Kan du identificere planten?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Kan du identificere planten?

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 16:24

Hvem er jeg? :gruble:

På forhånd tak!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 316

Re: Kan du identificere planten?

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 14:01

Jeg har en app, på min kærestes telefon dog :P den har jeg brugt 4-5 gange nu. Mener den hedder mygarden måske?
Fungerer sådan at du uploader billede, man kan også skrive en beskrivelse eller andet og så er der et stort forum bag app (og muligvis hjemmeside), med brugere der kan svare. Og man får en mail når der ligger svar.

De har indtil videre ramt plet på mine, så det ville jeg næsten prøve hvis jeg var dig :D

Der er også en anden, den kan jeg så slet ikke huske navnet på, men kan tjekke i aften. Der uploader du billede og så kører den en slags billedesøgning, hvor den så kommer op med en masse forslag på planter det kan være. Der er det så lidt mere svært at ramme 100%, men den har givet mig en ide om hvad jeg kunne kigge videre på.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2377

Indlægaf achillaxedprune » 25. jul 2016, 14:21

Ficus skrev:Jeg har en app, på min kærestes telefon dog :P den har jeg brugt 4-5 gange nu. Mener den hedder mygarden måske?
Fungerer sådan at du uploader billede, man kan også skrive en beskrivelse eller andet og så er der et stort forum bag app (og muligvis hjemmeside), med brugere der kan svare. Og man får en mail når der ligger svar.

De har indtil videre ramt plet på mine, så det ville jeg næsten prøve hvis jeg var dig :D

Der er også en anden, den kan jeg så slet ikke huske navnet på, men kan tjekke i aften. Der uploader du billede og så kører den en slags billedesøgning, hvor den så kommer op med en masse forslag på planter det kan være. Der er det så lidt mere svært at ramme 100%, men den har givet mig en ide om hvad jeg kunne kigge videre på.

Den lyder virkelig smart, den der Mygarden-app. Jeg synes dog ikke helt den jeg har fundet passer til din beskrivelse? Er det denne eller hedder den måske noget andet? :)

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ficus

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 14:24

slog bare lige op i min mail og mails om besvarelse kom fra noget der hedder mygarden.org

Men tjekker det lige når min kæreste er hjemme :D
0
Brugeravatar
Ficus

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 14:27

Den er i hvert fald gratis.

Nummer 2 jeg prøvede at beskrive er også gratis, hvis man bare vil køre billedsøgningen, men hvis man vil "spørge en ekspert" så koster det noget. Så synes alligevel app 1 er lidt bedre.

Er ved at teste en side der kan identificere sukkulenter og kaktus, det er en lidt større videnskab end mine andre potteplanter, åbenbart :P
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 25. jul 2016, 14:28

Din blomst kunne godt minde lidt om en nerie. Min iPad vil ikke smide billeder ind, men prøv og google det. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ficus

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 16:11

Min internetforbindelse driller og den bliver ved at smide min tekst væk :whine:

Nå, men 3. Gang er lykkens gang forhåbentlig.

Den gode app hedder Plantifier, den anden Gardenanswer

Prøver at uploade billedet at appen
20160725_180115.png

20160725_180031.png
0
Brugeravatar
Ficus

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 16:14

achillaxedprune skrev:
Den lyder virkelig smart, den der Mygarden-app. Jeg synes dog ikke helt den jeg har fundet passer til din beskrivelse? Er det denne eller hedder den måske noget andet? :)

image.jpeg

Bladet på den første på dit billede ligner Plantifier ret godt, mit bud er at samme folk er bag og derfor kommer mail fra firma af det navn n
0

Tilbage til "Bolig"