Freestyle opdragelse

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Freestyle opdragelse

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2016, 16:49

Ja det er åbenbart en ting :8:

http://www.bt.dk/udland/de-tror-ikke-pa ... ed-familie

Er det bare en naturlig forlængelse af det simple liv, bonderøvs livet / back to nature eller hvad? :gruble:

Det virker ret ekstremt på mig, og jeg er ikke helt sikker på hvis tarv man varetager, er det børnenes eller er det forældrene?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1844

Re: Freestyle opdragelse

Indlægaf Sangius » 18. jul 2016, 16:54

De begrænser i hvert fald deres børn væsentligt.

Ydermere er deres holdning til medicin fuldstændig latterlig. De ville vel få deres børn tvangsfjernet, hvis de fejlede noget, der krævede behandling. Du kan jo dø af en gemen blærebetændelse, hvis du nægter at tage imod penicillin.
Senest rettet af Sangius 18. jul 2016, 17:02, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 18. jul 2016, 17:00

Navlestreng og moderkage rådnede væk af sig selv.. :nerve: :tie: :puke:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 18. jul 2016, 17:04

Og ja, som Sangius er inde på er det grotesk at de nægter medicin. Vi taler lige en kræftsygdom væk! :nej:

Og de skal nok lære at læse at skrive hvis de får brug for det? Sgu da ikke hvis ingen underviser dem..

Ej, jeg tror ikke de gør noget godt for deres børn. Tværtimod.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1844

Indlægaf Sangius » 18. jul 2016, 17:07

Desuden er der ingen dyr, der lader modekagen hænge ved og rådne. De fleste dyr æder den rå efter fødslen, mens nogen blot bider den af.

Så hvis de skulle gøre det helt rigtigt, skulle de sætte den til livs efter fødslen, inden den blev dårlig :D
5
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 720
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6863

Indlægaf Daine » 18. jul 2016, 17:13

Det med moderkage og navlestreng har jeg hørt om før - også her i Danmark. Jeg læste en artikel der blev nævnt herinde omkring et fødselsforløb hvor de heller ikke klippede navlestrengen, men ventede til den faldt af af sig selv - mens den stadig sad på moderkagen. Så bar de barn og moderkage rundt sammen (moderkagen pænt pakket ind i plast og stof, hvis jeg ikke husker helt galt). Det hed noget specielt, den type forløb, der også indebar hjemmefødsel, men jeg kan ikke huske mere.

Langt hen af vejen er deres opdragelse sikkert fin, men lige med hensyn til sygdom og læring er de gået galt i byen. Alvorlig sygdom kan ikke kureres med modermælk og citronjuice! Ligesom børn heller ikke lærer sig selv at læse/skrive/regne sådan lige ud af det blå. De handikapper da børnene ekstremt meget ved ikke at lære dem at begå sig i samfundet - og det at kunne læse og skrive er da en nødvendighed.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9235

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jul 2016, 17:18

Det er godt nok langt ude.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OsCoccygis
Kort karma: 15
Likede indlæg: 345

Indlægaf OsCoccygis » 18. jul 2016, 17:22

Daine skrev:Det med moderkage og navlestreng har jeg hørt om før - også her i Danmark. Jeg læste en artikel der blev nævnt herinde omkring et fødselsforløb hvor de heller ikke klippede navlestrengen, men ventede til den faldt af af sig selv - mens den stadig sad på moderkagen. Så bar de barn og moderkage rundt sammen (moderkagen pænt pakket ind i plast og stof, hvis jeg ikke husker helt galt). Det hed noget specielt, den type forløb, der også indebar hjemmefødsel, men jeg kan ikke huske mere.

Langt hen af vejen er deres opdragelse sikkert fin, men lige med hensyn til sygdom og læring er de gået galt i byen. Alvorlig sygdom kan ikke kureres med modermælk og citronjuice! Ligesom børn heller ikke lærer sig selv at læse/skrive/regne sådan lige ud af det blå. De handikapper da børnene ekstremt meget ved ikke at lære dem at begå sig i samfundet - og det at kunne læse og skrive er da en nødvendighed.

En lotus-fødsel. Natascha Linea fra DUM havde planer om det, men endte ikke med det
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 616
Likede indlæg: 3446

Indlægaf FruDulle » 18. jul 2016, 17:22

Lotus fødsel hedder det.

De mener at dyrke attachment parenting. Favnen fuld hedder det vist i Dk. Men det er lige en tand for langt efter min mening. Og vi dyrker det heller ikke.

Jeg er ellers all for naturmedicin og at man kommer langt med at se på kost og naturlige præparater ift alskens ting. Men altså, da min knap 1 årige søn fik en skrap pencilinkur for en salmonella infektion var jeg da da helt med. Det var nok ikke lige noget en kop urtete kunne klare.

Moderen sagde at hun ville se på naturlige midler hvis hun feks fik cancer og jeg ville også gå samme vej i første omgang tror jeg. Det er ikke sådan st jeg ikke stoler på den medicinske verden, men jeg tror der er langt flere muligheder på naturhylden end man umiddelbart forestiller sig.

Jeg tror at nogle synes jeg er lidt flippet i min tilgang til mange ting, men jeg fortæller ikke vidt og bredt om det. Det er bare sådan vi har valgt at gøre tingene på og det hverken vil eller skal jeg forsvare.

Jeg kunne ikke drømme om at amme til min søn var 5, eller 2 for den sags skyld. Men dem der gør, dem om det.

Jeg synes at det er forkert at børnene ikke skal skoles ordenligt og "klædes på" til den virkelige verden. Det tror jeg bliver virkelig meget ris til egen røv.
0
Whatever
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5762

Indlægaf Animi » 18. jul 2016, 17:26

Det med medicin og læring er jo helt ude i skoven (no pun intended)
Sådan en lotusfødsel kan jeg egentlig godt se ideen i - selvom jeg egentlig ikke ved om der overhovedet er en virkning, men det skader nok ikke
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6813

Indlægaf Wizzze » 18. jul 2016, 17:27

0
Do as I say! :whip:
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 18. jul 2016, 17:52

Det med læring ser man i en vis grad i UK i disse år.
Børnene er traditionelt kommet i skole ved 3-4 års alderen og mange vil gerne skubbe det et par år til fordel for at lege. Ikke i helt samme stil med det forældrepar der, men tendensen er der.

Vores søn har fulgt det britisk skolesystem og er lige blevet student som 15 årig.
Det er altså tidligt (efter danske normer) og ikke unormalt, hvis man som han springer et klassetrin efter skolens anbefaling.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2957

Indlægaf JoyNips » 18. jul 2016, 17:53

Jeg synes det er helt gakkelak. All of it.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4212

Indlægaf Persnikedy » 18. jul 2016, 21:28

Når man læser linket til den engelske side så snakker hun om at hun mener at meningitis kan fastes væk... :tie:

"Despite the shock and horror of all those around them, neither of the ­children has ever seen a doctor.

When vaccination reminders arrive they go straight in the bin.

This is because the couple believe most major childhood illnesses are caused by emotional distress and the children won’t get seriously ill as long as they talk about their problems.

In a candid interview that will no doubt see them dubbed Britain’s most unconventional parents, Adele reveals she also thinks deadly diseases such as meningitis can be cured by fasting."
0
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Børn"