Har du PMS symptomer, og hvis ja, hvilke?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Har du PMS symptomer, og hvis ja, hvilke?

Indlægaf Karkluden » 19. jul 2016, 20:52

Jeg får smerter i underlivet, disse er dog bedret markant med hormonprævention.
Ellers er jeg lidt ekstra træt og får en smule ekstra lyst til søde sager, men ikek noget jeg ikke kan tøjle.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Wunder8
Kort karma: 33
Likede indlæg: 366

Indlægaf Wunder8 » 22. jul 2016, 15:08

Ja, efter jeg er stoppet på prævention (minipiller) kan jeg i dén grad mærke min PMS. Det svinger fra gang til gang, men generelt begynder generne en lille uge før menstruation og indebærer en markant appetitøgning (følelsen af aldrig at blive mæt - jeg kan seriøst spise uendeligt meget), oppustethed (hvilket nok forværres af mit store madindtag, ahem) og dårligt humør. Nogle gange kan jeg nærmest føle mig smådepressiv, og jeg bliver generelt ekstremt irritabel. På første menstruationsdag døjer jeg ofte med ret heftige gener: mavekramper, lændesmerter og træthed. Er ofte nødt til at gå tidligt hjem fra arbejde, fordi jeg føler mig helt udkørt og bare skal ligge ned.

Ok, det lyder som et helvede, men det kunne være værre - og jeg er stadig meget tilfreds med ikke at være på minipiller, selvom det betød et fravær af alt det ovenstående.
0
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 22. jul 2016, 15:57

Jeg får hovedpine pga væske i kroppen.
Trang til søde sager, ømme bryster og øget lyst til sex.
Dog er det forskelligt fra gang til gang, hvilke symptomer der dukke op. Dog er hovedpinen åbenbart næsten "obligatorisk".
0
:pompom:

Tilbage til "Helbred"