Debattens mødregruppe

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. aug 2016, 16:13

Det lyder meget ubehageligt :ae:. Kan man gøre noget mod refluks?
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 20. aug 2016, 16:15

Jeg har glædet mig til at kunne være med herinde :love:

Brugernavn: primle
Alder: 34
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: Fødte Bertil d. 15.08.16, hvor jeg var 37+4.
Andre børn: Laura fra februar 2013
4
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 20. aug 2016, 16:18

Vi har været til fødselsdag, og det gik egentlig fint. M sov dog ikke så lang tid ad gangen, og på et tidspunkt fik hun en ordentlig skrigetur.

Det tog egentlig ikke lang tid (måske 5 min), men alligevel reagerer de fleste som om, det er unormalt. Det er som om, folk glemmer, at alle babyer altså ikke bare ligger og kigger fredeligt hele tiden. Nogle gør, men det er da bestemt ikke alle.

Med R gjorde det mig meget ked af det. Nu bliver jeg mest irriteret.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 20. aug 2016, 16:18

Velkommen Primle. Er I kommet hjem?
0
primle

Indlægaf primle » 20. aug 2016, 16:18

Jeg har skrevet dette i terminstråden, men nu får I det også lige herinde.

Vandet gik søndag kl 15 og vi tog på fødegangen. Vi blev sendt hjem igen, da der ikke var veer. Natten til mandag havde jeg uregelmæssige plukveer/veer, der gjorde at jeg ikke fik sovet overhovedet. Så jeg var udmattet mandag morgen. Vi tager ind på fødegangen igen om formiddagen og der er ikke sket noget som helst. Vi bliver sendt hjem med en cocktail at sove på, så jeg kan have kræfter til når det starter.
Kl 16 er vi på fødegangen igen og der er ikke sket mere. Jeg får antibiotika (fordi han ikke er ude efter 24 timer) og vestimulerende drop.
Så går det stærkt. Efter 1 t og 45 min er jeg udvidet 8-9 cm. Og jm vil sætte en elektrode på hans hoved. Der mistænker hun at numsen vender nedad og det bliver bekræftet ved en scanning.
Jeg skal føde ham sådan. Der er pludselig mange på stuen, men jeg har trukket mig helt ind i mig selv og fokuserer på vejrtrækningen og på at presse.
Kl 20.14 er Bertil ude :love: Han er 2840 g og 49 cm og helt perfekt.
Vi bliver indlagt til observation i 48 timer, da han ikke nåede at få antibiotika to gange inden han kom ud. Amningen er svær. Han vil gerne sutte på sin tunge og jeg har ikke verdens mest 'ammeagtige' bryster :wacko: Nu må vi se hvad det ender med. Det er i hvert fald hårdt at hvert måltid er en kamp. Og det er også synd for ham, med tanke på, at han er kommet til verden noget mere stressende end så mange andre babyer.
0
primle

Indlægaf primle » 20. aug 2016, 16:31

Og så spammer jeg lige.

Jeg har i dag taget beslutningen om at stoppe med at amme. Jeg malker stadig ud, så i princippet kan jeg ændre mening endnu, men der er allerede meget lidt mælk at komme efter.

Vi havde to-tre gode amninger, hvor han fik fat og spiste et måltid. Ellers var det en kamp hver gang og han skulle hives og slides i. Jeg havde lovet mig selv, at jeg ikke ville så langt ud som sidst og alligevel stod jeg pludselig midt i suttebrikker, udmalkning, ammesonde og følelsen af at ALT handlede om amning. Jeg har grædt over det hver eneste dag og i dag er første dag, hvor jeg ikke græder over amning, men 'kun' over gulsot og min store piges gråd (den går lige i hormonerne!).

Vi har været inde på sygehuset hver dag siden vi kom hjem, fordi Bertil bliver fulgt ifht gulsot. Hans tal er faldet en lille smule for første gang i dag. Så vi skal først afsted og have taget blodprøve mandag igen. Nu håber vi bare at tallet er faldet tilstrækkeligt mandag.

Jeg føler at oddsene har været imod os ifht amningen, for Bertil sutter faktisk bedre end Laura. Men han er jo lille og er samtidig kommet til verden på en stressende måde. Flere sygeplejersker understregede også at det var vigtigt at tænke over lige præcis dette, når vi baksede med ham ifht amning. At han godt kunne have lidt ondt.

Men for pokker hvor er han skøn. Jeg er helt forelsket og jeg satser stærkt på det bare går fremad nu så jeg bare kan nyde at være mor til to :lun:
0
primle

Indlægaf primle » 20. aug 2016, 16:42

Sorenspige skrev:Vi har været til fødselsdag, og det gik egentlig fint. M sov dog ikke så lang tid ad gangen, og på et tidspunkt fik hun en ordentlig skrigetur.

Det tog egentlig ikke lang tid (måske 5 min), men alligevel reagerer de fleste som om, det er unormalt. Det er som om, folk glemmer, at alle babyer altså ikke bare ligger og kigger fredeligt hele tiden. Nogle gør, men det er da bestemt ikke alle.

Alligevel vildt at nogle mener en skrigeris på 5 min er længe. Og selvom den så havde varet en time, så var det da stadig ikke noget de skulle kommentere på.
Det er så træls og alligevel noget man ofte oplever synes jeg. At folk konstant har en mening om det man gør eller ikke gør.

Noget af det værste jeg ved er når folk 'snakker' for babyen/barnet. Min far er slem til det. Hvis min nevø er utilfreds, så siger han feks 'jeg gider ikke mor'. Det er jo ikke meningen, men det er en inddirekte kritik af det man gør som forælder.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 282
Likede indlæg: 2090

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2016, 16:52

Sorenspige skrev:Det lyder meget ubehageligt :ae:. Kan man gøre noget mod refluks?

Jaeh, der er vist lidt forskellige muligheder, men det lød på min læge som om, man som udgangspunkt ikke gør noget, hvis vægten ikke bliver påvirket.

Jeg vil lige drøfte det med sundhedsplejersken på onsdag.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2016, 17:00

Sorenspige skrev:Vi har været til fødselsdag, og det gik egentlig fint. M sov dog ikke så lang tid ad gangen, og på et tidspunkt fik hun en ordentlig skrigetur.

Ej okay, det lyder irriterende.
Siden hvornår er det mærkeligt, at en baby skriger.

Jeg bliver også så træt i hovedet af dem, der antager, at alle babyer er ens og dermed forventes at opføre sig og reagere på en bestemt måde. Heldigvis har jeg ikke så mange af dem i min nærhed, men man hører edderrådme nogle dumme ting af og til.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2016, 18:06

Tillykke igen Primle, sikke en fødsel! :kys:

Det lyder som om, vi har haft lidt af de samme udfordringer med amning. Er ked af, du heller ikke kunne få det til at fungere.
0
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 376

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. aug 2016, 21:39

Tillykke primle :blomst:
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. aug 2016, 21:47

Her er der nu ingen tvivl om at BabyM har kolik. For anden dag i streg har den stået på skrig i fire timer. Det er så synd for ham. Vi prøver her i weekenderne at skiftes til at gå med ham så vi ikke får ham smidt ud af vinduet og jeg fik også lige sovet et par timer til aften. Jeg har så ondt af min kæreste også. Han vil så gerne hjælpe og aflaste, men han bliver også bare noget hurtigere frustreret end jeg gør. Det er nok lidt en mande ting at der SKAL være en løsning og den skal virke hver gang.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. aug 2016, 21:49

Vil have bestilt en strækvikle så vi kan gå rundt med ham og stadig have et par hænder fri. Men jeg er godt nok i tvivl om hvilken der er bedst. Har overvejet den som slyngevejlederen sælger.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 21. aug 2016, 07:59

Nuser: det er rigtig synd for jer alle tre. :ae:

Jeg har lidt samme oplevelse med min kæreste, han bliver også hurtigere frustreret, når intet virker - han bliver sådan "det kan ikke passe, der må altså være noget galt". :P
Og så må det også være dobbelt frustrerende, at løsningen her tit er at komme over til mig.
0
Nuttede-Nuser

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. aug 2016, 10:19

Danseprinsesse skrev:Nuser: det er rigtig synd for jer alle tre. :ae:

Jeg har lidt samme oplevelse med min kæreste, han bliver også hurtigere frustreret, når intet virker - han bliver sådan "det kan ikke passe, der må altså være noget galt". :P
Og så må det også være dobbelt frustrerende, at løsningen her tit er at komme over til mig.

Tak DP :kys:
Jeg har nu bestilt en strækvikle så mine stakkels arme og ryg ikke bliver helt slidt op.
Ja jeg får også tit den der " ja og så kommer mor og så er der ro." Tror bare at det er en mande ting det der med at der skal være en løsning på alt, og det kan være svært at håndtere hvis der ikke er. Hvad der jo tit ikke er med en baby.
0

Tilbage til "Forældre"