Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. okt 2016, 21:28

I fredags fik jeg at vide, at begge mine søstre venter barn i foråret. :love:
Når nu vi regner med, at Knud bliver enebarn, så er jeg ekstra glad for, at han får så mange jævnaldrende fætre og kusiner. Min fars kone har også 2 nye børnebørn på vej, så p.t. er der 4 gravide ud af deres tilsammen 7 børn, det er så skønt!

Vores lille dreng er 3 mdr. i dag. Det føles lidt vildt, at jeg knap nok kan huske, hvordan det var, før han kom.
Jo, jeg kan huske, at jeg havde mindre hår på benene og mere velplejede negle. ;)
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 16. okt 2016, 23:24

De sidste par nætter har jeg max fået 1,5 times sammenhængende søvn. Det har været en kombination af flere ting, men i nat er det M, der simpelthen sover så uroligt, og åbenbart også skal til at spise hver 3. time igen? Det gider jeg ikke rigtig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 17. okt 2016, 05:39

Sorenspige skrev:De sidste par nætter har jeg max fået 1,5 times sammenhængende søvn. Det har været en kombination af flere ting, men i nat er det M, der simpelthen sover så uroligt, og åbenbart også skal til at spise hver 3. time igen? Det gider jeg ikke rigtig.

Æv, man bliver hurtigt drænet efter sådan et par nætter. Hvordan går det med at sove om dagen?

Vi kan normalt stille uret efter Knud, han vil have mad kl. 6, 10, 14, 18, 22 (+/- 1/2 time) og så forfra. Men i nat har han lige vendt sig selv på hovedet og også været ret urolig, så nu er jeg spændt på, om det kommer til at drille i forhold til den lange middagslur, han er blevet så god til at tage.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2016, 06:53

Jeg har svært ved at sove om dagen, fordi M stadig ofte kun sover 30-45 minutter. Selv hvis jeg prøver, vågner jeg automatisk efter 20-30 minutter.

Vildt, at Knud er så stabil i sin rytme og kun spiser 5 gange fast. Her svinger måltiderne mellem 6-7 gange, og tidspunkterne er meget forskellige.

I nat endte hun med kun at spise kl. 24.00, og så først igen kl. 7, men hun var vågen ca. en gang i time, hvor hun lige skulle beroliges (og jeg var oppe for at varme vand flere gange).

Tillykke med Knuds 3 måneder :lun: og med alle de kommende børn i familien. Det er fedt med jævnaldrende fætre og kusiner.

Er I sikre på, at Knud skal være enebarn?
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 17. okt 2016, 09:20

Jeg er misundelig på den rytme, Danseprinsesse :love:

Her er der ingen rytme. I lørdags sov han fine lure i løbet af dagen. I går sov han nærmest ikke.

Vi har købt en voksi fordi han elsker at blive svøbt. Det virker ok indtil videre.

Bertil blev 2 mdr i lørdags. Det er gået stærkt og alligevel ikke. Jeg føler mig lidt snydt for den første tid, fordi han græder så meget, at jeg meget af tiden tæller ned til at de første tre mdr er gået og det forhåbentlig bliver bedre.

Her har jeg en bror og min mand er enebarn. Så indtil videre er der én fætter til vores børn. Forhåbentlig kommer der flere til.
Jeg tror ikke vi får flere. På sigt ville jeg gerne have tre børn. Hvis jeg var nogle år yngre og havde længere tid til at komme mig både fysisk og psykisk over forløbet med at få nummer to, så måske. Men vi ville bare skulle i gang igen inden for kort tid og det tror jeg ikke vi kan holde til.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 51
Likede indlæg: 315

Indlægaf Knirkemis » 17. okt 2016, 13:12

Altså, det er jo heller ikke fordi, jeg ikke bliver frustreret en gang imellem. Vi er i gang med 4. tigerspring, og det trækker tænder ud. Hun er langt mere pivet, og alle måltider i dagtimerne er en kamp. Til gengæld spiser hun 260 ml inden natten, hvor jeg er begyndt at blande grød i, og det får hende til at sove mere, end de 3 timer hun normalt tager ad gangen.

Og så har vi fået en dagplejeplads, hvor hun er ved at blive kørt ind. Hun er kun 4,5 måned, og jeg synes godt nok det er svært, at skulle overlade hende til en dagplejer allerede. Men jeg har brug for lidt aflastning, og det bliver maks 3 gange om ugen, og så ikke mere end måske 3 timer ad gangen, hvor jeg kan få sovet lidt og handlet stort ind og gjort rent. For dælen, jeg er træt af at bo på 4. sal i forhold til indkøb og baby på slæb. Så alle større og tunge indkøb, foregår hvis min bror lige kan passe hende, eller hendes far er hjemme.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2016, 18:18

M er 3 måneder og 1 uge i dag, og alligevel tager hun sig lige en grædetur her til aften :(. Det skal altså stoppe NU!
0
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 37

Indlægaf Lisen82 » 17. okt 2016, 19:08

Åh Sorenspige det er også bare så hårdt med de skrige ture! Håber det snart stopper og i får lidt ro.

I går blev L 2 mdr det er på en måde gået hurtigt. Men på en måde føles det som igår at vi kom hjem efter hans indlæggelse.

Vi var ved lægen i torsdags,fordi han gylper helt vildt. . Det er hele måltidet eller det halve. Ved lægen blev vi så sendt til Skejby. De kan ikke helt finde ud af hvorfor han gør det,om det er refluks eller noget andet. Vi blev sendt hjem,og har åben indlæggelse indtil torsdag. Torsdag skal han igen tilses af en læge og vejes igen. Og se ser de det an der.
Men puha vi har skrige ture hver dag nu :( Han bliver ikke mæt fordi det kommer op,men vi må ikke giver mere mad da det gør det værre..så det er små portioner over flere gange

Han fik dog ros for at være så god til at ligge på maven,og til at holde øjne kontakt til sin mor og far :lun: Min dejlige dreng!
0
Lisen82
Kort karma: 13
Likede indlæg: 37

Indlægaf Lisen82 » 17. okt 2016, 19:17

Her har vores børn 2 fætre og 2 kusiner. Både min kæreste og jeg har en bror,og begge har en dreng og en pige. Den yngste fætter er 5 år ham ser min datter meget op til,og elsker når de kan lege. L er den yngste og der kommer vist ikke flere. Jeg tror heller ikke vi skal have en 3'er. På sigt gad jeg godt,men tror ikke det kommer til at ske.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 17. okt 2016, 22:17

Ja, det er totalt luksusrytme, han kører med. Jeg nyder det også bare, så længe det varer!
Det spøjse er, at hvis han kommer ud af rytmen en dag - som f.eks. i dag - så kører han sig selv tilbage i løbet af et døgns tid. Han kan nok bare godt lide orden i tingene. :P

Sorens: Ja, vi er nok rimelig sikre, når vi tænker på min kærestes alder og hensynet til mine hofter. Men når vi lader følelserne for Knud overvælde os, kan vi da godt komme i tvivl. Jeg kan godt føle trang til at opleve den kærlighed med et barn mere, men jeg har egentlig ikke som sådan lyst til at få et til - ikke som jeg har det nu i hvert fald. Jeg har brugt nogle år på at vænne mig til tanken om, at det skulle være sådan og se fordelene, så nu har jeg svært ved at forestille mig det modsatte.

Jeg bliver i øvrigt ret frustreret over min veninde efterhånden, hvad det angår. Hun nævner SÅ tit, at vi da bare lige skal nappe en mere (eller et par stykker). Her i weekenden kørte hun den så lidt videre, sådan et guilt trip - hvor hårdt det vil blive for ham, hvis han ikke har søskende, når hans forældre bliver gamle, og han skal passe os alene.
Jeg ved ikke lige helt, hvad det er. Men det virker som om, det provokerer hende voldsomt, at vi har nogle andre drømme og andre måder at gøre nogle ting på. F.eks. kan hun nærmest tage det lidt personligt, at jeg ikke gider bruge bluser til ham i den her alder. Hun grinede hånligt over, at jeg giver ham uldbody på under en alm. body. Altså... :stoned:
De der mærkværdigheder kan jeg bare smile lidt af, men det med enebarn rammer mig, fordi jeg synes, det er decideret tarveligt. Især fordi det delvist skyldes, at vi har ventet ufrivilligt i 5 år på at få barn pga. min sygdom.

Sorry, jeg skulle lige af med det.

En krammer til jer, der skal klare skrigeture. :ae:
0
primle

Indlægaf primle » 18. okt 2016, 09:17

Jeg kan godt forstå du bliver ramt af din venindes kommentarer, DP. Det kan hun ikke være bekendt.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:02

DP, jeg synes, din veninde er strid. Hun skal overhovedet ikke blande sig i, hvor mange børn I skal have. Det kommer simpelthen ikke andre mennesker ved!

Jeg spurgte kun, fordi I lyder som sådan nogle søde og skønne forældre med overskud til flere børn, men jeg kan sagtens forstå, at I vælger anderledes. Der er også fordele ved et barn. Jeg kan især se dem nu, hvor vi har fået to :genert:.
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:04

Hvordan skal I holde jul?

Vi kommer nok til at fejre juleaften bare hos 4 herhjemme. Vi skulle have været sammen med min familie, som bor 3-4 timers kørsel væk, men vi er vist kommet frem til, at vi gerne vil være hjemme i år. Det har vi været før, men der har mine svigerforældre også været her.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:06

M vågnede først kl. 5.45 for at spise :banan:. Både min mand og jeg var vågen flere gange, og der blev da også lidt tjekket, om hun stadig trak vejret :genert:.

Det er nok en enlig svale, men nu vil jeg alligevel skrive en god ting her.
3
primle

Indlægaf primle » 19. okt 2016, 07:23

Dejligt Sorenspige :klap:

Bertil faldt i søvn i går omkring kl 20.30. Jeg gik i seng kl 21.30 og var sikker på jeg skulle op igen en times tid efter. Der var nemlig gået noget tid siden han havde spist inden han faldt i søvn.
Men han sov til lidt over 1.00 :banan: Og så mad og søvn igen til kl 6.00. Det er helt godkendt :)
2

Tilbage til "Forældre"