Rejsemad-tråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Re: Rejsemad-tråden

Indlægaf sigge » 31. jul 2016, 16:01

Jeg har lige været i London sammen med min søster. Det var 8. gang, vi var der sammen, så vi har oparbejdet en del madtraditioner. Bl.a. skal vi altid spise mexikansk på Chiquito på Leicester Square den første aften. Man kunne sikkert sagtens finde bedre mexikansk på mindre turistoverrendte steder i byen, men nu er det bare blevet tradition. Ligesom vi altid skal spise frokost i form af fish & chips på en pub en af dagene. Og så elsker jeg Pret, når det skal være hurtigt. Desværre måtte vi denne gang opgive en af de faste traditioner, da Häagen Dazs cafeen på Leicester Square er lukket. :(

Ellers har jeg ikke nogen faste traditioner i andre lande, men jeg vil gerne prøve det mere tilforladelige af lokal mad. Italien er jo altid et hit, når man elsker kulhydrater: Pizza og pasta :love: Og i New York skulle jeg da også en tur på IHOP og spise morgenmad, ligesom der røg en Dunkin Donut ned.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 31. jul 2016, 18:05

Vi rejser og bor fortrinsvist i Asien og der kan lokalt blive lidt for lokalt.
Men i Vietnam skal jeg altid have Pho og meget gerne fra den vegetariske som lå lige OL hjørnet fra hvor vi boede. Pho er bare så godt. Men aldrig aldrig aldrig fra et gadekøkken.
I Bangkok er det chicken cashew der er favoritten.
I Singapore er underlødig og skal altid Paul som er en international cafe men laver fænomenal eggs Benedict med laks.
I Bangladesh skulle jeg absolut intet have ;)
0
Whatever
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 566

Indlægaf Lulu » 31. jul 2016, 18:10

Jeg skal altid smage lokal mad. Eneste undtagelse er Tyskland. Jeg har været alt for ofte i Tyskland, og Tyskland er bare ikke et kulinarisk land, jeg har prøvet lidt forskellige retter, men nu gider jeg ikke mere. Der er intet spændende i tysk mad.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. jul 2016, 18:17

Ballademager skrev:
Akehurst2 skrev:
Og så elsker jeg at gå i supermarkeder i andre lande, uanset om jeg skal have noget eller ej. Især i Frankrig og stå og stirre på kæmpeudvalget :love:

Ja, det er så fedt :banan: Det er det samme i Belgien, de har også så mange lækre ting, som man normalt ikke kan få i et almindeligt supermarked herhjemme.

Enig. Elsker også supermarkeder. Var på Island i maj måned. Her er fx tre skur/yoghurt-varianter. Der var måske 35 varianter i alt! :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. jul 2016, 18:21

Jeg er glad for at smage lokalt, når jeg rejser. Har dog aldrig været langt-langt væk, kun i Europa.
Men jeg synes stadig, det er dejligt at smage det lokale.

På Island spiste vi rigtig meget lam og fisk. Det gør de jo virkelig godt. Her er fx forret (lamme-carppacio med røget mayo) og hovedret (lækker lokal fisk med grøntsager fra spisestedets egen have, lokal rogn osv) :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 31. jul 2016, 19:10

Det lokale. I Prag fik jeg fx griseknæ - det var virkelig godt!
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jul 2016, 21:44

Jeg bliver ved med at læse "Rejemad-tråden" :lol:

Jeg vil gerne smage på de lokale delikatesser, når jeg er i udlandet. Jeg drømmer stadig om den kretensiske gede-/fåreost, vi fik for to år siden.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 1. aug 2016, 06:49

Fru Sunshine skrev:Jeg bliver ved med at læse "Rejemad-tråden" :lol:

Jeg vil gerne smage på de lokale delikatesser, når jeg er i udlandet. Jeg drømmer stadig om den kretensiske gede-/fåreost, vi fik for to år siden.

Ha, jeg læser det også som rejemadtråden :D
3
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Ballademager » 1. aug 2016, 09:18

Jeg kan forsikre jer om, at jeg aldrig ville lave en rejemadtråd. Kan ikke fordrage rejemad :-D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 1. aug 2016, 10:10

Ballademager skrev:Jeg kan forsikre jer om, at jeg aldrig ville lave en rejemadtråd. Kan ikke fordrage rejemad :-D

Rejer er heller ikke mad, hvis du spørger mig :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2930

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2016, 11:10

Jeg elsker at prøve lokal mad. Mine forældre rejste meget med mig og de havde mottoet "Intet nyt skal være mig fremmed", og det har jeg heldigvis taget med mig.
Min mor og jeg rejste i Japan i foråret og syntes, det var hamrende skægt at vi flere gange var på restauranter, hvor alt stod på japansk og der så bare var billeder ved siden af af mad, man ingen form for genkendelse følte overfor. Der var virkelig potentiale for overraskelser - og vi blev heldigvis rigtig positivt overrasket flere gange.
Andre i vores selskab var noget mere skeptiske overfor det.
1
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 1. aug 2016, 11:17

Jeg vil generelt gerne smage den lokale mad. Det er det, der er med til at gøre det sjovt at rejse. Min søn har bestemt ikke været af den overbevisning, men i år gik han all in og prøvede alle mulige græske retter - og kunne lide dem :)
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3563

Indlægaf Lemonella » 1. aug 2016, 13:45

Det er efterhånden længe siden jeg har været uden for Danmarks grænser, men jeg skulle altid smage den lokale mad og jeg elskede også, at ose i de lokale supermarkeder.

Jeg husker stadig de bankevarme chili/hvidløgsrejer (og ja, i min verden er rejer altså mad :D ), jeg fik serveret på Tenerife. Tjeneren kom med de små brændende varme lerskåle med låg og havde dobbelt lag grillhandsker på. :)
Også de mange forskellige slags yoghurt man kunne få. Mums. Især den de havde med annanas og kokos. Wow den var lækker.

Mit yndlingsspisested ved havnen, hvor de serverede de lækreste friskfangede muslinger. Og ikke, at forglemme, deres helt utroligt velsmagende dybstegte blæksprutteringe med aioli. Ikke noget med dybfrost her. Fiskerne kom med lækkerrierne i kasser, direkte fra havnen.

Åhhh, hvor ville jeg ønske jeg var rask nok til, at tage en lille smuttur til min yndlingsferieø Tenerife.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Indlægaf FruDulle » 1. aug 2016, 13:48

Rejemad :love:
3
Whatever
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 23
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 235

Indlægaf Jungletiger » 1. aug 2016, 15:36

Når vi er i Orlando skal vi have bøffer på Charleys Steakhouse :D Glæder mig allerede til om små 14 dage, hvor vi lander derovre.
I Miami skal jeg på Mango´s - det er turistet, men deres show er fedt og maden er ganske udmærket. Til morgenmad i Miami er det News Café - bare fordi de har et godt og stort udvalg af brunch samt det er fedt at sidde og kigge ud på Ocean Drive :D
0

Tilbage til "Rejser"