Debattens mødregruppe

Lulu
Kort karma: 96
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1421

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 18. maj 2018, 04:33

Bøtte skrev:S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.

Kan V ikke selv kravle ind i sengen til jer?
Både E og F kommer selv ind til os når de vågner om natten (de sover begge inde ved os, hver morgen når vi står op). Begge unger hsr gjort det fra de var ca 1,5 år (f lidt før end e)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 852
Likede indlæg: 5909

Indlægaf Bøtte » 18. maj 2018, 04:48

Lulu skrev:
Bøtte skrev:S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.

Kan V ikke selv kravle ind i sengen til jer?
Både E og F kommer selv ind til os når de vågner om natten (de sover begge inde ved os, hver morgen når vi står op). Begge unger hsr gjort det fra de var ca 1,5 år (f lidt før end e)

Er du gal, jeg tør ikke pille siden af tremmesengen, så kommer hun aldrig til at sove om aftenen :lol: Hun er en bandit uden lige, så det vil betyde hun står ud af sengen 100 gange i minutter.

Så det venter vi lidt med. Eller god ide :)
0
Lulu
Kort karma: 96
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1421

Indlægaf Lulu » 18. maj 2018, 05:57

^ F hoppede henover ved 13 mdr, så det var sikrest at tage den af og tage kampen. Han har næsten givet sig med at blive liggende nu. Og i gennemsnit tager det nu 1 time at putte ham. Jeg er træt af at putte!
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12440

Indlægaf Sangius » 18. maj 2018, 06:33

Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.
Og hun er begyndt at kaste sig på gulvet og banke hænder og fødder i gulvet, når hun ikke får ain vilje.
Jeg tror vi er inde i en periode :D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 405
Likede indlæg: 3993

Indlægaf Danseprinsesse » 18. maj 2018, 08:38

Sangius skrev:Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.
Og hun er begyndt at kaste sig på gulvet og banke hænder og fødder i gulvet, når hun ikke får ain vilje.

Haha, Knud havde en periode omkring samme alder, hvor han lagde sig på alle 4 og gokkede hovedet ned i gulvet, når han var utilfreds med noget. Nu er han blevet mere verbal. :-D

Det kan også tage meget lang tid at putte herhjemme for tiden. Nogle gange holder han bare fest, men ofte ligger han ned og vil gerne sove, men kan ikke finde ro.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 852
Likede indlæg: 5909

Indlægaf Bøtte » 18. maj 2018, 12:15

Sangius skrev:Herhjemme tager det typisk 45 minitter til 2 timer at putte. De sidste par dage har det været 2 timer. Hun er også lidt sværere at putte i dagplejen.

Den der fase med at blive hidsig har vi været i i flere måneder :genert:
0
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3830

Indlægaf godtnavn » 18. maj 2018, 12:44

Det der med 5½ times søvn kan anbefales!!! Altså Luna har ikke sovet så længe, men jeg var så træt da kæresten kørte hende i dagpleje at jeg tænkte jeg lige ville tage en time mere... Nå, gordmorgen :wave: :blush:
Har lige spist morgenmad og nu vil jeg så kører ned og hente hende, jeg må godt nok have været bagud på søvnen når jeg bare kunne sove så længe. Men det er meget godt, skal ud i aften og optræde såer rart at være veludhvilet, omvendt skulle jeg have lavet nogle tekster færdigt inden :lol:
1
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 18. maj 2018, 16:28

Herhjemme er vi med på lange putninger... en til to timer tager det gerne, han vil bare ikke overgive sig. Men jeg bliver bare ved med at gå ind og give sut hvis han mangler den, og ellers får han lov til at dimse rundt ind til han bliver træt nok til at sove.

Vi har haft en rigtig møgdag, vi skulle have været af sted til babytummel men det blev ikke til noget. Benjamin sov så dårligt i nat og var totalt udkørt, så en halv time inden vi skulle være der faldt han i søvn, og ville simpelthen ikke vække ham. Det endte da også med, at han sov halvanden time

Så brugte han så eftermiddagen på at være helt hysterisk og græde og græde, tror næsten naboerne har tænkt om jeg var ved at slå ham ihjel :genert: da min mand så kommer hjem og tager Benjamin, så bliver han bare med det samme mild og sød. Tak for lort :mellow: havde prøvet at trøste ham i en time, men dejligt at far kan når jeg ikke slår til! Han er først faldet i søvn hos min mand nu her, han har så også været vågen i lidt over 5 timer. Normalt plejer han at være vågen maks 2.
0
AgentPixie
Kort karma: 119
Likede indlæg: 2002

Indlægaf AgentPixie » 18. maj 2018, 16:34

A er syg igen-igen. Han voldbrækkede sig i går og havde 40 i feber. Han var virkelig dårlig :(
Det er ikke meget han har været i dagplejen, men det er gået godt, han har været der alene i nogle timer, og været med på tur - også alene.

Han er overraskende nem at putte lige for tiden, hvis bare han er træt nok :p
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 15:43

Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:
Og så nægtede han ellers at sove resten af tiden.

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. maj 2018, 15:55

twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:

Min mand har haft fire morgenvagter i streg (7-15) og da han kom hjem i går, lagde han op til at vi skulle diskutere hvem der mon havde de hårdest, og var mest træt. Havde fandme næsten kylet ham udmaf vinduet, nogle dage ville jeg virkelig ønske at det ikke var mig der skulle op 3-4 gange om natten og stå op med barnet kl. 5. Og jeg bare kunne tage på job i stedet.

Du kan hilse ham og sige, at jeg her efter min barsel er slut, nogen gange glæder mig til at komme på arbejde, så jeg kan slappe lidt af.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 16:26

Sangius skrev:
twinkle skrev:Jeg har haft Benjamin med selv til familiefest i dag, da min mand har været på arbejde. Barnet brugte den første time på at skrige og være gal, da han blev sur over at jeg prøvede at putte ham til lur :rulle:

Du kan hilse ham og sige, at jeg her efter min barsel er slut, nogen gange glæder mig til at komme på arbejde, så jeg kan slappe lidt af.

Ja, hvem der bare havde lidt tid for sig selv :love: :lol:
Ej, det skal heller ikke lyde som om at jeg ikke elsker Benjamin, og er utaknemmelig for at kunne gå hjemme - og oven i købet få løn for det.
Men ind til videre må jeg bare erkende, at jeg nok ikke er pisse god til at gå hjemme og være på barsel. Jeg føler at min hjerne bliver lidt til kartoffelmos og gugu-gaga, og det er egentlig ikke udpræget sjovt.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. maj 2018, 16:29

Jeg var heller ikke udpræget fan af min barsel. Men hold da op, livet går hurtig når den er slut. Nu glæder jeg mig ustyrligt til endnu en barsel, hvor jeg har masser af tid til mine børn, og hvor jeg kan nå andet end arbejde og børn. F.eks. bare se en film, eller læse i en bog.
Jeg satser nemlig på at få sådan en baby der sover :D
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 20. maj 2018, 17:29

Det håber jeg du får, Sangius :D
1
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9846

Indlægaf JoyNips » 20. maj 2018, 17:42

Jeg glæder mig hver søndag aften lidt til at komme på arbejde igen. Shit, det er hårdt at have weekend! Jeg elsker vores pædagoger som motionerer min hyperaktive unge til hverdag :-D
0

Tilbage til "Forældre"