Debattens mødregruppe

primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. okt 2016, 07:26

Vi skal holde jul hos mine forældre. Sidste år var første jul i vores nye hus. Og der holdte vi jul hos os med vores forældre og min mormor.
Vi vil gerne slippe for at være værter i år. Så det bliver hos mine forældre, hvor min bror og svigerinde og deres dreng også kommer.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 19. okt 2016, 07:31

Vi holder jul hos os i år, hvor min svihmgermor og min mands bror og kone kommer. Stille og roligt, og glæder mig vildt meget :D

Thea sov mæsten 4 timer i nat - dejligt!

Jeg er dog kommet til at sove med hende på maven hele natten. Falder simpelthen i søvn før jeg får lagt hende over, hver gang. Tror Thea sunes det er dejligt. Jeg bekymrer mig dog en anelse i forhold til vuggedød og sådan. Men det mindes jeg dog aldrig at have hørt om når barnet sover oven på deres forældre?
Må hellere sætte en alarm når jeg begynder at amme.. :p
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2116

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:01

Sorenspige skrev:DP, jeg synes, din veninde er strid. Hun skal overhovedet ikke blande sig i, hvor mange børn I skal have. Det kommer simpelthen ikke andre mennesker ved!

Jeg spurgte kun, fordi I lyder som sådan nogle søde og skønne forældre med overskud til flere børn, men jeg kan sagtens forstå, at I vælger anderledes. Der er også fordele ved et barn. Jeg kan især se dem nu, hvor vi har fået to :genert:.

Du er sød. :kys:

Jeg er faktisk ret meget i tvivl, om vi overhovedet ville have overskuddet til flere. :genert:
Lige nu synes jeg, det trækker tænder ud med firma, istandsættelse og baby. Og vi er endda heldige med en ret nem baby (nu hvor han også er begyndt at sove godt om dagen).

Er lige kommet hjem fra mødregruppe, hvor han sov 3 timer i barnevognen - og nu er han blevet puttet igen, hvor han sov igen med det samme. Dét giver til gengæld lidt overskudsfølelse!

Jeg er blevet meget mere glad for min mødregruppe, end jeg havde turdet håbe. Det er så afslappende og hyggeligt at være af sted. Og det er skægt, nu hvor børnene også begynder at interessere sig for hinanden. :)
2
Brugeravatar
Snowdrop
Kort karma: 81
Likede indlæg: 337

Indlægaf Snowdrop » 19. okt 2016, 13:02

Hold nu kaje en stresset femugers undersøgelse!
Hun var forsinket så vi blev hastet igennem de obligatoriske undersøgelser efter at have ventet i en halv time med en Freya der var så tålmodig selvom hun blev mere og mere sulten og træt!

Nåede ikke at få spurgt om alt det jeg gerne ville. Så nu fik jeg heller ikke tjekket om tøsen har trøske. Magter ærligt talt ikke at bestille en ny tid 'bare' for det...
Hun har to gullige små pletter bagest i ganen som sundhedsplejersken mente måske var noget. Men de har ikke spredt sig eller er blevet værre i løbet af mere end en uge, så ved sq ikke?

--
Sangius jeg tror ikke vuggedød er en risiko når hun sover PÅ dig. Men en risiko kan jo være at hun glider ned.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:08

Vi ender nok med at holde jul hos min far. De lige år er vi søskende ellers sammen med vores svigerfamilier og de andre år samles vi hos min far.
Men mine svigerforældre sagde lige i går, at de rejser i julen. De gjorde det samme, da det var "deres tur" forrige år.

Min søsters kærestes familie er muslimer, så hun og han holder altid jul hos min far. Så vi bliver 6 voksne og Knud, det bliver dejligt roligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:15

Sangius skrev:Vi holder jul hos os i år, hvor min svihmgermor og min mands bror og kone kommer. Stille og roligt, og glæder mig vildt meget :D

Thea sov mæsten 4 timer i nat - dejligt!

Jeg er dog kommet til at sove med hende på maven hele natten. Falder simpelthen i søvn før jeg får lagt hende over, hver gang. Tror Thea sunes det er dejligt. Jeg bekymrer mig dog en anelse i forhold til vuggedød og sådan. Men det mindes jeg dog aldrig at have hørt om når barnet sover oven på deres forældre?
Må hellere sætte en alarm når jeg begynder at amme.. :p

Jeg mener ikke, anbefalingerne om ikke at sove på maven gælder, når baby ligger på jer. Hvis du føler, du har kontrol over, at hun ikke glider ned, så tænker jeg, det er fint. Vi gjorde det også en del, den der nærkontakt det giver, er jo så skøn for dem. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 14:36

Da S var baby for 4 år siden blev vi frarådet at sove, mens hun sov på maven på os.

Det skete ind i mellem alligevel og altid med samme resultat: hun var drivvåd af sved og det er jo det, der kan være farligt, nemlig at de ikke kan komme af med varmen, når de ligger på maven.
0
S :lun:
V :lun:
LadyLove
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Indlægaf LadyLove » 19. okt 2016, 17:49

Bøtte skrev:Da S var baby for 4 år siden blev vi frarådet at sove, mens hun sov på maven på os.

Det skete ind i mellem alligevel og altid med samme resultat: hun var drivvåd af sved og det er jo det, der kan være farligt, nemlig at de ikke kan komme af med varmen, når de ligger på maven.

Det samme var tilfældet, da vores datter kom til verden for 3 mdr siden. Det er ok, at de sover på en, men anbefalingen er klart, at man er vågen imens.

Jeg faldt i øvrigt også ofte i søvn under amning med vores store pige, og jeg tror virkelig det er sjældent, hvis nogensinde, der er sket noget ved det. Men det er nok det med varmen, der er årsagen til det.
Senest rettet af LadyLove 19. okt 2016, 18:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. okt 2016, 18:07

Hun bliver ikke for varm af at sove hos mig :) . Men må hellere sætte alarm når jeg ammer, så jeg ikke falder i søvn. Jeg er dog ikke bekymret for at rulle med hende. Føler min underbevidsthed er helt klar over hvor hun er :) .

Jeg føler det trækker op til et smil fra hende snart - jeg glæder mig som et lille barn til at se det :D

Mht enebarn eller ej, der er absolut ingen evidens for at enebørn er dårligere stillet end andre børn. Et barn har brug for tryghed og kærlighed. Søskende er sgu ikke en envejsbillet til en lykkelig barndom. Mine brødre og jeg har aldrig været gode venner, og har kun sparsom kontakt med dem i dag.
Min mand derimod er bedste venner med sin bror.

Jeg ved ikke om vi skal have flerr børn. Det skal vi nok... men lige nu må jeg ærligt indrømme at jeg ikke er voldsomt fan af barsel. Savner mit arbejde, kolleger og hverdag. Elsker min lille tut til månen og tilbage - men det er sgu hårdt arbejde. :)
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 02:50

M tog et stræk til kl. 3.45, hvilket er skønt. Til gengæld sover hun stadig ikke her en time senere :tie:.

Hun sov ellers, mens hun spiste, men vågnede fuldstændig op, da hun blev langt for sig selv igen.

Håber, vi når at få sovet lidt mere, inden en ny dag starter.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 02:52

DP, jeg bruger for resten stort set kun langærmede bodyer eller heldragter med uldbodyer under. De skal være noget ældre, før jeg bliver fan af bluser til dem.
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. okt 2016, 04:59

Wow! Thea har lige sovet 5 timer! Jeg havde ellers sat alarm til efter 3 timer, men må have overhørt den. Blev helt bekymret da jeg vågnede - hun lå og sprællede og gryntede som sædvanlig. Hun er vågen og frisk, og ville gerne ha' en fin tår mælk...
Må hun overhoved gå så længe uden mad? :/
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. okt 2016, 05:02

Snow - kommer din SP ikke snart? Så kan hun måske ske om det er trøske? :)
0
primle

Indlægaf primle » 20. okt 2016, 05:24

Sorenspige skrev:M tog et stræk til kl. 3.45, hvilket er skønt. Til gengæld sover hun stadig ikke her en time senere :tie:.

Hun sov ellers, mens hun spiste, men vågnede fuldstændig op, da hun blev langt for sig selv igen.

Håber, vi når at få sovet lidt mere, inden en ny dag starter.

Her sov Bertil til kl 4.00. Og det var uden mad siden 18-19 tiden. Jeg fatter det ikke. Han sov fint videre og sover endnu.
I går resulterede det lange stræk i, at han spiste hver anden time hele dagen. Han skal jo have sin mad på en eller anden måde. Jeg vil prøve at skifte til sutten med to huller i dag for at se om hans måltidsmængde måske kan øges, så han ikke skal spise så tit. Jeg har en mistanke om, at han 'giver op' når han er nogenlunde mæt, fordi det går for langsomt. Men jeg aner det jo ikke.

Samtidig skal vi passe på maven. Det er ikke nemt.
0
primle

Indlægaf primle » 20. okt 2016, 05:26

Sorenspige skrev:DP, jeg bruger for resten stort set kun langærmede bodyer eller heldragter med uldbodyer under. De skal være noget ældre, før jeg bliver fan af bluser til dem.

Det er det samme her. Jeg tror først jeg blev rigtig fan af bluser, da hun begyndte at gå. Så har vi til gengæld også kun brugt det siden. Og så kortærmede bodyer som undertøj. Og nu alm undertrøjer.
0

Tilbage til "Forældre"