Debattens mødregruppe

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 09:01

DP, vi holder barnedåb lørdag d. 5. november. Det er en dåbsgudstjeneste, som vores kirke holder den første lørdag i måneden.

Det er med den samme præst, som døbte R.

Efterfølgende er der så brunch på en restaurant.

Sidste gang planlagde vi det også først noget senere. Mit overskud var slet ikke til det.
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 384

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. aug 2016, 09:21

Vi holder barnedåb den 23/10. Vi er så småt ved at hente tilbud på mad og finde ud af hvad vi skal.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. aug 2016, 09:24

Lige så nem natten var, lige så ked af det og urolig er han nu. Åh hvor jeg glæder mig til at det hjælper og jeg finder den gyldne mellemvej.

Hvad laver i andre i løbet af dagen? Jeg har så dårlig samvittighed over først at nå noget sent på eftermiddagen. Men babyM bor på mig og derfor bor jeg på sofaen.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 11:10

Nuser, det er ikke sikkert, at hans uro skyldes noget, du gør. Nogle babyer er bare mere urolige end andre.

Omkring de 3 måneder sker der ofte en bedring. Min SP har også sagt, at deres tarme ofte begynder at blive mere modne omkring de 2 måneder.

Du skal forsøge at lægge den dårlige samvittighed væk. Det er helt i orden ikke at nå noget som helst.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 11. aug 2016, 12:32

Nuttede-Nuser skrev:Lige så nem natten var, lige så ked af det og urolig er han nu. Åh hvor jeg glæder mig til at det hjælper og jeg finder den gyldne mellemvej.

Hvad laver i andre i løbet af dagen? Jeg har så dårlig samvittighed over først at nå noget sent på eftermiddagen. Men babyM bor på mig og derfor bor jeg på sofaen.

Jeg synes du skal pakke den dårlige samvittighed væk. Du klarer masser på en dag (faktisk 24/7). Du er nemlig den bedste mor du kan være overfor dit lille nyfødte barn. Så skidt om opvasken aldrig bliver taget og at støvsugeren samler støv ovenpå sig fremfor i sig.
2
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. aug 2016, 18:47

Tak tøser, jeg prøver at lægge den dårlige samvittighed væk. Jeg er bare ikke vant til at være så usikker på alting. Men jeg prøver.

Nu til noget helt andet.
Er jeg den eneste som har mistet appetitten fuldstændig. Alt hvad der hedder mad vokser bare i munden på mig. I sær hvis det er varm mad.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 20:36

Nuser, måske din mad-lede hænger sammen med din usikkerhed og alt det nye, der sker?

Jeg spiste heller ikke ret meget i starten, da jeg blev mor for første gang. Denne gang slapper jeg mere af og har intet problem med at spise :genert:.

Tværtimod mangler jeg stadig at tabe rigtig mange kilo. Jeg er blevet nødt til at købe nogle leggins og store t-shirts/bluser, for jeg er ikke i nærheden af at kunne passe mine bukser. Det kunne jeg ret hurtigt sidste gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 11. aug 2016, 21:01

Sorenspige skrev:DP, jeg har ikke lagt mærke til, om M har ændret sig efter bad. Hun er dog ikke så afslappet som Knud, men hun græder ikke. Det gjorde R i starten. Hun virker nærmere forundret over, hvad det er for noget.

Jeg håber, I får en rolig nat. Det lyder som en hyggelig tur ned i byen. Skal I ud at rejse?

Nej, ikke lige nu - vi har kun planlagt en tur til Frankrig i det nye år. Vi blev bare enige om, at det er meget rart at have, hvis vi kunne finde på at være spontane, eller hvis vi kører en tur til Tyskland på et tidspunkt. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 11. aug 2016, 21:03

Sorenspige skrev:M sover simpelthen så uroligt om dagen. 10-20 minutter og så skal hun hjælpes videre i søvnen. Jeg forudser mange ture med barnevognen.

Hvor mange ml får jeres babyer i flasken?

Det er samme billede her, han sover også kun ganske kort tid, hvis han ikke enten køres eller ligger i armene.

Jeg er lige begyndt at lave 150 ml hver gang, han tømte efterhånden 120 ml lidt for tit.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 11. aug 2016, 21:31

Nuser: Jeg kan godt forstå, du synes, det er svært det med maden. Det synes jeg også. Først bekymrede jeg mig for, om han fik nok, og nu kan jeg bekymre mig om, han nu får for meget. :stoned:
Det hele kommer jo af kærlighed og den største trang til at gøre det så godt som muligt for dem. :kys:

Synes bestemt heller ikke, du skal have dårlig samvittighed, du har rigeligt at se til bare med baby lige nu. Hvis der endelig er en pause, så tror jeg, det er en helt rigtig prioritering at du enten hviler eller bare er dig selv lidt, så du når at lade op til at være på igen. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 11. aug 2016, 22:02

Åh, jeg har godt nok haft en hård dag i dag og haft en ordentlig tudetur.
Han sover så dårligt og uroligt om natten, så jeg får meget lidt søvn. Og det tager omkring en time, at få ham til at falde i søvn igen efter måltiderne.
Om dagen kan han heller ikke falde i søvn. Jeg kan jo se, at han er helt vildt træt, men kan ligger bare og kigger, mens jeg putter, svøber og vugger - hver gang han er faldet næsten hen, spjætter han og kegler rundt.
Så jeg var bare helt udmattet i eftermiddags, havde knaldende hovedpine - og det eneste jeg kunne tænke på var, at når han endelig faldt i søvn, så kunne jeg ikke hvile sammen med ham, som jeg havde så meget brug for, fordi jeg havde bryster, der var ved at sprænges og i stedet blev nødt til at sterilisere brystpumpe og malke ud.

Jeg føler ikke, det er det værd mere. Det dræner mig for meget og suger glæde og overskud ud af mig, som jeg hellere vil bruge på mit barn. Så jeg vil egentlig gerne stoppe helt, skal bare lige finde ud af, hvordan jeg gør det uden at give mig selv brystbetændelse.

Lige nu hænger han sovende på min skulder, hver gang jeg lægger ham, vågner han igen - og jeg bliver nødt til at malke ud, inden jeg går i seng. Jeg forudser endnu en lang nat.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2429

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2016, 22:20

DP, du kan skære en udmalkning væk om ugen. Det er en langvarig proces, men det virkede for mig (det var bare amning). Jeg tog først en af de små amninger væk, og så en stor (aften) og en lille og en stor (hun spiste kun 4 gange dagligt hos mig, resten af tiden var flaske).
Ellers er der jo de der stop piller.
Din læge eller sp må også kunne guide dig omkring et stop.

Det andet lyder for hårdt og du har kæmpet en brav kamp med det amning og udmalkning. Mme i dag er rigtigt godt, så det skal du i hvert fald ikke have det skidt med :kys:
2
S :lun:
V :lun:
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 12. aug 2016, 05:58

Danseprinsesse skrev:Åh, jeg har godt nok haft en hård dag i dag og haft en ordentlig tudetur.
Han sover så dårligt og uroligt om natten, så jeg får meget lidt søvn. Og det tager omkring en time, at få ham til at falde i søvn igen efter måltiderne.
Om dagen kan han heller ikke falde i søvn. Jeg kan jo se, at han er helt vildt træt, men kan ligger bare og kigger, mens jeg putter, svøber og vugger - hver gang han er faldet næsten hen, spjætter han og kegler rundt.
Så jeg var bare helt udmattet i eftermiddags, havde knaldende hovedpine - og det eneste jeg kunne tænke på var, at når han endelig faldt i søvn, så kunne jeg ikke hvile sammen med ham, som jeg havde så meget brug for, fordi jeg havde bryster, der var ved at sprænges og i stedet blev nødt til at sterilisere brystpumpe og malke ud.

Jeg føler ikke, det er det værd mere. Det dræner mig for meget og suger glæde og overskud ud af mig, som jeg hellere vil bruge på mit barn. Så jeg vil egentlig gerne stoppe helt, skal bare lige finde ud af, hvordan jeg gør det uden at give mig selv brystbetændelse.

Lige nu hænger han sovende på min skulder, hver gang jeg lægger ham, vågner han igen - og jeg bliver nødt til at malke ud, inden jeg går i seng. Jeg forudser endnu en lang nat.

Åh, altså :( Jeg kan simpelthen genkende alt for meget i det du skriver. Puha.

Jeg malkede ud en uges tid efter vi var gået over til flaske. Jeg var SÅ ked af det hver gang. Og nåede frem til den samme beslutning som dig. Det var ikke det værd. Jeg havde ikke særlig meget mælk tilbage, så for mig gik det med 'bare' at reducere udmalkningerne lidt efter lidt (kan ikke huske hvor mange dage jeg brugte) og så sørgede jeg for at massere brysterne godt, især når jeg var i bad.

Jeg fik udskrevet ammestoppiller, men de blev aldrig nødvendige.

Håber det går glat for dig. Jeg blev i hvert fald meget gladere og mere lettet da jeg stoppede helt.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 12. aug 2016, 07:19

DP, jeg har kun prøvet at skulle malke ud efter hvert måltid i en uge, og det drænede mig fuldstændig. Så jeg forstår godt, at det ikke er det værd.

Det er vigtigere, at Knud får en mor med lidt mere overskud.

Håber, natten er gået ok :kys:.
1
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. aug 2016, 09:55

DP håber du har fået sovet bare lidt i nat. Jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil droppe udmalkningen, det lyder virkelig ikke til at det giver nogen mening længere. Og hverken dig eller Knud er tjent med at du har det sådan. I forhold til at baby kun får flaske giver det altså også mor noget mulighed for nogle timers sammenhængende søvn fordi far engang i mellem kan give et par flasker. Og det er bare GULD værd. Jeg har ikke nogen kloge råd i forhold til mælken da jeg jo har haft så lidt mælk at jeg bare er gået cold turkey. Så du får bare lige et knus og en tanke :kys: :ae:
1

Tilbage til "Forældre"