Gaveideer til 18-års fødselar

Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Gaveideer til 18-års fødselar

Indlægaf Elvispop » 4. sep 2015, 16:59

Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort.

Jeg har en søn, som fylder 18 på fredag.
Jeg har ikke set ham siden han var ca. 2 år.
Han bor på et bosted for børn med problemer. (Fordi hans mor åbenbart ikke ville spørge mig om hjælp)
Han har levet hele sit liv, med overbevisningen at hendes nuværende mand, er hendes far.
Jeg skrev et brev til ham før sommerferien, hvor jeg på pænest mulige måde, fortalte ham at jeg er hans far, o.s.v.
Det blev sendt til skolen/bostedet, og de har læst brevet sammen med ham.
De har svaret tilbage, at han var meget glad for mit brev, men at han ikke rigtig ved hvad han skal gøre.

Nu bliver han så 18 på fredag, og jeg vil gerne sende ham et fødselsdagskort og en lille gave.
Men jeg ved INTET om hvad der interesserer ham.

Jeg har selv tænkt biografgavekort, men måske har i nogle bedre idéer.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 343

Re: Gaveideer til 18-års fødselar

Indlægaf Daflo » 4. sep 2015, 17:18

Enig med Yvooonne. Både for at få bostedets input til hvordan han vil reagere på kontakten, og for at få ideer til noget han vil blive rigtig glad for.
1
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 4. sep 2015, 17:48

Når der er svaret positivt tilbage på dit brev, så ville jeg sende et kort med en gave - jeg tænker, at biografbiletter altid dur, men et par gode høretelefoner er unge også glade for eller et lækkert bælte.
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 4. sep 2015, 17:53

Rakel skrev:Når der er svaret positivt tilbage på dit brev, så ville jeg sende et kort med en gave - jeg tænker, at biografbiletter altid dur, men et par gode høretelefoner er unge også glade for eller et lækkert bælte.

Ja, jeg har jo få bekræftet, at han var meget glad for brevet.
Og jeg kan da godt forstå at han er i vildrede.

Og en fødselsdagshilsen, får han uanset hvad.
Det er jo en særlig dag, når man bliver 18.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 8. sep 2015, 08:33

Jeg tænker lidt, nu siger du selv det er en særlig dag når man bliver 18 og du har ganske ret. Jeg synes derfor, selvom du ikke har haft kontakt til ham længe, at det skal være noget han kan gemme og sidde med om 30 år med tanken om det fik jeg af min far da jeg blev 18 år.

Min allerførste tanke var en kadaver halskæde med hans navn indgraveret, men kender ikke prislejet for dem og jeg tror også det er vigtigt det ikke er en al for overvældende gave alt taget i betragtning. Biografbiletter vil nok gå rent ind, ideen fejler ikke noget, men jeg synes det skal være noget han kan gemme livet igennem :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1015

Indlægaf milisa » 8. sep 2015, 11:26

Helt enig med shuruq. Jeg ville gå efter en ting af en art. Havde det været en pige, så klart et smykke, en dreng kan det være lidt mere et sats. Så når du nu ikke kender ham bedre, end du gør, så ville jeg nok ikke købe en halskæde.

Jeg synes, Rakels ide om et par høretelefoner i rigtig god kvalitet er alletiders.
0
Tally-ho

Tilbage til "Forældre"