Debattens mødregruppe

primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 27. sep 2016, 12:42

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:

I min er vi 4 ud af 6, der giver flaske.
Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:

Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:43

Lisen: Håber det bliver hyggeligt med mødregruppen. :)

Sorens: Godt at høre, at hun spiser igen. Her er appetiten også kommet tilbage. Han er stadig pylret, sur og træt, men det kan faktisk også godt være, at han er ved at være på vej ind i et nyt spring.

Han blev vaccineret i dag - jeg tudede heldigvis ikke, som jeg havde frygtet jeg ville. :blush:
Det gjorde han selvfølgelig, men ellers gik det fint. Nu må vi se, om han bliver lidt skidt af det senere.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 27. sep 2016, 12:49

Snowdeop, jeg synes ikke du er forkert på den, det er ikke i orden at de ikke har tid til jer. har din kommune ikke et tilbud med åbent hus eller noget ammerådgivning? Ellers synes jeg altså i skulle hive fat i nogle af de private ammerådgivninger, ammenet eller forældre og fødsel, hvis du føler dig så usikker. Sundhedsplejersken er jo ikke Gud, og de færreste er særligt amme kyndige.

Min sp sidste gang havde ingen gode amme råd og foreslog bare flaske uden videre. Denne gang har jeg haft kontakt til kommunens ammerådgiver og det har bare været noget helt andet, er virkeligt blevet hjulpet denne gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:49

Snowdrop: Jeg synes overhovedet ikke du er egoistisk, og jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver frustreret over det rod, når du har brug for hjælp til amning. Håber du får besøg hurtigt af en sundhedsplejerske, som du kan bruge til noget.

Og så vil jeg sige, at jeg stadig kan mærke den der følelse af, hvordan det var, da jeg selv stod med ammeproblemer og baby, der ikke tog på. De var så frygtelige de uger. Jeg kan godt forstå du bliver vred og ked af det. Håber for jer, at det snart vender. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 12:52

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:

Første gang startede den ene ammende med at sige noget i stil med, at hun nok var lidt mere vedholdende og stædig, fordi hun var lykkedes med amningen. :gisp:

Det blev som jeg frygtede. Vi er 6 og jeg er den eneste der giver flaske. Han skreg hele vejen derhen og jeg måtte lægge ham i sofaen, mens jeg skyndte mig at lave en flaske. Jeg kampsvedte. Øv.

Ej, det er sgu tarveligt. :ae:
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 27. sep 2016, 12:59

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:
Danseprinsesse skrev:

Ja, det synes jeg faktisk også. Det er fint for dem at det handler meget om amning, men jeg kunne jo også godt bruge én at sparre med. Sådan skal det bare ikke være åbenbart.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 13:30

Lilleluftballon skrev:Snowdeop, jeg synes ikke du er forkert på den, det er ikke i orden at de ikke har tid til jer. har din kommune ikke et tilbud med åbent hus eller noget ammerådgivning? Ellers synes jeg altså i skulle hive fat i nogle af de private ammerådgivninger, ammenet eller forældre og fødsel, hvis du føler dig så usikker. Sundhedsplejersken er jo ikke Gud, og de færreste er særligt amme kyndige.

Min sp sidste gang havde ingen gode amme råd og foreslog bare flaske uden videre. Denne gang har jeg haft kontakt til kommunens ammerådgiver og det har bare været noget helt andet, er virkeligt blevet hjulpet denne gang.

Jeg aner det faktisk ikke. P er jo ellers lige startet på ammekonsulent-uddannelsen, så havde håbet hun var mere forstående. Jeg har googlet som en gal idag for at forsøge at finde en privat ammerådgiver, men har ikke rigtigt kunnet finde nogle. Det jeg har kunnet findet har været langt uden for vores budget.

Nu kommer der en tredje SP på torsdag (blev ringet op af en gut fra sundhedsplejen som forsøgte at hitte hovede og hale i det hele). Jeg spurgte ham om man så kunne få hende som fast SP, hvis det var. Officielt kan man ikke da hun hører under et andet "distrikt" men man kunne måske finde ud af noget... Jeg håber hun er lige hvad jeg har ventet på. Spørger hende om kommunen ikke har en ammerådgiver. Jeg ved der er en IBCLC i nabokommunen, men det vil min kommune jo nok ikke lige betale for :wacko:
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 13:31

Og tak skal I have alle. Undskyld at mine indlæg er sådan nogle ego indlæg. Jeg håber jeg snart får overskud til at følge lidt mere med i hvad der sker hos jer <3
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 739

Indlægaf ajnaM » 27. sep 2016, 14:07

Bare lige udefra - du kan ringe til forældre og fødsels ammerådgivning, Snowdrop. Jeg har fået hjælp flere gange, og de er super! :gogo:

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/
1
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 27. sep 2016, 14:42

Ja, præcis sådan noget. Du kan også skrive til ammenet på Facebook, men de har vist ret lang svartid...
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 14:59

DP, er det ikke tidligt, at Knud er blevet vaccineret? M skal først om 2 uger.

Sikke en kommentar omkring amning :tie:. Det ville have ramt mig hårdt første gang.

Snowdrop, øv, at du ikke får mere støtte. Håber, SPen på torsdag er dygtig og kan fortsætte hos jer. Jeg kender en privat ammerådgivninger, men hun er vist tilknyttet trekantsområdet, og så koster det også en del.

Primle, øv, at du er en den eneste, og at du fik sådan en start på MG :ae:. M græder også altid voldsomt, når hun et sulten, og de andre ser helt forskrækkede ud. Men når man har et flaskebarn, kan det bare være nødvendigt at lægge dem fra sig, mens man laver mad.
0
Brugeravatar
Snowdrop

Indlægaf Snowdrop » 27. sep 2016, 16:02

ajnaM skrev:Bare lige udefra - du kan ringe til forældre og fødsels ammerådgivning, Snowdrop. Jeg har fået hjælp flere gange, og de er super! :gogo:

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Årh super! Tak :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 19:49

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:
Danseprinsesse skrev:

Ja, det synes jeg faktisk også. Det er fint for dem at det handler meget om amning, men jeg kunne jo også godt bruge én at sparre med. Sådan skal det bare ikke være åbenbart.

Det kan jeg godt forstå. Du må bruge os, selvom det ikke helt er det samme. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 27. sep 2016, 19:58

Sorenspige skrev:DP, er det ikke tidligt, at Knud er blevet vaccineret? M skal først om 2 uger.

Sikke en kommentar omkring amning :tie:. Det ville have ramt mig hårdt første gang.

Snowdrop, øv, at du ikke får mere støtte. Håber, SPen på torsdag er dygtig og kan fortsætte hos jer. Jeg kender en privat ammerådgivninger, men hun er vist tilknyttet trekantsområdet, og så koster det også en del.

Primle, øv, at du er en den eneste, og at du fik sådan en start på MG :ae:. M græder også altid voldsomt, når hun et sulten, og de andre ser helt forskrækkede ud. Men når man har et flaskebarn, kan det bare være nødvendigt at lægge dem fra sig, mens man laver mad.

Jo, det slog mig også i dag, at det var lidt tidligt. Det var den tid, sekretæren gav mig efter hans 6-ugers undersøgelse (mens han græd, så jeg tog bare kortet uden at kigge). Men nu er det da overstået (indtil næste gang).

Han har været lidt ekstra pylret og ked af det i eftermiddags og her til aften, men det virker til, at han har klaret det forholdsvis let.

Jeg synes bare, det var så himmelråbende dumt sagt - og var fristet til at komme med en spids kommentar, men lod den bare glide ind og ud. Hvis det bare var et spørgsmål om stædighed, så ammede jeg da også endnu.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2016, 20:04

Hvis jeg var fortsat med at amme, var både R og M døde af sult, eftersom der vitterligt ingen mælk var overhovedet.

Så her ville stædighed ikke have hjulpet noget som helst.
1

Tilbage til "Forældre"