Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 336

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 7. okt 2016, 17:55

Sorenspige skrev:Knirke, du behøver ikke skifte om natten, med mindre der er mere end tis (men det ved du måske godt :genert:. Det gik der bare lidt tid, før vi var klar over første gang).

Jeg kan godt savne graviditeten, spændingen da ingen vidste det, at mærke hende i min mave og forventningerne (mest første gang. Anden gang fyldte bekymringerne for min store dreng og fødslen lidt for meget). Men vi skal ikke have flere børn. Det er jeg alt for dårlig til at have spædbørn til :genert:.

Det vidste jeg ikke.... Men hvordan ved man om der er mere i bleen end tis uden at skulle pille svøb af, og åbne natdragten og så enten åbne bleen eller lige linde på den ved låret (og lyse ind med en lommelygte fordi det ellers er for mørkt)?
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 7. okt 2016, 18:07

Jeg plejer at sniffe til numsen. Synes som regel godt man kan lugte det.
Min lille pige er dog en bæmaskine, så der er næsten noget i hver gang.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 8. okt 2016, 08:55

Ja man kan lugte baby bæ. Og vores pige kan man også høre- hun kan virkelig lave rabalder når hun producerer en stor ble :)
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 8. okt 2016, 08:57

Min pige valgte at sove 8,5 time i streg i går nat. Hun plejer at vågne efter 5, nogle gange 6 timer. Så mine bryster var godt fyldte, og nu har jeg meget smertefulde mælkeknuder og let feber. Argh. Ikke helt fair, var ellers helt høj over så god en nats søvn.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1842

Indlægaf Sangius » 8. okt 2016, 11:07

Bruger I andre strækvikle? Thea vil kun sove på min mave om dagen, så den er gudesendt for mig. Men jeg er konstant i tvivl om hun sidder rigtigt i den. Jeg sætter hende i frøstilling, mave mod mave. Men jeg synes hendes hoved falder sådan lidt ned, når hun ligger i den. Føler hun bliver sådan lidt krumrygget. Hun sover som en drøm i den...
Ved i om jeg på nogen måde kan sikre mig hun ligger korrekt?
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 8. okt 2016, 18:16

Sangius skrev:Bruger I andre strækvikle? Thea vil kun sove på min mave om dagen, så den er gudesendt for mig. Men jeg er konstant i tvivl om hun sidder rigtigt i den. Jeg sætter hende i frøstilling, mave mod mave. Men jeg synes hendes hoved falder sådan lidt ned, når hun ligger i den. Føler hun bliver sådan lidt krumrygget. Hun sover som en drøm i den...
Ved i om jeg på nogen måde kan sikre mig hun ligger korrekt?

Det er meningen de skal være krumryggede, sådan er deres naturlige rygstilling. De bæreseler med lige ryg er meget hårde ved de små rygge, så det er godt.
Du skal sikre hendes luftveje, og at hendes hage ikke falder for meget ned mod brystet. Jeg plejer at sætte hovedet fast i en af siderne med kinden mod mit bryst.
Generelt skal den bare være meget strammere end man tror, så hvis du føler hun falder ned kan du også prøve at binde den strammere?
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2016, 10:59

Det er kun få gange, jeg har været i tvivl, om M har lavet i bleen, og så skifter jeg hende.

For det meste er det dog ret tydeligt, da hun presser ret kraftigt og bliver rød i hovedet (kan selvfølgelig være svært at se om natten). For det meste kan man også lugte det.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 9. okt 2016, 11:47

Jeg skifter hver gang vi er oppe, da vi flere gange har oplevet at han har tisset igennem på trods af, at vi har prøvet forskellige mærker og størrelser. Tænker dog vi snart skal give det en chance igen at lade være.

Vi havde Bertil til zoneterapeut i fredags. Det har hjulpet. Han har virkelig skreget meget og græd sig også stortset igennem besøg af mødregruppen i torsdags. Vi har trængt til nogle gode vågentimer med ham og det har været tydeligt for os begge hvor få vi har haft, for vi har uafhængigt af hinanden nærmest været helt høje af 10 minutters tilfredshed og små smil. Fredag aften var han vågen og tilpas kl 20. Det kan jeg ikke huske hvornår er sket sidst. Enten skriger han eller sover på det tidspunkt.

Vi skal afsted igen i morgen og så håber vi det kan gå endnu mere fremad.

Og så er snot og hoste ellers kommet indenfor dørene. Jeg er den eneste der er gået fri indtil videre. Jeg synes godt nok det er øv at sådan en lille baby skal døje med forkølelse. Der er det nemmere med den store som selv kan sige noget og flytte på sig hvis hun skal hoste.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 9. okt 2016, 12:12

Hvor er det godt at høre Primle. Håber det varer ved. :kys:

Sangius: Jeg var også lidt nervøs i starten for, om han lå rigtigt i viklen. Jeg gør det samme som luftballonen, drejer hans hoved til den ene side, så han ligger med kinden mod mig. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. okt 2016, 12:43

Det går efterhånden den rigtige vej med søvnen om dagen her. Han er blevet så god til at sove formiddags/middagslur i barnevognen, de fleste dage sover han 1-2 timer i streg uden de store anstrengelser. I dag har han foreløbigt taget 2,5 time, hvor vi kun har været ude og give sutten 2 gange. Det er skønt! Om eftermiddagen/aftenen kegler han stadig en del, men det er også blevet bedre. :)

Vi mangler noget tøj, der er mere egnet til at sove ude i, når nu det er blevet koldere - det varer ikke længe, før det ikke er nok med dynen. Men er lidt i tvivl om, hvad der giver mening at købe. Vi har både fleecedragt og flyverdragt, men de er lige til den store side endnu.
Overvejer at købe en sovepose/kørepose med ærmer/hætte her til overgangen. Det vil også være nemt bare at kunne lægge ham i den i almindeligt tøj + en uldhue, når han skal ud.
Hvad har I tænkt jer at bruge uden for til de helt små her i efteråret?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 9. okt 2016, 13:16

Mere tøjrelateret: Kan I anbefale nogle strømpebukser str. baby. Har nogle par fra Benetton, som er gode, men de er købt i udlandet og kan ikke umiddelbart finde dem på nettet. Synes H&M's er meget lange i livet...
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 9. okt 2016, 14:26

Vi har en ulddragt fra Mikk-line, som der ikke går længe før vi skifter til. Den bruger vi over hele vinteren og går så over til en tykkere dyne når det bliver koldere.

Men Bertil er meget glad for at blive svøbt så jeg tænker faktisk meget på om en voksi var bedre.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 9. okt 2016, 15:48

Jeg ville nok bare bruge det tøj i har, selvom det er lidt for stort.
Min pige sover i voksi nu, alm tøj, hue og vanter og så ud i barnevognen. Det er dejligt nemt.

Jeg kan godt lide strømpebukser fra melton.
0
Lisen82
Likede indlæg: 37

Indlægaf Lisen82 » 10. okt 2016, 13:05

Hej!

Jeg er her endnu! Læser med hver dag,men har ikke så meget overskud for tiden. Håber snart det vender lidt.

L er desværre stadig rigtig ked af det om aftenen og natten :( Og så gylper han rigtig meget ved hvert måltid og det fortsætter så lang tid efter også.I morgen kommer SP så håber hun har gode råd osv.
Vi var til bryllup i lørdags. Det fik fint i kirken og til festen skulle alle lige se ham og sige hej. Han blev dog hos mig eller kæresten hele tiden. Men til selve festen var han meget urolig og ked af det. Stakkels lille fyr. Han fortsatte med at gylpe meget. Der var en baby med som er 2 uger ældre end L. Hov og spiste bare og var stille. Så vi følte lidt vi forstyrrede :genert: Men flere sagde også sådan er så små babyer jo.

På den posirive side,så smiler han ind i mellem lidt og det er så dejligr! :lun:
Og han har meget mere øjen kontakt med os!

Når vi kører med ham i vognen så har han en fleece dragt over sin body,bukser og cardigan. Synes det er blevet meget koldt!!
Og vi er også nød til at skifte ble om natten,han tisser så meget at hvis vi ikke skifter så tisser han igennem.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 10. okt 2016, 17:37

Jeg er begyndt at give M en kortærmet uldbody på under tøjet, og så har hun indtil videre bare en lille strik cardigan og uldhue på i barnevognen. Ind til videre har hun ikke været kold, når hun kom ind.

Lisen, når der er spædbørn med til fest, må man forvente uro. Synes, I er seje, at I tog afsted :kys:.

Jeg håber, at I snart slipper på skrigeri. Det er sinpelthen så hårdt.
0

Tilbage til "Forældre"