Jeg har det skidt

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Re: Jeg har det skidt

Indlægaf gnostic » 19. jul 2016, 10:15

Mocca skrev:
gnostic skrev:
Ado skrev:Ville det være lettere for dig, hvis du satte dig ned og skrev hvordan du har det - og at du gav det til din læge? Jeg ved det i hvert fald fra mig selv, at hvis der er noget der gør ondt i mig, så har jeg lettere ved at formulere det på skrift, fremfor at skulle sidde og fortælle det.

Det er ferietid. Derfor ingen læge.

Der ER læger, selvom det er ferietid!

Men ingen som kender mig, og min situation som er mere kompleks end som så. Jeg søger råd til hvordan jeg gebærder mig på nettet i sådan en situation, indtil ferien er slut.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 10:18

gnostic skrev:
Mocca skrev:
gnostic skrev:
Ado skrev:Ville det være lettere for dig, hvis du satte dig ned og skrev hvordan du har det - og at du gav det til din læge? Jeg ved det i hvert fald fra mig selv, at hvis der er noget der gør ondt i mig, så har jeg lettere ved at formulere det på skrift, fremfor at skulle sidde og fortælle det.

Det er ferietid. Derfor ingen læge.

Der ER læger, selvom det er ferietid!

Men ingen som kender mig, og min situation som er mere kompleks end som så. Jeg søger råd til hvordan jeg gebærder mig på nettet i sådan en sitaution, indtil ferien er slut.

Kan du ikke skrive dagbog? Det kan tage lidt af smerten og få dit fokus lidt væk.

Mit bedste råd er at udelukkende opsøge lette emner på nettet. Jeg kan fortælle dig så meget, at jeg i perioder lider meget af sygdomsangst. Og hvis jeg ikke vil synke helt ned i dumme tanker, så skal jeg undgå Netdoktor og sygdomsrelaterede debatter.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 19. jul 2016, 10:21

gnostic skrev:Jeg har det ikke særlig godt for tiden.
Jeg tænker ikke særlig klart for tiden, og begår dumheder som er større end jeg tidligere har begået.

Folk omkring mig IRL siger jeg er psykotisk.

Tanker om selvskade og selvmord fylder i mig hver dag pga. angsten for resten af verden.

Hvordan kan jeg på nogen måde få en tålelig tilværelse ud af det her rod?

De folk, som vurderer,aat du er psykotisk - gør de ikke andet end det?
Jeg kan ikke vurdere om du er det, men hvis de mennesker, som kender dig mener det, så skal du i behandling - nu. Og kommer hvis du til vurdering på psyk, skal du pinedød fortælle om dine tanker, og om hvordan du har det, så de ikke fejlvurderer dig. Det er vigtigt.
Får du medicin, og tager du den?
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 19. jul 2016, 10:27

Gnostic, det gør mig ondt at du har det så dårligt. Det er der ingen mennesker der fortjener :kram:.

Jeg ville ønske jeg kunne fortælle dig hvad du skal gøre, men det kender jeg ikke din situation godt nok til. Hvad plejer din læge at gøre når du har det sådan her? Er der nogen mulighed for at din bostøtte kunne hjælpe dig med at få en anden læge til at gøre noget tilsvarende? Som andre skriver så er der altid mulighed for at få fat på en læge på en psykiatrisk skadestue. Jeg kan dog godt forstå det er svært hvis det er en du ikke kender på forhånd.

Ellers synes jeg du skal prøve at finde ro i din musik i det omfang du nu kan. Det har du virkelig talent for :).
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 19. jul 2016, 10:27

Gnostic. Du har det skidt. Du har brug for hjælp. Du skal samle alle de kræfter, der er tilbage i din krop og ringe til vagtlægen eller psykiatrisk skadestue. Du skal have hjælp.

Hvis du har mennesker i dit liv, som kender til din situation, kan du ringe til dem og fortælle, hvor grelt det står til. Fortælle dem, at du har brug for deres hjælp. Du skal ikke sidde med det her selv.
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jul 2016, 10:32

Delfin skrev:
Jeg tænker ikke særlig klart for tiden, og begår dumheder som er større end jeg tidligere har begået.

Tanker om selvskade og selvmord fylder i mig hver dag pga. angsten for resten af verden.

Jeg kan ikke vurdere om du er det, men hvis de mennesker, som kender dig mener det, så skal du i behandling - nu. Og kommer hvis du til vurdering på psyk, skal du pinedød fortælle om dine tanker, og om hvordan du har det, så de ikke fejlvurderer dig. Det er vigtigt.

Altså, helt psykotisk kan jeg af gode grunde ikke være, for så ville jeg ikke være i stand til at starte computeren og skrive.

Jeg har prøvet at være meget mere psykotisk end det her. Da lå jeg og vred mig i sengen. Så jeg tænker ikke det er nødvendigt med lægehjælp.

Jeg tager medicin.
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 19. jul 2016, 10:35

Du er nødt til at samarbejde med de mennesker, der er omkring dig som fx din bostøtte. Vedkommende kan også hjælpe med kontakt til læge og det øvrige system, der også er tilstede under din læges ferie.

Og så er mit bud, at du er nødt til at skære kraftigt ned på nyheder og lign., der stresser dig. Du ved selv, hvad det er.

Erstat det med gåture i naturen, en tur i svømmehallen, se en dvd, læs en bog - brug din tid anderledes. Flyt fokus også selv om det er hamrende svært.

Kan det hjælpe, så skriv en pb til mig. Andre er nok lige så kvalificeret til at lytte herinde. Men du er velkommen.
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. jul 2016, 10:36

gnostic skrev:
Hunkat skrev:Men hvis du er selvmordstruet, så få hjælp til at kontakte den nærmeste psykiatriske skadestue.

Rettelse: Jeg er ikke selvmordstruet sådan i reel forstand, det er kun på det planlæggelsesmæssige plan.

Jeg tror godt, jeg ved, hvad du mener. Selvmordstanker kan man godt have på en slags teoretisk plan, som en mulighed, der findes, men ikke som noget meget påtrængende der skal være lige nu. Det behøver ikke nødvendigvis være et problem, men hvis du er i en periode, hvor du indimellem har psykoser, er du meget sårbar i forhold til selv at vurdere, om du reelt er i risiko for at krydse den usynlige linje fra tanke til handling - derfor skal du fortælle din bostøtte præcis, hvordan du har det og bede om lægehjælp.
2
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 19. jul 2016, 10:37

gnostic skrev:
Delfin skrev:

Altså, helt psykotisk kan jeg af gode grunde ikke være, for så ville jeg ikke være i stand til at starte computeren og skrive.

Jeg har prøvet at være meget mere psykotisk end det her. Da lå jeg og vred mig i sengen. Så jeg tænker ikke det er nødvendigt med lægehjælp.

Jeg tager medicin.

Man behøvet ikke være psykotisk 24/7 for at behøve hjælp. Også for at forebygge, at psykogen blive værre.
3
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 19. jul 2016, 10:42

Delfin skrev:
gnostic skrev:
Hunkat skrev:Men hvis du er selvmordstruet, så få hjælp til at kontakte den nærmeste psykiatriske skadestue.

Rettelse: Jeg er ikke selvmordstruet sådan i reel forstand, det er kun på det planlæggelsesmæssige plan.

Jeg tror godt, jeg ved, hvad du mener. Selvmordstanker kan man godt have på en slags teoretisk plan, som en mulighed, der findes, men ikke som noget meget påtrængende der skal være lige nu. Det behøver ikke nødvendigvis være et problem, men hvis du er i en periode, hvor du indimellem har psykoser, er du meget sårbar i forhold til selv at vurdere, om du reelt er i risiko for at krydse den usynlige linje fra tanke til handling - derfor skal du fortælle din bostøtte præcis, hvordan du har det og bede om lægehjælp.

Jeg vil så knytte kommentaren ved, at et selvmord typisk finder sted i tre faser. Den første er overvejelsesfasen, hvor man bare overvejer om selvmord er løsningen, den anden er planlægningsfasen, hvor man finder den konkrete metode og den sidste er udførelsen. Så at du, Gnostic, nu sidder og er ved overveje hvilken metoder, der skal til, er rigtig alarmerende, synes jeg.

Du er simpelthen nødt til at få noget hjælp, nu.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. jul 2016, 10:45

gnostic skrev:

Jeg tager medicin.

Det er jeg faktisk ikke helt enig i. Du har ret i, at man kan være så psykotisk, at man ikke kan sætte to sætninger sammen, som andre finder det mindste fornuft i, men der findes forskellige grader af psykose, og der findes mennesker, som glider ind og ud psykose i en kortere og længere periode, inden det måske kammer helt over. Hvorfor vente til det går helt galt, når du kan handle nu
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jul 2016, 10:50

Rakel skrev:Du er nødt til at samarbejde med de mennesker, der er omkring dig som fx din bostøtte. Vedkommende kan også hjælpe med kontakt til læge og det øvrige system, der også er tilstede under din læges ferie.

Og så er mit bud, at du er nødt til at skære kraftigt ned på nyheder og lign., der stresser dig. Du ved selv, hvad det er.

Erstat det med gåture i naturen, en tur i svømmehallen, se en dvd, læs en bog - brug din tid anderledes. Flyt fokus også selv om det er hamrende svært.

Kan det hjælpe, så skriv en pb til mig. Andre er nok lige så kvalificeret til at lytte herinde. Men du er velkommen.

Jeg tager den pr. pb.
4
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jul 2016, 16:42

Jeg aner ikke hvordan jeg formulerer det her indlæg uden det misforstås.

Jeg har ikke lyst til at leve mere, men jeg er også bange for at forsøg på selvmord går galt så jeg ikke dør af det.

Jeg svinger konstant mellem "vil leve - lidt endnu" og "vil dø - nu!"
Senest rettet af gnostic 19. jul 2016, 16:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3340

Indlægaf Hunkat » 19. jul 2016, 16:44

gnostic skrev:Jeg aner ikke hvordan jeg formulerer det her indlæg uden det misforstås.

Jeg har ikke lyst til at leve mere, men jeg er også bange for at forsøg på selvmord går galt så jeg ikke dør af det.

Søg. Skadestue. Nu. 38 64 15 00

Du kan ikke styre en psykose og der er ikke 'mindre slemme' psykoser. Den slags tanker er behandlingskrævende.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jul 2016, 16:47

Hunkat skrev:
gnostic skrev:Jeg aner ikke hvordan jeg formulerer det her indlæg uden det misforstås.

Søg. Skadestue. Nu. 38 64 15 00

Du kan ikke styre en psykose og der er ikke 'mindre slemme' psykoser. Den slags tanker er behandlingskrævende.

Men jeg kan læse i nyhederne at mine tanker er reelle nok. Jeg har lige læst, at politikerne på Christiansborg er ude efter folk som mig.

Hvordan kan det så være en psykose?
0

Tilbage til "Livets forhold"