Rejsemad-tråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3461

Rejsemad-tråden

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 10:58

Nu blev der lige nævnt bagels i en anden tråd, og straks kom jeg til at savne amerikanske bagels :D

Det fik mig til at tænke på, hvordan I er med mad, når I er ude at rejse. Skal I prøve en masse af, er der noget særligt, I altid skal have, når I er i et bestemt land? Osv..
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Re: Rejsemad-tråden

Indlægaf Sophies-mor » 20. jul 2016, 11:01

Jeg skal klart prøve det lokale køkken.
Hvorfor spise det samme ude, som hjemme?
Pebersteak og steak bearnaise kan man få over næsten hele kloden, og det gider jeg ikke.
Lokal mad tak.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 11:04

Jeg starter :D

I USA skal jeg altid have bagels, cookies og på Starbucks (det har vi også i Dk, men det er en rejseting for mig). Og så altid lige på Apple Bees, fordi det er hyggeligt.

I Mexico skal jeg altid have quesadillas med æblesodavand til, fordi det bare smager så lækkert :P Og flan, naturligvis, fordi der ikke er nogen andre steder, hvor det smager lige så godt.

Er et værre madøre, når jeg er på ferie :D
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 20. jul 2016, 11:17

Helt klart ja til lokal mad :)

Der er også nogen ting, der bare kun smager godt på stedet - såsom lokal græsk rosé fra den ø, man er på. Man kan tage det med hjem, men det er bare ikke det samme som når man sidder i den lune aften ved havnekanten.

Jeg har også yndlingsrestauranter i forskellige lande/byer, hvor jeg gerne vil hen igen og igen, men samtidig er jeg lidt splittet, for vil jo også gerne prøve en hel masse nyt. Jeg elsker at researche på restauranter forud for en rejse!

I Frankrig skal jeg altid have tartiflette, når jeg er på ski. Og crepes med saltkaramel. Og drikke Orangina af nostalgi, selvom man godt kan få det i Danmark nu - men det var jo meget særligt, da jeg var barn med de små fine buttede flasker. I London elsker jeg en restaurant, der hedder Providores og prøver altid at nå forbi til morgenmad. I USA/Canada skal jeg nå at få pandekager til morgenmad og helst også købe brownie eller cookies.

Og så elsker jeg at gå i supermarkeder i andre lande, uanset om jeg skal have noget eller ej. Især i Frankrig og stå og stirre på kæmpeudvalget :love:
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 11:21

Og nå ja, vil gerne prøve ting af, når jeg er i udlandet, særligt, hvis jeg besøger folk privat. På den konto har jeg blandt andet spist kohoved (dog ikke noget, jeg vil anbefale :-D), og det var også på den måde, at jeg opdagede kondenseret mælk.
0

Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1570

Indlægaf Spjaerten » 20. jul 2016, 11:24

Jeg spiser oftest lokal mad.

Men som elsker af steak, sushi & burger. Så blir de ting til tider sneget ind selvom det ikke er typisk for destinationen.

PS blir ved med at læse det som rejemad :lol:
2
Tryk på * :slem:
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 20. jul 2016, 11:26

Akehurst2 skrev:Helt klart ja til lokal mad :)

Der er også nogen ting, der bare kun smager godt på stedet - såsom lokal græsk rosé fra den ø, man er på. Man kan tage det med hjem, men det er bare ikke det samme som når man sidder i den lune aften ved havnekanten.

Jeg har også yndlingsrestauranter i forskellige lande/byer, hvor jeg gerne vil hen igen og igen, men samtidig er jeg lidt splittet, for vil jo også gerne prøve en hel masse nyt. Jeg elsker at researche på restauranter forud for en rejse!

I Frankrig skal jeg altid have tartiflette, når jeg er på ski. Og crepes med saltkaramel. Og drikke Orangina af nostalgi, selvom man godt kan få det i Danmark nu - men det var jo meget særligt, da jeg var barn med de små fine buttede flasker. I London elsker jeg en restaurant, der hedder Providores og prøver altid at nå forbi til morgenmad. I USA/Canada skal jeg nå at få pandekager til morgenmad og helst også købe brownie eller cookies.

Og så elsker jeg at gå i supermarkeder i andre lande, uanset om jeg skal have noget eller ej. Især i Frankrig og stå og stirre på kæmpeudvalget :love:

I hear ya! Jeg elsker udenlandske supermarkeder, det er sjovt at købe ind i andre lande.

Alle ved jo, at en slags ikke er nok, så derfor er der 9 forskellige slags flødeskum på dåse i Cora. :love:
Fransksupermarked.jpg

Jeg spiser gerne lokalt, som en anden nævner så er steak bearnaise temmelig internationalt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 11:28

Akehurst2 skrev:

Ja, det er så fedt :banan: Det er det samme i Belgien, de har også så mange lækre ting, som man normalt ikke kan få i et almindeligt supermarked herhjemme.
1

Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 20. jul 2016, 11:29

Og noget mad kan man jo sagtens tage med hjem. Vi slæber altid et par kg. ost med hjem fra Frankrig :genert:

Køber også gerne Cadburys Chocolate Eclairs, når jeg er i London (men ikke hver gang, for så ville jeg få sukkerchok...) og Carambar karameller fra Frankrig.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 20. jul 2016, 11:32

Uh, og markeder med mad! Også fantastisk.

Blev så lidt paf, da jeg havde købt et stort bæger friske skovjordbær i hallerne i Kiev og glad smovsede dem i mig - hallo, man kan jo ikke engang købe skovjordbær herhjemme, så sikke et fund! og min veninde så fortalte, at de blev plukket oppe ved Tjernobyl :8: Men jeg lever endnu og er ikke helt selvlysende, så det går nok :-D
Senest rettet af Akehurst2 20. jul 2016, 11:35, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 11:33

Akehurst2 skrev:Og noget mad kan man jo sagtens tage med hjem. Vi slæber altid et par kg. ost med hjem fra Frankrig :genert:

Køber også gerne Cadburys Chocolate Eclairs, når jeg er i London (men ikke hver gang, for så ville jeg få sukkerchok...) og Carambar karameller fra Frankrig.

Contraband ftw!

Min søde veninde smugler også majsmel, bønnemos, syltede chilier og krydderiblandinger i rå mængder, når hun har været hjemme i Mexico. Hun skaffer varerne, og jeg lægger køkken til, når vi laver mad sammen :love:
1

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jul 2016, 11:36

Ballademager skrev:
Akehurst2 skrev:
Og så elsker jeg atgå i supermarkeder i andre lande, uanset om jeg skal have noget eller ej. Især i Frankrig og stå og stirre på kæmpeudvalget :love:

Ja, det er så fedt :banan: Det er det samme i Belgien, de har også så mange lækre ting, som man normalt ikke kan få i et almindeligt supermarked herhjemme.

Hørt!
Da min onkel boede i Belgien, var en af de faste seværdigheder, når vi besøgte ham, en tur i et enormt GB-supermarked.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6731

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2016, 11:45

Jeg ELSKER at rejse :love: og en stor del af oplevelsen er at spise alt det fremmede. Men med årene er meget af det fremmede ikke så fremmed mere, det er blevet kære minder, og de skal selvfølgelig genopleves. Så ferier/rejser er netop som Akehurst beskriver, en kamp mellem nyt og gammelkendt :lun:

I USA skal jeg også have en creamcheese bagel. Ligsom jeg skal have en stak pandekager, og french toast, og bacon/eggs. Vi skal også altid forbi en Red Lobster, og når vi kører er det stensikkert at vi skal ind forbi en McD og købe friske fritter, og kun friske fritter. Det er bare helt anderledes derovre. Og så SKAL vi i en Whole foods og i Walmart og bare gå rundt og snuse :lol: (ok, der bliver som regel købt de særeste ting)

Ligeledes kan vi ikke være i London uden at skulle have backbacon, svampe og the works en morgen, eller få afternoon tea en dag, og en pub skal man også lige forbi. Og lidt fish & chips (uden eddike!!)

Frankrig er Croque Monsieur, Moules Frites, oste, Gigot, Aligot.

Italien er is i lange baner, alt pastaen og pizzaerne, Limoncello, Risotto.

Ååååhhh, der er bare så meget, og hver land/egn har bare sine ting, som man svælger i.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. jul 2016, 12:37

Nå ja, i Mexoco skal jeg også altid have det her med kanel. Det smager fantastisk.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 20. jul 2016, 13:24

Nemlig det er noget af det første vi undersøger når vi kommer et nyt sted :lol: vi kan bruge lang tid når vi kommer til et supermarkeder :danse: :love2: og så er der markeder :dance: familien spiser næsten alt :gogo: og så er der mig som holder til noget jeg kender :D jeg er ikke altid lige nem at ha med ud at spise :mellow: Det går alt sammen bare der er pizza. Jeg smager godt på hvad de andre spiser. :savl:
0

Tilbage til "Rejser"