Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1854

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. sep 2016, 09:16

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.

Thea :love2:
Krydser fingre for vejning!

Freya er også bare så fint - med y ♡
Godt I slap for sonde. Lille thea havde sonde i den første uge, og jeg brød mig ikke meget om det :/ . Hun fik delv hevet den ud 3 gange, og 3. gang måtte jeg selv hive den helt ud, fordi hun kun fik noget af den op, og så blev jeg bange for om den ville dryppe ndd i hendes luftveje eller noget i den stil :S . Det var en befrielse at få sonden af hende.

Mht til armene så stikker jeg den ene flagre-arm under brystet, og holder i den anden med hånden. Men så mangler jeg som regel en hånd til at hjælpe hende med at danne vacuum og sådan. Ja, jeg føler tit jeg kunne bruge 10 hænder med hende :p
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 18. sep 2016, 12:16

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Sangius skrev:Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.

Thea :love2:
Krydser fingre for vejning!

Freya er også bare så fint - med y ♡
Godt I slap for sonde. Lille thea havde sonde i den første uge, og jeg brød mig ikke meget om det :/ . Hun fik delv hevet den ud 3 gange, og 3. gang måtte jeg selv hive den helt ud, fordi hun kun fik noget af den op, og så blev jeg bange for om den ville dryppe ndd i hendes luftveje eller noget i den stil :S . Det var en befrielse at få sonden af hende.

Mht til armene så stikker jeg den ene flagre-arm under brystet, og holder i den anden med hånden. Men så mangler jeg som regel en hånd til at hjælpe hende med at danne vacuum og sådan. Ja, jeg føler tit jeg kunne bruge 10 hænder med hende :p

Puha lyder væmmeligt med den sonde. Godt hun hurtigt slap for den!

Ja netop det er problemet her også. En hånd skal holde hovedet og den anden skal forme brystet så hun bedre kan få fat.store bløde bryster er ikke de nemmeste at få fat på med en lille bitte mund :lol:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 18. sep 2016, 13:00

Velkommen til de nye :kys:.

DP, dejligt med længere lure :gogo:. Fredag og lørdag var lurene også ok her. Der skulle kun trilles lidt, og så sov hun videre. I dag er mere blandet, og bla har hun kun sovet 20 minuttet i løbet af de sidste 4 timer.

Hun snakker dog og er ret glad, så det er dejligt.

Jeg er dog træt. Både fysisk og psykisk. Jeg synes et spædbarn er hårdt arbejde :genert:, selvom jeg selv har valgt det, har en god mand og M ikke har kolik.

Jeg holder nok lidt lav profil herinde i den kommende tid, for jeg føler kun, at jeg bidrager med negative ting. Det er jeg ked af. Jeg ville så gerne bare kunne nyde min dejlige baby.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 18. sep 2016, 18:13

Velkommen til Sangius og snowdrop :)

Dejligt med et godt første møde i mødregruppe DP :)

Bertil fik sin debut til stor fest i går, da vi var til sølvbryllup. Han klarede det super fint og fik mange beundrende blikke i løbet af aftenen :-D Sådan nyfødt er en magnet - og min er selvfølgelig en ekstra lækker én af slagsen :-p

Vi endte med at blive næsten to timer mere end vi havde planlagt, fordi den gode stemning rev os med. Det var det værd, men vi er selvfølgelig (endnu mere) trætte i dag.

Jeg tror Bertil er i gang med et appetitspring. Han forlanger i hvert fald større og større mængder. Kan det passe der ligger et nu? Han er 5 uger i morgen.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 18. sep 2016, 19:29

Primle, der ligger et tigerspring omkring uge 5, og her øgede M også mængden deromkring.

Jeg har faktisk lige øget hendes flasker til 180 ml, hvilket er helt vildt, men især om natten tømte hun 150 ml. Andre gange spiser hun så kun 90 ml, så der bliver også hældt en del ud.

Hvor skønt at det gik godt til festen :gogo:, og babyer tiltrækker nemlig masser af opmærksomhed.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 18. sep 2016, 19:34

Ja, det var så ikke længe, jeg kunne holde mig væk :genert:.

Mit humør er blevet bedre, og jeg har tænkt en del. Jeg føler, at jeg får fremstillet mig selv som en underskudsramt, utaknemmelig mor herinde. Jeg er underskudsramt fra tid til anden, men bestemt ikke hele tiden - og utaknemmelig er jeg aldrig.

Selvom det måske ikke lyder sådan, så er jeg dybt dybt taknemmelig for begge mine børn. Faktisk måske så meget at jeg gerne vil have, at alt er perfekt. Men det er tingene jo ikke med en lille baby, som nærmest ændrer vaner fra dag til dag.

Jeg har besluttet, at jeg vil forsøge at fokusere på alt det positive i mit liv og min lille familie, og så vil jeg prøve at skubbe/undertrykke bekymringerne, så de ikke får så meget magt.
4
primle

Indlægaf primle » 18. sep 2016, 19:40

Sorenspige skrev:Primle, der ligger et tigerspring omkring uge 5, og her øgede M også mængden deromkring.

Jeg har faktisk lige øget hendes flasker til 180 ml, hvilket er helt vildt, men især om natten tømte hun 150 ml. Andre gange spiser hun så kun 90 ml, så der bliver også hældt en del ud.

Hvor skønt at det gik godt til festen :gogo:, og babyer tiltrækker nemlig masser af opmærksomhed.

Vi har lige læst om det der tigerspring - det giver god mening det også hænger sammen med appetitten. Vi er også begyndt at øge til 120 ml.

Jeg har det fint med flasker, men jeg ser frem til at der er mere system i det og færre flasker i døgnet. Men sådan er det vist med alt med en baby. Ingen rytme og system - i et godt stykke tid.
1
primle

Indlægaf primle » 18. sep 2016, 19:50

Sorenspige skrev:Ja, det var så ikke længe, jeg kunne holde mig væk :genert:.

Mit humør er blevet bedre, og jeg har tænkt en del. Jeg føler, at jeg får fremstillet mig selv som en underskudsramt, utaknemmelig mor herinde. Jeg er underskudsramt fra tid til anden, men bestemt ikke hele tiden - og utaknemmelig er jeg aldrig.

Selvom det måske ikke lyder sådan, så er jeg dybt dybt taknemmelig for begge mine børn. Faktisk måske så meget at jeg gerne vil have, at alt er perfekt. Men det er tingene jo ikke med en lille baby, som nærmest ændrer vaner fra dag til dag.

Jeg har besluttet, at jeg vil forsøge at fokusere på alt det positive i mit liv og min lille familie, og så vil jeg prøve at skubbe/undertrykke bekymringerne, så de ikke får så meget magt.

Du er ikke alene. Jeg føler ofte at alle andre kan overskue meget mere end mig.

Herinde har jeg også haft et behov for at komme ud med de ting der har været svære og der har jeg også ofte følt, at jeg var hende der kom og 'ødelagde den gode stemning' Omvendt synes jeg også det er vigtigt at man kan få lov til at hælde af og råbe røv. At få børn er det bedste og mest fantastiske, der nogensinde er sket mig. Men det er dælme også det hårdeste, voldsomste, mest stressende og angsrtprovokerende jeg har prøvet.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2116

Indlægaf Danseprinsesse » 18. sep 2016, 22:08

Sorenspige skrev:Velkommen til de nye :kys:.

DP, dejligt med længere lure :gogo:. Fredag og lørdag var lurene også ok her. Der skulle kun trilles lidt, og så sov hun videre. I dag er mere blandet, og bla har hun kun sovet 20 minuttet i løbet af de sidste 4 timer.

Hun snakker dog og er ret glad, så det er dejligt.

Jeg er dog træt. Både fysisk og psykisk. Jeg synes et spædbarn er hårdt arbejde :genert:, selvom jeg selv har valgt det, har en god mand og M ikke har kolik.

Jeg holder nok lidt lav profil herinde i den kommende tid, for jeg føler kun, at jeg bidrager med negative ting. Det er jeg ked af. Jeg ville så gerne bare kunne nyde min dejlige baby.

Jeg er glad for at læse, at du har ændret lidt mening igen. :)

Synes virkelig der skal være plads til at komme af med alle de bekymringer og frustationer, der måtte være i denne tråd. Det skal i hvert fald ikke være for trådens skyld, at man holder tilbage.

Når det så er sagt, så er mit indtryk af dig slet ikke, som du selv beskriver det. Jeg synes, du bidrager med rigtig mange gode ting i tråden. :kys:

Jeg kunne i øvrigt lære at holde min mund, Knud har været en kegle i dag. Min kæreste har været væk hele dagen pga. arbejde, og jeg synes det har været en hård dag! Da han kom hjem, trængte jeg i den grad til en pause fra baby.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. sep 2016, 22:20

Sorenspige skrev:Primle, der ligger et tigerspring omkring uge 5, og her øgede M også mængden deromkring.

Vi øgede også til 180 ml for en uges tid siden, fordi han konsekvent tømte 150 ml. Han tømmer stadig flasken 4 ud af 5 gange. Til gengæld er han begyndt at spise færre måltider, nu er hans rytme ca. mad hver 4. time. Først på natten/sidst på aftenen sover han tit så længe, at der går 5-6 timer mellem de to måltider.

Efter nogle dage på Movicol, er der kommet gang i afføringen herhjemme, men nu synes jeg faktisk det virker for tyndt. Shit, jeg synes det er svært med den mave. Han gylper også stadig rigtig meget, både det der lidt tykke gylp, der har været i maven et stykke tid og så tynd mælk, der kun lige når ned at vende, inden det komme retur i store stråler - det har ingen betydning, hvor mange ml han har spist, tit gylper han faktisk mest ved 1. bøvserunde.
Det mærkelige er, at han også kan have måltider uden antydningen af gylp (eller jeg ved ikke, om det er mærkeligt, kan være det er helt normalt), det er som om, det er værst, når han samtidig skal af med noget i den anden ende - det presser nok på en eller anden måde.
Sundhedsplejersken kommer heldigvis i morgen, så må jeg tale med hende om både gylp og afføring.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 18. sep 2016, 22:25

Sorens: når jeres pige har de der lange stræk uden at sove, lader du hende så være vågen et stykke tid og forsøger at putte igen, eller prøver du at få hende til at falde i søvn det meste af tiden?
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2016, 06:36

Danseprinsesse skrev:Sorens: når jeres pige har de der lange stræk uden at sove, lader du hende så være vågen et stykke tid og forsøger at putte igen, eller prøver du at få hende til at falde i søvn det meste af tiden?

For det meste lader jeg hende være vågen et stykke tid, inden jeg prøver at putte igen. I går var hun fx i et gevaldigt humør og pludrede løs til både mig, sin far og uroen i kravlegården :lun:. Hvis hun græder/brokker sig meget, så forsøger jeg at putte.

Ofte går jeg tur med hende i barnevognen, så hun får et længere stræk, men det kan jo bare ikke altid lade sig gøre.

Øv, at Knud var en kegle i går (jeg elsker det udtryk). Må alle babyer herinde være blide som lam og sove godt både dag og nat.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2016, 06:38

DP, det lyder som en god ide at få en snak med SP om afføring og gylp. Jeg fik at vide, at med mindre barnet ikke tager på, så gør man ikke noget mod gylperi. Her svinger det meget, hvor meget og voldsomt hun gylper.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2016, 06:40

Tak for jeres søde beskeder :kys:.

Jeg vil forsøge at tage tingene lidt mere, som de kommer, selvom det er svært for mig.
2
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. sep 2016, 08:28

Jeg har det lige som Sorens og Primle. Har holdt mig lidt væk fordi 90% af det jeg kunne bidrage med var negativt. Og når jeg så endelig tillod mig selv at juble lidt over at noget var blevet bedre -BANG- så rykkede vi bare tilbage til start. For han har det bedre, men vi er ikke i mål endnu. Og det er jo her inde alle frustrationerne kommer ud, de gode ting skriver jeg som oftets til min kæreste.
0

Tilbage til "Forældre"