dødsstraf genindført. Det kan ses på meningsmålingerne, at de fleste unge vil stemme på partier som Liberal Alliance og Venstre, som går ind for stærk højreorienteret politik. Idag går ingen af partierne ind for dødsstraf, men det er kun et spørgsmål om tid før de gør. Det er kun de ældre og midaldrende generation som er overvejende imod dødsstraf.

Når meningsmålings-institutterne spørger vælgerne om dødsstraf vises der normalvis 25-30 % tilslutning, men spørger man vælgerne mere generelt om dødsstraf, er det faktisk over halvdelen af danskerne som vil have den genindført.

Jeg orker dog ikke at genfinde artiklen.
Senest rettet af gnostic 17. jul 2016, 18:37, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 17. jul 2016, 18:36

Aldrig.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2016, 18:38

Jeg siger af princip ikke «aldrig» til noget hypotetisk, men jeg anser det som fuldstændig usandsynligt så langt ude i fremtiden, som jeg kan overskue. Tiden er løbet fra dødsstraf i Danmark, heldigvis, for hvis det eksisterede som en reel mulighed, tror jeg, at det allerede var blevet genindført. Det er jo ikke, fordi der ikke findes andre brutale sager end terror, ligesom det i den sidste lange periode, hvor dødsstraf var tilladt, kun yderst sjældent blev brugt.

Dertil kommer, at den type terror, som vi lige nu oplever, typisk allerede medfører gerningsmandens død.
På den led var Breiviks angreb i Norge usædvanligt, og ikke engang det førte til genindførelse af dødsstraffen
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. jul 2016, 18:38

Det er ikke til at vide.

Sidste gang dødsstraf blev indført i Danmark var det med tilbagevirkende kraft. Det kan ske igen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. jul 2016, 18:41

DetSorteCirkus skrev:Jeg siger af princip ikke «aldrig» til noget hypotetisk, men jeg anser det som fuldstændig usandsynligt så langt ude i fremtiden, som jeg kan overskue. Tiden er løbet fra dødsstraf i Danmark, heldigvis, for hvis det eksisterede som en reel mulighed, tror jeg, at det allerede var blevet genindført. Det er jo ikke, fordi der ikke findes andre brutale sager end terror, ligesom det i den sidste lange periode, hvor dødsstraf var tilladt, kun yderst sjældent blev brugt.

Dertil kommer, at den type terror, som vi lige nu oplever, typisk allerede medfører gerningsmandens død.
På den led var Breiviks angreb i Norge usædvanligt, og ikke engang det førte til genindførelse af dødsstraffen

Mange nordmænd er faktisk tilhængere af dødsstraf. Og stigningen er især sket efter Breivik.

Jeg tror det kun er et spørgsmål om tid. Inden for 1-2 generationer.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 17. jul 2016, 18:42

Når Rusland angriber NATO er jeg ligeledes sikker på, at Danmark indfører døsstraf ved skydning til militærnægtere.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 17. jul 2016, 18:43

landsbytossen skrev:Det er ikke til at vide.

Sidste gang dødsstraf blev indført i Danmark var det med tilbagevirkende kraft. Det kan ske igen.

Tilgiv mig, jeg har været vågen siden klokken 4 i morges og kun fået lidt søvn, hvilket nok betyder jeg er er mere tungnem end sædvanlig, men dødsstraf med tilbagevirkende kraft, hvordan skal den forstås?

Hvad trådens emne angår, var der ikke noget med at at den aldrig helt blev afskaffet? Der var noget i stil med at det kan ske hvis landet er i krig og man dømmes for landsforræderi eller noget i den dur. Udover det, skal man aldrig sige aldrig men jeg må indrømme jeg ikke umiddelbart finder det ret sandsynligt det vil ske nogensinde.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jul 2016, 18:44

gnostic skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg siger af princip ikke «aldrig» til noget hypotetisk, men jeg anser det som fuldstændig usandsynligt så langt ude i fremtiden, som jeg kan overskue. Tiden er løbet fra dødsstraf i Danmark, heldigvis, for hvis det eksisterede som en reel mulighed, tror jeg, at det allerede var blevet genindført. Det er jo ikke, fordi der ikke findes andre brutale sager end terror, ligesom det i den sidste lange periode, hvor dødsstraf var tilladt, kun yderst sjældent blev brugt.

Mange nordmænd er faktisk tilhængere af dødsstraf. Og stigningen er især sket efter Breivik.

Jeg tror det kun er et spørgsmål om tid. Inden for 1-2 generationer.

Men det er ikke sket, og mig bekendt er det heller ikke på nogen betydningsfulde norske partiers dagsorden.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 17. jul 2016, 18:45

Hvis DF og Nye Borgerlige får magt, som de har agt, så tror jeg klart, at det kommer. Før vi aner.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5707

Indlægaf Animi » 17. jul 2016, 18:46

gnostic skrev:
Animi skrev:Det tror jeg ikke vil ske i min levetid

Hvis du er gammel sker det nok ikke i din levetid, men hvis du er ung, er jeg ret sikker på at du kommer til at læse eller høre i nyhederne, om en dansker som er blevet henrettet - i Danmark.

De fleste unge mennesker vil jo have dødsstraf genindført. Det kan ses på meningsmålingerne, at de fleste unge vil stemme på partier som Liberal Alliance og Venstre, som går ind for stærk højreorienteret politik. Idag går ingen af partierne ind for dødsstraf, men det er kun et spørgsmål om tid før de gør. Det er kun de ældre og midaldrende generation som er overvejende imod dødsstraf.

Når meningsmålings-institutterne spørger vælgerne om dødsstraf vises der normalvis 25-30 % tilslutning, men spørger man vælgerne mere generelt om dødsstraf, er det faktisk over halvdelen af danskerne som vil have den genindført.

Jeg orker dog ikke at genfinde artiklen.

Jeg er 25 år - jeg tror stadigvæk ikke at det kommer til at ske i min levetid.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 17. jul 2016, 18:50

gnostic skrev:De fleste unge mennesker vil jo have dødsstraf genindført. Det kan ses på meningsmålingerne, at de fleste unge vil stemme på partier som Liberal Alliance og Venstre, som går ind for stærk højreorienteret politik.

Er du ikke lige rar, at linke til noget dokumentation for det?

Med de fleste må det jo betyde, at over 50% af de 2 partiers ungdomsvælgere, går ind for dødsstraf.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 17. jul 2016, 18:52

ShuruQ skrev:
Tilgiv mig, jeg har været vågen siden klokken 4 i morges og kun fået lidt søvn, hvilket nok betyder jeg er er mere tungnem end sædvanlig, men dødsstraf med tilbagevirkende kraft, hvordan skal den forstås?

Hvad trådens emne angår, var der ikke noget med at at den aldrig helt blev afskaffet? Der var noget i stil med at det kan ske hvis landet er i krig og man dømmes for landsforræderi eller noget i den dur. Udover det, skal man aldrig sige aldrig men jeg må indrømme jeg ikke umiddelbart finder det ret sandsynligt det vil ske nogensinde.

Det blev kaldt Landsforræderloven og blev indført i 1945, så man kunne give dødsstraf til folk, der havde begået landsforræderi under besættelsen.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Livets forhold"