Den kolde skulder - godt trick eller en bjørnetjeneste?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Re: Den kolde skulder - godt trick eller en bjørnetjeneste?

Indlægaf Zombie » 21. jul 2016, 12:26

For mig er den kolde skulder at bevidst være sur, afvisende, tavs og fornærmet som en helt overlagt strategi for at vise utilfredshed. Meget manipulerende.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jul 2016, 12:42

Det der er ikke en kold skulder for mig at se. Det er at trække sig lidt ind i sig selv, fordi man bliver ked af det.

Og jeg var også blevet ked af det og stille i din situation. Sådan reagerer jeg også på skuffelse: jeg bliver stille, men ikke tavs.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 21. jul 2016, 12:43

Jeg har gjort det da jeg var ret ung men det hører under ting jeg helt bevidst besluttede at det ville jeg bare ikke, så må man beslutte om man synes det er så.berettiget at være sur at man siger det højt eller at det er for dumt og fjollet og tage sig sammen og lade det fare.

Jeg kan godt forstå man bliver fristet til det det har i høj grad været praktiseret hvor jeg voksede op men det er for mig blevet uacceptabelt og jeg ville have en meget lille tolerance tærskel over for at blive udsat for det idag af en anden.

Det er noget man gør for at få andre til at gøre som man vil have og så kan de gå der og forsøge at "være søde "i håb om de rammer rigtigt så man behandler dem ordentligt igen.

I er ikke enige om hvor vigtig den tur er så hvis det er mest vigtigt for dig så find en konkret tur og forelæg den for ham og hvis han så ikke vil det du har fundet uden han selv har gjort en skid så giv ham den skideballe og få det overstået. Måske kan du finde en afbudsrejse.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2694

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. aug 2016, 17:09

"Var det ikke en bedre ide at lade være?"

JO! Det er en bedre ide ikke at spise chokolade, men det ændrer ikke på, at jeg har lyst! :tie:
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Indlægaf vibbsen » 1. aug 2016, 18:34

Q-beben skrev:Jeg har desværre praktiseret det i stor stil. Jeg er godt klar over, at det er en umoden og ukonstruktiv reaktion, men nogle gange føler jeg mig så forurettet og forkert behandlet lige i situationen, at jeg får lyst til at "straffe" tilbage. Det er, som om at jeg bliver så vred, at jeg ikke tænker fornuftigt. Temperamentet tar over - og det er ikke ok!

Min nuværende kæreste vil slet ikke acceptere det. Han gør lige det modsatte af, hvad jeg forventer. Han er rimelig kontant og siger, før jeg har er i stand til at kommunikere normalt, gider han ikke bruge sin tid på mig. Så han går, afslutter telefonsamtalen, lægger sig til at sove eller hvad han nu lige kan gøre i situationen. Og så er der sket det, at jeg har siddet og følt mig endnu mere forurettet, indtil mit temperament er faldet ned, og jeg selv bliver lidt flov over mig selv, og så kan vi have en ordentlig diskussion.

Han er ikke perfekt, - han har masser af dårlige sider, som vi også arbejder på. Men lige den her er han god til at tackle. Det har i hvert tilfælde gjort, at jeg er begyndt at tænke over det, - og jeg er blevet meget bedre til at bremse mig selv. For det er ikke ok at behandle ham på den måde.

I virkeligheden tror jeg, det handler om, at ingen har fortalt mig, hvor grim jeg er, når jeg opfører mig sådan. Og at jeg har et mindre værds kompleks, som gør, at jeg fra tid til anden har brug for at få bekræftet fra min partners side, at uanset, hvor grimt jeg opfører mig, så elsker han mig. Og det er selvfølgelig ikke ok...

Hr.vibbsen og jeg har været sammen i 17 år. Og hold kæft hvor har jeg raset mange gange over hans total mangel på forståelse for at han har fået en kold skulder. FUCK hvor er det bare irriterende at han partout skal insisterer på at han ikke gider bruge tid på mig, når jeg insisterer på at tackle vores små ups and downs på en dum, umoden og urimelig måde. Kan man nu ikke engang få lov til at være en kælling en gang imellem.

Hans filosofi er : Hvis du er sur over noget - Så sig det. Hvis der er noget du er utilfreds med - så sig det. Hvis jeg har sagt noget som har såret dig, provokeret dig eller trådt dig over tæerne - så sig det. Hvis du vil have en mand der kan læse tanker - så find en anden. (Hvis du ikke vil have at vide om du ser tyk ud i en given beklædningsgenstand - så lad være med at spørge)

Det kan være ret belastende når man som jeg har en del issues med at sige fra. Til gengæld så er det også en gave. For det gælder også den anden vej. Han giver mig ALDRIG den kolde skulder. Han rykker ud med sproget. Og det giver en tryghed af at vide hvor jeg har ham. At når han ser sur ud og jeg spørger om han er sur, og han siger nej, jamen så er han rent faktisk ikke sur. Og hvis jeg siger "Er der noget i vejen" og han svarer at det er der ikke. Jamen så er det faktisk fordi der ikke er noget i vejen.
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forhold og sex"