At flytte sammen (for) tidligt i forholdet...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4137

At flytte sammen (for) tidligt i forholdet...

Indlægaf decibell » 5. sep 2015, 11:08

Min datters veninde, der er 20 år, har lige meldt ud, at hun og kæresten, som hun har kendt godt og vel en måned, nok skal flytte sammen her om lidt.

Dette er IKKE en tråd om forargelse eller rysten på hovedet over deres beslutning. Det er derimod en tråd om, hvad DU gjorde, og hvad du har fortrudt/været glad for set i bakspejlet. Hvor lang tid gik der, fra I blev kærester, til I flyttede sammen, og gik det/gik det ikke osv.

Måske kan andre bruge dine erfaringer til noget. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5884

Re: At flytte sammen (for) tidligt i forholdet...

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 11:39

Jeg flyttede sammen med min kæreste efter tre måneder, da jeg var 18 pr gammel. Det blev til et forhold på 18 år, som jeg er taknemmelig for at have haft. Og forhåbentligt venter et livslangt venskab.

For mig virker det ikke så slemt, når unge mennesker flytter sammen, hvis de ikke forpligter sig over evne eller opgiver stabilitet.

Jeg boede på et værelse og flyttede ind i hans lejlighed. Hvis vi skulle være gået fra hinanden, var vi bare rykket tilbage til start uden større problemer. Ingen havde været rigere eller fattigere.
3
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2015, 11:54

Vi var kærester i 1,5år før vi flyttede sammen, sådan på papir, men vi var nok sådan semisamboende noget tid før.
Hun er den første jeg har prøvet at bo sammen med :genert: inden da var det, det fri og lykkelige ungkarleliv :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 12:02

Jeg synes klart, det er sværere nu. Ny kæreste synes sådan set bare, vi skal flytte sammen nu, når jeg alligevel vil ud og købe hus, der er bedre egnet til at bo sammen med eksmand.

Vi har været kærester fire-fem måneder og min datter tror bare, han er en ven. Det, synes jeg, er ALT for tidligt. Hvem, der bare var tyve og ikke havde nogle forpligtelser.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 5. sep 2015, 12:06

Vi flyttede sådan ca sammen efter 1. Date. Men altså vi havde begge boet hver for sig forinden, hvilket jeg er glad for. Han boede midlertidigt hjemme hos sine forældre, og derfor var det nemt for ham bare at flytte ind, og i tilfælde af det gik galt, kunne han bare flytte ud igen. Vi har været sammen i 1,5 år.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 12:10

Filipai skrev:Vi flyttede sådan ca sammen efter 1. Date. Men altså vi havde begge boet hver for sig forinden, hvilket jeg er glad for. Han boede midlertidigt hjemme hos sine forældre, og derfor var det nemt for ham bare at flytte ind, og i tilfælde af det gik galt, kunne han bare flytte ud igen. Vi har været sammen i 1,5 år.

Det, tror jeg altså på, er den optimale måde at flytte sammen på. Sådan lidt... No Big deal, men hyggeligt.
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 5. sep 2015, 12:14

Da vi blev kærester gik der ikke mere end 1 -2 måneders tid før jeg "boede" hos ham. Havde mit tøj i en sportstaske, og tog forbi mit kollegieværelse 1 gang om måneden, for at hente post.
Efter ca. 1 1/2år sagde jeg mit kollegieværelse op, og flyttede ind for alvor. Vi har været sammen i 17 år nu :)

For mig gav det en tryghed at vide, at jeg havde et sted at tage hen med det samme, hvis forholdet ikke holdt. I øvrigt var det min mor, der først begyndte at tale om, om ikke jeg snart skulle af med det værelse, og så fik jeg det sagt op kort tid derefter; jeg skulle nok bare være helt klar til at give slip på min livsline.

Så længe man ikke har børn, og flytter sammen på en måde, hvor man kan komme hurtigt ud af det igen, så kan jeg ikke se problemet i, at tingene går lidt hurtigt. Men jeg ville ikke gøre det med børn, og jeg ville ikke drømme om at købe noget sammen eller lign, efter så kort tid.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 5. sep 2015, 12:18

Jeg skal aldrig købe noget at bo i sammen med nogen igen. Jeg er ikke afvisende for at bo sammen ned andre end min eksmand. Men det bliver mit hus, så min datter ikke skal flyttes rundt, hvis der sker parforholdsændringer.
2
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3249

Indlægaf DD_81 » 5. sep 2015, 13:01

Vi flyttede sammen efter 9 måneder, indtil da skiftedes vi til at være ved hinanden, og var stort set altid sammen...
Så i princippet kunne vi godt have flyttet sammen tidligere,.men vi ville godt lige være helt sikre :)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 5. sep 2015, 13:13

Jeg er flyttet sammen med begge mine exer den dag vi besluttede at nu var det ligesom nu,det tog til gengæld tid at komme dertil,et halvt år med den ene,halvandet med den anden.

Min ene onkel giftede sig med en han havde kendt i 3 mdr.

Jeg har ikke noget imod man flytter sammen hurtigt,jeg vil bare ikke blandes ind i det hvis man vælger at gøre det efter 14 dage,så må man sq vente med at komme rendende og ville ha dem betragtet som familie til de med rimelighed kan sige det ikke er en fremmed og det kan man ikke efter 14 dage.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9210

Indlægaf Fru Sunshine » 5. sep 2015, 13:25

Min eksmand flyttede jeg sammen efter 4 måneder som 19-årig. Dumt, for jeg kendte ham ikke rigtigt.

Min sidste eks flyttede ind efter 9 måneder - også for tidligt. Her var det så mig, der ikke kendte ham godt nok.

Min mand flyttede ind efter 1 1/2 år. Og vi har det skønt sammen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"