At fortælle eller ikke fortælle om abort

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1925

Re: At fortælle eller ikke fortælle om abort

Indlægaf hotlips » 25. jul 2016, 01:21

Jeg har to gange været gravid og tabt dem tidligt uden at sige noget første gang var jeg ikke ret gammel og opdagede det først da jeg pludselig blødte voldsomt mens jeg var indlagt for noget andet og den anden gang troede jeg det var slut om imellem mig og faren og jeg tænkte han nok selv ville foretrække jeg blandede ham udenom det for han var gået tilbage til eksen da jeg var i 8 -9 uge og der måtte tages en beslutning.

Vi endte med at være sammen i det meste af 6 år og jeg fortalte ham det efter 5 år.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4689

Indlægaf vibbsen » 25. jul 2016, 23:14

Jeg kan ikke se pointen i at fortælle en mand, som man alligevel ikke har tænkt sig at tale med igen, at han var far til det barn man har besluttet at få fjernet ved abort.

Hvad skal han bruge oplysningen til ? Han kan jo hverken gøre fra eller til. Man har jo truffet beslutningen. Og den står jo uanset ikke til at ændre. Hendes krop- Hendes valg, you know.....Er det ikke det vi kvinder har så travlt med.

Og den der med at det er for at gøre ham opmærksom på at hans adfærd faktisk har været med til at skabe et barn, den giver jeg ikke en skid for. Det er sgu noget pompøst pis. Som i mistænkelig grad lugter af behovet for at at slå ham i hovedet og kalde ham en stodder. Uagtet at man jo - undtagen i grelle tilfælde - selv har været aktiv i netop denne "adfærd". (I denne sammenhæng er Adfærd = Seksuel samkvem uden tilstrækkelig prævention = muligheden for at sædcelle møder æg og starter et liv.....

Jeg er totalt og aldeles for fri abort. Og jeg er modstander af juridisk abort. Er man gammel nok til at dyrke sex. Så er man også gammel nok til at håndterer konsekvenserne. Og som mand betyder det at man ikke nødvendigvis får at vide at man skulle have været far. Og som kvinde betyder det at man rent faktisk kan stå på mål for sine egne beslutninger om at få en abort uden at behøve at involverer andre i beslutningen.
3
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4689

Indlægaf vibbsen » 27. jul 2016, 22:02

Minou skrev:Jeg synes ikke at man skal noget som helst.

Jeg ville fortælle ham det, hvis jeg havde mulighed for det. Dvs at hvis det er et one night stand og jeg ikke har et nummer på ham, så er det sådan det er. Jeg ville ikke begynde, at stalke ham. Det er risikoen ved det.
Var det en mand jeg havde været i seng med flere gange, og dermed også havde hans nummer ville jeg fortælle det. Det ville ikke betyde noget i forhold til at jeg ville få en abort, men jeg har det bedst med at være ærlig overfor de mænd jeg har sex med.

Jeg har liket dit indlæg. Men i bund og grund så er jeg lidt uenig i den der med at "være ærlig". For jeg synes kun at det er nødvendigt at være ærlig hvis det har en praktisk betydning for pågældende person. Og med praktisk betydning mener jeg at han skal betale børnepenge de næste 18 år.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
No1
Kort karma: 69
Likede indlæg: 596

Indlægaf No1 » 1. aug 2016, 10:58

Jeg ved, at jeg ville have et behov for, at han vidste sat det var sket. Derfor ville jeg fortælle det. Da jeg fik min abort var det i et forhold og han fik det selvfølgelig at vide.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 221
Likede indlæg: 2401

Indlægaf Anilara » 1. aug 2016, 11:28

Tja. For mit vedkommende betyder en abort ikke så meget. Jeg skal ikke have børn, og jeg har på den måde ingen moralske overvejelser på det punkt. Derfor tror jeg lidt det er tilfældigt om jeg ville fortælle det. Der er nok omtrent lige så stor sandsynlighed for, at jeg ville fortælle det, som hvis jeg fik halsbetændelse og manden var årsag hertil :P
0
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Aspargsen » 14. aug 2016, 14:04

Hvis det kun var et engangsknald, ser jeg ingen grund til af kontakte ham
Det samme gælder hvis hun beholder barnet
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 682
Likede indlæg: 5614

Indlægaf Rapfisk » 14. aug 2016, 16:19

Aspargsen skrev:Hvis det kun var et engangsknald, ser jeg ingen grund til af kontakte ham

I en dansk kontekst vil han nok opdage det, når han bliver opkrævet børnebidrag :tie:
0
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 14. aug 2016, 16:35

Rapfisk skrev:
Aspargsen skrev:Hvis det kun var et engangsknald, ser jeg ingen grund til af kontakte ham

I en dansk kontekst vil han nok opdage det, når han bliver opkrævet børnebidrag :tie:

Det kræver jo af hun kan finde frem til ham og bevise ham er faren
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 682
Likede indlæg: 5614

Indlægaf Rapfisk » 14. aug 2016, 18:31

Aspargsen skrev:
Rapfisk skrev:

Det kræver jo af hun kan finde frem til ham og bevise ham er faren

Mig bekendt skal hun bare sige til myndighederne, at det er ham, og så må han klage, hvis han er uenig.

Hvis hun ikke ved, hvem han er, kan hun selvfølgelig hverken kontakte ham ang. abort eller fødsel.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4111

Indlægaf Sangius » 14. aug 2016, 19:10

:gammel:

Det er lovpligtigt at oplyse. Og ret sindssygt ikke at fortælle folk at de har et barn o.O
4
Brugeravatar
Aspargsen

Indlægaf Aspargsen » 14. aug 2016, 23:57

Sangius skrev::gammel:

Det er lovpligtigt at oplyse. Og ret sindssygt ikke at fortælle folk at de har et barn o.O

men inden man fortæller den her mand det så skulle man måske lige overveje om man vil have denne person som man stortest ikke kender til af være en del af ens barn opvækst

Man risikerer jo af havne i en 7/7 ordning med en man er 100% uenig on opdragelse med
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4111

Indlægaf Sangius » 15. aug 2016, 05:40

Aspargsen skrev:
Sangius skrev::gammel:

men inden man fortæller den her mand det så skulle man måske lige overveje om man vil have denne person som man stortest ikke kender til af være en del af ens barn opvækst

Man risikerer jo af havne i en 7/7 ordning med en man er 100% uenig on opdragelse med

Det er da overhoved ikke en ret man har. Børn har ret til at kende deres forældre, og forældre har ret til at kende deres børn. Punktum.

Tænk at opdrage lille Ole, og sige til ham, at hans far ikke ved han eksisterer fordi man var bekymret over, om han nu havde de samme opdragelsesmetoder som man selv havde. :nerve:
7

Tilbage til "Forhold og sex"